Relentless Software, de Britse ontwikkelaar die vooral bekend is van de populaire Buzz! franchise, heeft haar deuren gesloten. Oprichter Andrew Eades heeft dit tegenover GamesIndustry gemeld. Alle werknemers zitten hierdoor sinds afgelopen vrijdag zonder werk.
De ontwikkelaar werd in 2003 in Brighton opgericht en heeft vooral veel succes gehad met de Buzz! franchise op de PlayStation consoles. De eerste quizgame uit deze serie verscheen in 2005 op de PlayStation 2. Tot en met 2010 zijn er bijna twintig Buzz! games uitgebracht. De serie is onder andere bekroond met een BAFTA award. Qua verkopen was Buzz! ook een succes te noemen. Er zijn namelijk meer dan 10 miljoen games in de franchise verkocht.
Verder heeft Relentless Software ook nog enkele kleinere games gemaakt, onder andere voor Kinect. Eerder dit jaar werd er zelfs nog een nieuwe studio in Wales geopend. Waarom Relentless Software precies is gesloten heeft men niet bekendgemaakt.
Altijd veel lol gehad op feestjes / met vrienden met Buzz. Nog even hoop gehad een Buzz op de PS4 te zien, maar helaas.. Jammer!
Deze spellen nog nooit echt gespeeld maar toch jammer dat ze de deuren sluiten!
jammer heel leuke reeks op ps2 en ps3. jammer niet op ps4.
mvg
Haha, die oude PS2 tijden. Wel jammer.
Buzz was/is leuk op de PS3… altijd gehoopt op een versie voor de PS4. Hopelijk neemt een studio deze franchise over.
RIP 🙁
ik vind het zo jammer dat als je geen mega blockbuster games maakt zoals fallout, gta of call of duty dat je dan al snel de sjaak bent in deze industrie.
Daar hebben wat uurtjes in gezeten zeg, geweldig spel! Hoop inderdaad dat een andere uitgever met een dergelijk spel op de proppen komt.
Trivial Pursuit heeft een poging gewaagd maar komt niet in de buurt.
@Peter01: Dan is het gewoon niet goed genoeg om een 2e deel aan te schaffen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op de ps4, meer dan ooit het idee heb van : oke dit is een slechte aankoop geweest, gezien prijs/kwaliteit.
@Mrduckie88: games worden ook “verdund met water” om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. dat zal bij buzz wel niet zo zijn, maar ik merk het al met fallout. en dan raak je een deel van de persoonlijkheid of feel van een game kwijt (wat de game uniek maakt) en gaat ie ironisch genoeg minder goed verkopen.
@Peter01: Klopt helemaal wat je daar zegt. Een game hoeft niet een bredere community aan te spreken, maar wel luisteren naar de community.
@Mrduckie88: “sommigen” zeggen, dat jij een foto van je portemonnee, in je portemonnee hebt. en dat je tepels explosief zijn.
Jammer was erg vermakelijk
Jammer
@Peter01: Hoeveel jaar TBS heb jij er al op zitten ?
@Mrduckie88: huh ? tbs ?