De PS Vita verkocht in Japan vorige week beter dan de PS4 en 3DS

PS-Vita_Light-Pink-White_1-1024x574

De PS Vita doet het behoorlijk goed in Japan en vorige week deed de handheld het zelfs zo goed, dat het de nummer één plek pakte in de hardware charts rondom gaming. Tot nu toe wist de Nintendo 3DS bijna altijd de PS Vita te verslaan en daardoor heeft de handheld ook een enorme voorsprong op de PS Vita, maar deze week mocht de PS Vita in de spotlights staan.

Dit alles valt te wijten aan de release van Gundam Breaker 3, die op zowel de PS Vita als PS4 uitkwam. De PS Vita versie deed het iets beter dan de PS4 versie met 74.639 verkopen voor de PS Vita en 66.580 voor de PS4.

Sony’s handheld is hier in het Westen allesbehalve populair geworden, vooral vanwege het gebrek aan goede games. De games die nu nog uitkomen voor de PS Vita zijn voornamelijk op de Japanse markt gericht en komen vaak niet eens uit in het Westen noch worden ze vertaald naar het Engels.

  1. PS Vita: 29,937
  2. PS4: 28,863
  3. New 3DS XL: 19,111
  4. Wii U: 7,260
  5. New 3DS: 6,013
  6. 3DS: 2,679
  7. PS3: 1,600
  8. 3DS XL: 552
  9. Xbox One: 490
  1. User  avatar
    2403 XP

    ps vita en ps4 zijn de beste.

    mvg

    0
  2. User  avatar
    467 XP

    De Vita vitaal!!! Ik game nog altijd meer op mijn Vita dan op mijn ps4…

    0
  3. 82.217.103..xxx's avatar

    IN JP zijn er nog zat games , USA en EU Ontwikkelaars zien er geen brood in en dat moeten wij in het westen het wel mee doen jammer Genoeg ,

    0
  4. User  avatar
    515 XP

    Hier in het westen kun je hem ook bijna nergens meer kopen.. Dan is het ook niet daar dat die niet verkoopt

    0
  5. User  avatar
    2316 XP

    Roy, is er bewust voor gekozen om deze jonge dame te kunnen vergroten? Zie voor het eerst dat dit kan, vandaar…
    Vindt het wel grappig 😛

    0
  6. 77.248.80..xxx's avatar

    Ik heb er nog één te koop

    0
  7. User  avatar
    245 XP

    Elke dag nog plezier aan, heb een grote retail bibliotheek (100+) en digitaal is al helemaal veel, en met een 64gb kaartje zat om te doen 🙂 tophandheld, wat deze zeker eer verdiend, hopelijk word de vita een laatbloeier, en gaat sony er eindelijk weer eens wat meer mee doen hier voor het westen, moet teveel uit de us importeren atm 😛

    0
  8. 94.215.29..xxx's avatar

    Jammer dat de Vita hier min of meer geflopt is. Komt door een groot deel ook door Sony zelf. Vind de psp ook véél meer goede games hebben dan de Vita, de Vita heeft me heel erg teleurgesteld met dank aan Sony.

    0
  9. 54.165.248..xxx's avatar

    Echt ongelovelijk dat de xbox one maar 490 keer is verkocht

    0
  10. User  avatar
    20030 XP

    @Sony: in dit geval leek mij dit wel handig ja, haha 😉

    0
  11. User  avatar
    515 XP

    @77.248.80..xxx: wat mag die kosten, wat zit erbij en waar woon je?

    0
  12. User  avatar
    2419 XP

    Agherm die Xbox One…

    0
  13. 77.248.157..xxx's avatar

    Snel nog even kopen voordat Sony ze niet meer verkoopt

    0
  14. User  avatar
    515 XP

    @77.248.157..xxx: succes tip ga naar marktplaats

    0