Sony’s nieuwe studio zal iOS en Android games gaan ontwikkelen

Sony Interactive Entertainment
In de nabije of verre toekomst zullen PlayStation games wellicht niet meer exclusief zijn voor de PlayStation. Vreemd idee eigenlijk, maar Sony is het toch van plan. Ze hebben pas een nieuwe studio opgericht, genaamd ‘ForwardWorks’, welke zich gaat richten op de ontwikkeling van mobiele games voor iOS en Android.

Tot zover bekend gaat deze studio zich de komende tijd eerst richten op de Japanse en Aziatische markt, maar wellicht komen de games in een later stadium ook naar het Westen. De studio zal zich voornamelijk bezighouden met het beschikbaar stellen van PlayStation IP’s en personages voor mobiele platformen.

“ForwardWorks will leverage the intellectual property of the numerous PlayStation® dedicated software titles and its gaming characters as well as the knowledge and know-how of gaming development expertise which was acquired over the years with PlayStation® business to provide gaming application optimized for smart devices including smartphones* to users in Japan and Asia. The company will aim to deliver users with opportunity to casually enjoy full-fledged game titles in the new filed of the smart device market.”

Met ingang van 1 april zal Sony Computer Entertainment haar naam dan ook officieel veranderen naar Sony Interactive Entertainment. Dit werd eerder dit jaar ook al aangekondigd via het PlayStation Blog.

  1. 217.103.57.xxx's avatar

    jammer

    0
  2. 212.187.110.xxx's avatar

    Jailbreaken en downloaden 🙂

    0
  3. 54.84.250..xxx's avatar

    2 wensen: Naar europa komen met die handel en trophy ondersteuning!

    0
  4. 82.72.248..xxx's avatar

    Gaan ze weer lekker na-apen van Nintendo die dit al eerder doet.
    Sony houd je bezig met de ps4 en niet met die andere shit

    0
  5. User  avatar
    9074 XP

    @82.72.248..xxx: Ze hebben al eerder zoiets gedaan voor Nintendo ze zijn er alleen mee gestopt. 😉

    0
  6. 94.208.189.xxx's avatar

    1 april

    0
  7. 85.151.215.xxx's avatar

    Och waarom niet. Sony doet het prima dus waarom niet uitbreiden met games op andere platforms?

    0
  8. 80.114.1.xxx's avatar

    dikke plus voor sony! ik zie het wel zitten games van hun op mijn iphone

    0
  9. User  avatar
    4357 XP

    @94.208.189.xxx: Het nieuwe financiële jaar begint in Japan op 1 april – niet zo heel gek dus. Daarnaast was dit afgelopen januari al aangekondigd op het PlayStation Blog dus dat zou wel heel elaborate zijn dan.

    0
  10. 77.167.5.xxx's avatar

    @82.72.248..xxx: Sony had al eerder games gemaakt voor Android.

    0
  11. User  avatar
    2403 XP

    jammer.

    mvg

    0
  12. User  avatar
    3888 XP

    Trophy ondersteuning zou leuk zijn
    Of lbp mobile
    Of ff mobile
    Of verzin het maar

    0
  13. User  avatar
    9074 XP

    En toch haat ik die mobiele meuk daar komt alle troep vandaan. Microtransacties, halve games, gratis….alleen hebben de meeste niet door dat de game 5 keer gekocht wordt lol alleen betaal je het in kleine stukjes. Mobile gaming een ziekte en een verschrikking.

    0
  14. 217.123.80..xxx's avatar

    Ik heb maar één “game” op mijn mobiel staan, en dat is wordfeud 🙂

    Echte Games speel je op een console, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

    0
  15. 85.151.215.xxx's avatar

    @217.123.80..xxx: Angry Birds en Cut the Rope vond ik fantastisch. Heb je die al eens geprobeerd? Ik vind het echt aanraders.

    Hopelijk kan Sony nog wat pareltjes toevoegen.

    0
  16. User  avatar
    1784 XP

    @ps4 ps4:
    Hoezo jammer? Je hebt er toch geen last van?

    0