Het PSN is weer plots offline


Update 2: Sony meldt zojuist dat alles weer hersteld is. Het PSN zou bij iedereen weer zoals gebruikelijk moeten functioneren.

Update: Het PlayStation Network lijkt weer voor sommige mensen te werken, de eerste meldingen van een werkende PSN komen namelijk weer binnen.

Origineel bericht:
Begin dit jaar ging het PlayStation Network plotseling offline en het duurde even alvorens alles weer naar behoren werkte. Sony kwam nadien ook met een compensatie, want wereldwijd was het netwerk onbereikbaar door een grootschalige DDoS aanval.

Met dit gedoe nog vers in het geheugen kunnen we nu weer melden dat het PSN offline is. Via de officiële kanalen hebben we op het moment van schrijven nog niets vernomen en ook Sony’s ‘PlayStation Network Status Page’ geeft aan dat alles nog zou moeten functioneren. Wel krijgen sommigen de melding op het PSN dat er onderhoud gepleegd zou worden.

Laten we hopen dat het een kleine onderbreking betreft en dat we straks weer allemaal online kunnen. Voor nu is het even afwachten en zien wat de ontwikkelingen zijn. We houden je op de hoogte.

  1. 83.82.193..xxx's avatar

    Krijg hier al enige tijd melding dat het om een onderhoud zou gaan

    0
  2. 79.171.81..xxx's avatar

    Echt shitzooi. Wilde nog even genieten van double xp op black ops 3.

    0
  3. 79.171.81..xxx's avatar

    Omg. Ik kan nu ook mijn spellen die ik onlune heb gekocht niet spelen. staat overal een slotje op. wtf is dit dan. Dus wanneer er geen internet ia kan ik niet de gekocht spellen online afspelen. Meeste zijn nog singleplayer ook. Kut sony honden koop nooit meer iets online in de store!!

    0
  4. 83.128.4.xxx's avatar

    Kwam er net achter inderdaad.

    0
  5. 62.45.88.xxx's avatar

    Bij mij doet hij het weer

    0
  6. 83.82.193..xxx's avatar

    Kan wel in store en zie vrienden online kan alleen trophies niet zien

    0
  7. User  avatar
    2316 XP

    De vorige keer kreeg ik ook te zien dat het onderhoud was. Kans is dus groot op weer een DDoS

    0
  8. 217.121.202..xxx's avatar

    Was ff7 aan het spelen en plots mocht ik niet meer verder spelen vanwege licentie gedoe.

    0
  9. 83.163.121..xxx's avatar

    daar ging Doudble XP Weekend op Black Ops III
    xD

    0
  10. User  avatar
    3888 XP

    Krijg net wel een mail voor de plus update van maart….. Weer een vote to play!

    Bro force
    Action hank
    En een andere titel

    0
  11. 80.60.40..xxx's avatar

    Nog steeds niet gefixt.. Stomme gortneville servers van sony ook altijd

    0
  12. 217.118.23..xxx's avatar

    Geraakt er al iemand terug online want bij staat er nog steeds onderhoud shit

    0
  13. 80.57.116..xxx's avatar

    @62.45.88.xxx: das mooi, bij mij niet….

    0
  14. 84.83.150..xxx's avatar

    Kan ook nie online balen zeg

    0
  15. 217.120.246.xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: die was toch al zo goed als afgelopen

    0
  16. 92.69.246..xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: hoe durf je het om ‘genieten’ en ‘black ops 3’ in één zin te plaatsen

    0
  17. 94.211.94..xxx's avatar

    Zal wel voorbereiding voor de bo3 dlc morgen

    0
  18. 145.53.253.xxx's avatar

    It’s Lizard squad.

    0
  19. 31.151.52.xxx's avatar

    @92.69.246..xxx:

    Lol gast met bop3 comment heeft zelfde ip adres als mij. hoe ken da??

    0
  20. User  avatar
    1159 XP

    Ik word hier wild van, dacht vandaag even een platina te gaan halen, nou bedankt Sony! Het mooie is ook nog dat op de site staat dat alle services online zijn Update: ik kan wel mijn vrienden online zien, mijn troffeeen laden maar zodra ik doe verbinding testen geeft ie aan onderhoud…

    0
  21. 62.131.31.xxx's avatar

    Ben ik blij dat ik laatst dikke game PC gebouwd heb, kan ik mooi afwisselen tijdens deze kak

    0
  22. 94.214.118..xxx's avatar

    Bij mij werkt het weer.

