Call of Duty 2017 gaat terug naar de roots en zal weer traditionele combat bevatten

Tijdens de bekendmaking van de kwartaalcijfers door Activision, is er nieuws gedeeld over de nieuwe Call of Duty voor dit jaar. Dit nieuws is waarschijnlijk voor veel gamers erg positief, want er is aangegeven dat Call of Duty terug naar haar roots gaat. Laat dit nu net datgene zijn waar fans uit de vroege jaren van de franchise al geruime tijd op zitten te wachten.

De Call of Duty voor dit jaar zal dus hoogstwaarschijnlijk geen futuristisch perspectief kennen en zich weer focussen op traditionele ‘boots-on-the-ground’ gameplay. De ontwikkelaar achter de game zal Sledgehammer Games zijn, welke onder andere verantwoordelijk is geweest voor Advanced Warfare en Modern Warfare 3. Sledgehammer meldde zelf de game terug naar haar roots te brengen, maar wat men hier precies mee bedoelde is onduidelijk. De roots van Call of Duty liggen in ieder geval bij de Tweede wereldoorlog.

Verdere details over de game zijn niet gemeld.

  1. User  avatar
    1100 XP

    Zoals het hoort, alleen heb geen vertrouwen in sledgehammer.

    0
  2. User  avatar
    142 XP

    Leuk en goed om dit te horen, maar ook mijn vertrouwen zitten niet volledig in Sledgehammer Games. Eerst wil ik wat zien. Dus ook echt BOTG. Zonder het hele vlieggebeuren met Exosuits en al die zooi.

    0
  3. User  avatar
    800 XP

    Ein-de-lijk. Ze hebben de oogkleppen af gedaan.

    0
  4. User  avatar
    1153 XP

    Dat klinkt wel tof, sledgehammer wist in iedergeval bij hun laatste game een coole singleplayer te maken.

    0
  5. 2a02:a451:6150:0001:8d4e:c9ea:362b:a.xxx's avatar

    Ik heh vertrouwen in SHG, waarom ? Toen iedereen riep cod moet anders zijn waren hun degene die met exo’s aankwamen. En eerste maanden vond iedereen het tof, het was iets nieuws. Nu we 3 jaar exo’s hebben komt het onze strot uit. Maar snap mijn punt mensen wouden iets nieuws SHG gaf ons iets nieuws en hun zijn ook degene die terug gaan.

    0
  6. User  avatar
    84 XP

    Ik hoop dat de nieuwe cod idd weer boots on ground word want dat is veel leuker en ook moeilijker. Ook zou dat hopelijk betekenen dat zombies weer dolphin diving terug krijgt. als dat zo is dan hoop ik ook op de terugkomst van PHD Flopper. Want PHD + Dolphin diving = Beast.

    Wel moet ik zeggen dat het springen en sliden er voor zorgde dat de game lekker snel speelde, maar boots on ground is toch wel het beste.

    0
  7. 62.140.132.xxx's avatar

    Waarom geen black ops 4?

    0
  8. 80.114.212..xxx's avatar

    @62.140.132.xxx: Omdat Sledgehammer dit jaar de game maakt. Treyarch is volgend jaar weer aan de beurt, dus mogelijk dat dan Black Ops 4 komt.

    0
  9. User  avatar
    84 XP

    @80.114.212..xxx: Ik denk niet dat er een Black ops 4 komt. Omdat call of duty heeft een 3 jaar cyclus.

    Ik denk eerder een World at War 2 in 2018 omdat zombies dan ook 10 jaar bestaat.

    0
  10. User  avatar
    26459 XP

    @dalekduck: Ja, dat zegt hij in essentie ook. Black Ops III is van 2015, dus Treyarch komt in 2018 weer met een nieuw deel.

    Maar het kan idd ook een nieuwe World at War zijn. Als men terug naar de roots gaat zou een nieuwe WaW niet eens gek zijn 🙂

    0
  11. User  avatar
    84 XP

    @Rastapopulos: Klopt in 2018 komt er pas een nieuwe game van treyarch. Ik zei het iets verkeerd denk ik.

    dit jaar is sledgehammer games en volgend jaar treyarch en dan infinity ward en zo gaat het verder.

    Ik ben echt benieuwd naar de call of duty dit jaar vooral omdat het waarschijnlijk weer boots on ground is.

    0
  12. User  avatar
    26459 XP

    @dalekduck: Klopt idd. En jep, ik ook. Ben zeer benieuwd.

    0
  13. 89.99.98..xxx's avatar

    @2a02:a451:6150:0001:8d4e:c9ea:362b:a.xxx: Mensen wouden? Wtf is wouden dude?

    0
  14. 77.250.233..xxx's avatar

    @89.99.98..xxx: wouden is informeel voor wilden. Is gewoon goed, maar dan in spreektaal.

    0
  15. User  avatar
    4247 XP

    die boost jump crap hoort niet in multiplayer. het werkte heerlijk in zombie mode, maar daar hebben ze het volgens mij ook allang uitgehaald.