    0
  23. 83.128.4.xxx's avatar

    Werkt weer….

    0
  24. User  avatar
    980 XP

    @94.214.118..xxx: ik ben nu ook gewoon online

    0
  25. 81.205.146.xxx's avatar

    Het werkt weer hoor

    0
  26. 84.83.150..xxx's avatar

    Hij werkt weer yes

    0
  27. 94.214.126..xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: maak dan jouw ps je main ps heb je dat probleem niet. Als je account sharing doet, tja.

    0
  28. User  avatar
    127 XP

    Niet best

    0
  29. 82.72.18..xxx's avatar

    @94.214.126..xxx: ja ge moet uw ps4 op primair zetten dan kunt ge uw games die ge van de store haalt wel spelen en bops3 2xp is al afgelopen !!! Dus gelieve niet te zeuren aub

    0
  30. 82.148.216..xxx's avatar

    Yess eindelijk man wa was er gebeurd eigenlijk

    0
  31. 83.82.193..xxx's avatar

    @82.148.216..xxx: uit betrouwbare bron … onderhoudsmonteur werd wakker en struikelde over de stroomkabel

    0
  32. 91.179.66..xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: En wat waren de mensen blij dat ze geen xbox one hadden gekocht met hun always online.

    0
  33. 82.72.252..xxx's avatar

    Geen last van nu net lords of the fallen gekocht en nu aan het downloaden xP

    0
  34. 217.123.103..xxx's avatar

    Yes we kunnen weer zeiken op sony

    Go boys

    0
  35. 84.25.2.xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: restore liscences even doen volgende keer als je online bent. Is vaag ja want dit wordt je nooit geleerd.

    0
  36. 84.30.235..xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: no shit sherlock welkom in 2016

    0
  37. 46.129.220..xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: wuahahahahahahahahaha je hebt gelijk, byna al mijn spellen zijn ook online gekocht gaat toch hellemal nergens over!

    0
  38. User  avatar
    2146 XP

    Blij dat ik amper games online koop! Op 2 ofzo na.

    0
  39. User  avatar
    367 XP

    Hebben jullie ook al de mail van PSN gehad. We mogen weer stemmen. Maar weer zo’n KUT update!!! Ik raak het nu zóóó zat.

    0
  40. 81.206.13.xxx's avatar

    Lol ben al de heledag aan het gamen en heb niks gemerkt

    0
  41. User  avatar
    2316 XP

    @GamerGold01: Ja om te huilen dit!

    0
  42. 82.101.224..xxx's avatar

    Het is natuurlijk geen Xbox Live -_-

    Ik word hier echt moe van!

    0
  43. 77.251.103..xxx's avatar

    Geen last van gehad heb de hele dag R6 gespeeld maar niks gemerkt.

    0
  44. 83.84.20.xxx's avatar

    Beetje jammer weer

    0
  45. 163.158.31..xxx's avatar

    Ik speel a vlekkeloos online de hele avond.. Uurtje tussen uit geweest.. Nergens last van..

    0
  46. User  avatar
    4247 XP

    persoonlijk heb ik nergens last van gehad. ik heb bij dit soort meldingen vaak bij de helft van de gevallen er last van.
    @79.171.81..xxx: voor gasten als jij vind ik het het lulligst.

    0
  47. User  avatar
    4247 XP

    @77.251.103..xxx: wat is r6 ?

    0
  48. User  avatar
    91 XP

    Speel op pc en er is geen probleem

    0
  49. 83.80.131..xxx's avatar

    @Peter01: rainbow six

    0
  50. 92.109.185..xxx's avatar

    @DeathBlade27:

    Het gaat hier ook niet over de pc. Wat ben jij dom zeg.

    0
  51. 94.213.38.xxx's avatar

    @79.171.81..xxx:
    dan disable je het internet van de ps4 of je haalt de kabel eruit dan kan je alle games (offline) single player spelen.

    Heb persoonlijk nergens last van gehad, heel even was mijn verbinding weg 2-3 sec daarna werkte alles weer normaal en heb gewoon heel tijd kunnen door gamen zowel online als offline.

    Als het PSN eruit ligt ga dan gewoon iets anders doen, er is meer als alleen een spelletje spelen. Daar komen jullie misschien nog wel keer achter als je groot en volwassen bent 🙂

    0
  52. 198.50.200..xxx's avatar

    @GamerGold01: als je het zo zat bent moet je misschien is stoppen met gamen en een andere hobby zoeken

    0
  53. 176.123.29.xxx's avatar

    @217.121.202..xxx:
    Die melding heb ik bij Driveclub ook een keer gehad. Kwam er een melding in beeld dat mijn PlayStation Plus verlopen was, werd gelijk uit de online modus gegooid.