    0
  16. User  avatar
    9074 XP

    Iedereen wil wat nieuws maar toch steeds zombies? Van mij mogen de zombies eruit.

    0
  17. 85.148..xxx's avatar

    Zo zie je maar weer dat commerciële bedrijven best naar hun klanten willen luisteren zodra er aan hun geld wordt gezeten. Verkoopcijfers zijn minder hoog dan verwacht en ineens kunnen ze het toch wel.

    0
  18. 188.202.95..xxx's avatar

    Sla hem alsnog over. Ben klaar met COD.

    0
  19. 213.132.145..xxx's avatar

    Deze spel mode is ook beschikbaar in infinite warfare.

    0
  20. 85.148..xxx's avatar

    @213.132.145..xxx: Ja en met een broodrooster kun je ook hamburgers warm maken maar daar is ‘ie niet voor gemaakt.

    0
  21. User  avatar
    1556 XP

    dus we krijgen nu een copy past game zonder alle toeters en bellen draaiend op een 15jaar oude engine die om de 2 jaar wordt getweakt. Niks veranderd daar.

    0
  22. User  avatar
    280 XP

    Eindelijk weer Back to Basic. ^_^

    0
  23. 77.248.23.xxx's avatar

    10 jaar geleden riep iedereen dat ze WOII shooters moe waren. Toen zijn ze nabije toekomst shooters gaan maken, tot aan spaceshooters aanntoe en nu wil iedereen weer terug. Ik denk eigenlijk dat zo’n ouderwetse shooter tegen gaat vallen. Veel tragere gameplay en minder bewegingsmogelijkheden.

    0
  24. User  avatar
    506 XP

    @Flaming_Kaiser:
    Das juist t enige wat ze er van mij in moeten houden.
    En ik weet bijna wel zeker dat t nog niet klaar is met zombies, is gewoon nog steeds een succes.

    0
  25. 213.127.114..xxx's avatar

    Kan niet wachten hoop dat echt weer aldschool woord net als call of duty 1

    0
  26. User  avatar
    3568 XP

    Waarom niet om de 3 4 jaar en geeft die zogenaamde dlc maps gratis weg niet betaald alleen maar playerbase verdelen

    0
  27. 62.140.137..xxx's avatar

    Ik hoop het, eindelijk geen mogooltjes die constant in de lucht blijven springen en doen en dan denken dat ze goed zijn. Laat ze maar komen met boots on the ground! :p

    0
  28. 2a02:1810:342c:db00:2d76:7dcb:4948:9.xxx's avatar

    @85.148..xxx: wat jij doet is zagen om te zagen.
    De spel mode is er en is perfect speelbaar op de bestaande maps.

    0
  29. 62.140.13.xxx's avatar

    Hahaha ze luisteren niet naar de fans maar na de verkoop cijfers, nog steeds geven ze geen fuck want als ze dat deden dan zouden ze al 3 jaar geleden terug gaan na de roots gaan. Marja deze haal ik wel heb lang geen normale cod shooter gespeeld.

    0
  30. User  avatar
    551 XP

    Alles met WO2 is prima, laat maar komen!

    0
  31. 80.115.6..xxx's avatar

    @89.99.98..xxx: jij moet terug naar school

    0
  32. 77.250.38.xxx's avatar

    Ik hoop dat ze een keer een game maken die lijkt op call of duty maar battlefield elementen heeft

    0
  33. User  avatar
    406 XP

    @BosnianBoss:

    mw3 was echt nice. hoop dat het weer zo een game word 😀

    0
  34. User  avatar
    406 XP

    @Flaming_Kaiser:

    vind zombies leuk, maar dat met die waves overleven in mw3 was ook vet. ik laat mij dit jaar verrassen en denk dat het zelfs een pre-order word als het echt BOTG is

    0
  35. 24.132.149.xxx's avatar

    hopelijk black ops 2 remasterd erbij

    0
  36. User  avatar
    406 XP

    @24.132.149.xxx:

    zou wel leuk zijn idd al zou MW3 vetter zijn, maar wss moet je hier gewoon 30 euro voor betalen net zoals voor MWR

    0
  37. 2a02:1812:1d12:7900:a830:03a1:e5d5:2.xxx's avatar

    en nu wat meer op competitive focussen en alles komt goed

    0
  38. User  avatar
    631 XP

    @24.132.149.xxx: hopelijk WaW remastered erbij.

    ‘Jack bauer’; ‘Our recon plane will find them’ of ‘Unleash the dooogs!’
    Hopelijk in 2018!

    0
  39. 94.215.40..xxx's avatar

    Ik vond Advanced Warfare veruit de matigste COD die ik gespeeld heb, hoewel ik COD graag weer een WOII game zie worden zie ik liever Treyarch weer aan het werk in plaats van Sledgehammer.

    0
  40. 84.107.136..xxx's avatar

    MW4 confirmed?

    0