    Was ook tijdens onderhoud gewoon keer ps4 opnieuw opstarten en kon weer verder gamen …

    0
  54. 17.142.156..xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: mietje

    0
  55. 138.99.21.xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: niet zo janken

    0
  56. User  avatar
    4247 XP

    @83.80.131..xxx: zou het dan niet r6:s of rss of r6s moeten zijn ? r6 is net iets te kort vind ik. maja ik wil die game echt graag hebben. als iemand hem heeft liggen voor een euro of 30-35 heb je een koper. ik ga namelijk geen volle prijs betalen voor een game waar geen campaing of offline singleplayer inzit. als over een jaar of 4/5 de servers uitgezet worden heb je niks meer aan die game.

    0
  57. User  avatar
    4247 XP

    @17.142.156..xxx: @138.99.21.xxx: die etterbakken van een anoniempjes weer hoor. lazer op en laat die gast met rust zeg.

    0
  58. User  avatar
    4247 XP

    @94.213.38.xxx: wat doe jij buiten dan ? knikkeren ? tikkertje en verstoppertje ? wijsneus.

    0
  59. 83.161.249.xxx's avatar

    Nergens last van gehad.

    0
  60. User  avatar
    367 XP

    @198.50.200..xxx: Ben jij dan blij met deze update?

    0
  61. User  avatar
    91 XP

    @92.109.185..xxx: kan jij lezen?? Ik zeg speel op pc dan is erg geen probleem.

    0
  62. User  avatar
    2442 XP

    Gisteravond was ik BO3 aan het spelen. Toen begon alles enorm te laggen en ik vond geen spellen meer. Toen zag ik dat de update was doorgepusht, maar die kwam tot de helft totdat de snelheid weer volledig wegviel.. Hopelijk vandaag beter 🙂

    0
  63. 143.179.0..xxx's avatar

    @Peter01: alsof je een game nog speelt na meer dan 4 jaar hahaha . Beetje pauper achtige gedachte vriend

    0
  64. 86.86.57..xxx's avatar

    @Peter01:
    Jzs maak je je nu al weer druk
    Om hoe iemand iets afkort. Pfffff

    0
  65. User  avatar
    1784 XP

    @143.179.0..xxx: Ehh, sorry hoor, maar ik speel soms nog spellen van veel langer geleden. Leuk voor de nostalgie enzo, ik verkoop spellen en consoles niet om die reden.

    Beetje vreemd om iemand uit te lachen als ie spellen die je na paar jaar niet meer kan spelen dan minder geld waard vind, ik snap dat wel. Neemt niet weg dat ik dat soort spellen alsnog wel gewoon koop want ze zijn gewoon leuk, maar ieder zijn mening heh, en iedereen gewoon vrij laten daarin lijkt me strak plan!

    0
  66. User  avatar
    1372 XP

    Best raar, ik heb echt nergens last van gehad. Nou speel ik momenteel FFX Remastered voor de PS4, offline dus. Maar heb ondertussen wel de Plus games van januari nog even snel binnen gehaald.

    0
  67. User  avatar
    1784 XP

    @79.171.81..xxx:
    Als je ingelogd bent op het account waarmee je die spellen online hebt gekocht dan naar System Settings gaat en daar jouw PS4 als primaire PS4 instelt kan je je online gekochte spellen prima spelen als PSN of je internet offline is.

    Jammer dat er toch altijd weer mensen zijn die dit soort dingen niet weten en dan gelijk gaan lopen klagen en Sony de schuld geven terwijl een simpele vraag hier of op een ander forum of een Google search je het antwoord had kunnen geven en dan had je geweten dat je gewoon even iets vergeten was te doen zodat je het de volgende keer kan voorkomen.

    0
  68. User  avatar
    1784 XP

    @Bappie-NL: Was ook maar 20 tot 40 minuten schijnt. Heb het ook totaal gemist moet ik zeggen 🙂

    0
  69. 82.148.196..xxx's avatar

    Ik wordt er idd helemaal gek van. Xbox live ligt er nooit uit. Misschien toch maar een xbone aanschaffen als dit zo doorgaat..

    0
  70. User  avatar
    1784 XP

    @82.148.196..xxx: Doei!

    Beide hebben zo hun problemen hoor, het is eigenlijk gewoon jammer dat we hun netwerken nodig hebben om online te mogen gamen. Ik snap het wel, maar laten ze iets bedenken waarbij ze voor een 24 uur lokaal op de console onthouden dat je PS+/XBL lid bent en dat gebruiken als PSN/XBL er uit ligt. Laten we wel wezen de servers van de games zelf zijn er dan nog gewoon maar ze kunnen ons niet toe laten omdat ze niet kunnen controleren of we wel lid zijn van PS+/XBL…

    0
  71. 205.157.81.xxx's avatar

    @79.171.81..xxx: Die kan je gewoon spelen, ik heb er geen last van.

    0
  72. User  avatar
    4247 XP

    @143.179.0..xxx: trol faal lol.

    0
  73. User  avatar
    4247 XP

    @Aenea: sony had het ook wel anders kunnen doen hoor. als iemand een game koopt moet hij die kunnen spelen ongeacht de instellingen van zijn console.

    0
  74. User  avatar
    9074 XP

    @Sony: Ik had nergens last van lekker aan het werk. 😉

    Je maakt je wel erg druk maar dat zien we bij ieder negatief bericht je duikt er op alsof je leven er vanaf hangt. 😀

    0
  75. User  avatar
    9074 XP

    @Peter01: Dat was zo gamesharing heeft daar een einde aan gemaakt. Bedank je eigen achterban maar. 😉

    0
  76. User  avatar
    2316 XP

    @Flaming_Kaiser: Wat is er mis wanneer mensen hier hun meningen uiten?
    Je moet mensen respecteren zoals ze zijn is mij geleerd 😉

    0
  77. User  avatar
    4247 XP

    @Sony: behalve neo nazi’s en franse mensen lol. maar thnx.

    0
  78. User  avatar
    4247 XP

    @Flaming_Kaiser: wat bedoel je met mijn achterban ? en kom alsjeblieft van je morele hogere grond naar beneden oke ? wie ben jij om te oordelen ? ken je de levens en situaties waarin die mensen zich bevinden ? dan kan je sowieso geen oordeel vellen.

    ik heb laatst nog iets intressants gezien op youtube. het was een stel mensen (het youtube programma heet “the know”) die zeiden dat mensen wel eens netflix met elkaar delen. en dat de makers van netflix dat alleen maar toejuichen. omdat het uiteindelijk tot meer abbonementen lijd. je kan precies hetzelfde toepassen op gamesharing. het is precies hetzelfde. dus als ik iemand mag bedanken voor die drm bullshit van tegenwoordig, dan zijn het mensen die niet het totale plaatje zien en die alleen denken aan de onmiddelijke winst. sony in dit geval.

    en die lekker aan het werk opmerking ? zit daar een bericht achter ? gezien je je een beetje als een onplezant persoon gedraagt denk ik van wel.
    is het iets van “als je een baan zou hebben had het sowieso geen probleem geweest” ? zo nee dan hoor ik het graag.

    0
  79. 17.142.157..xxx's avatar

    @Aenea:

    Rustig maar je krijgt zo je pilletje…

    On Sony weer offline? Sjonge jonge . Blij dat ik geen ps4 heb gekocht, zit er ook niet in voorlopig met al die offline momenten. Sony, NOT4theplayers

    0
  80. User  avatar
    1784 XP

    @17.142.157..xxx: Wow zeg! Wat doe je in hemelsnaam op deze website als je niet eens een PlayStation hebt. Rare mensen die trollen…

    0
  81. User  avatar
    9074 XP

    @Sony: Ja dat klopt sommige mensen moet je respecteren met nadruk op sommige. Niet de mensen die dagelijks over alle kleine dingen zeuren. De mensen die ik respecteerde zijn hier eigenlijk zowat niet meer te vinden.

    0
  82. User  avatar
    1784 XP

    @Flaming_Kaiser: Hee! Neem dat terug ja! :p

    0
  83. User  avatar
    2316 XP

    @Flaming_Kaiser: Dan ga je het nog zwaar krijgen… 😉
    Volgens mij heb jij professionele hulp nodig.

    Ps: Peter had je ook een reactie gestuurd, voor het geval je dat niet wist 😉

    0
  84. User  avatar
    9074 XP

    @Sony: Als jij dat vind dan heb ik daar vrede mee.

    0
  85. User  avatar
    9074 XP

    @Aenea: 😉

    0