In september 2014 verscheen Destiny en nu zeker tweeënhalf jaar later gaat de game op een afscheidstournee met Age of Triumph. Oude content, zoals de Vault of Glass en andere Raids worden opgefrist. Ze worden weer relevant gemaakt en dat komt met name door de loot. De legendes van toen zoals de Fatebringer keert terug en gisterenavond gaf Bungie meer details over de beloningen die ons te wachten staan in Age of Triumph.
Eerder gaf de studio via twee livestreams informatie over de Raids en nieuwe wekelijkse rituelen en in de laatste livestream gaf men een modeshow. De loot die je kunt verdienen vanaf volgende week dinsdag werd kortstondig tentoongesteld. Per Raid kun je nieuwe armor verdienen en wat vooral gaat veranderen is de kleding die je verdient in Vault of Glass. Verder zijn er voor alle sets speciale ornaments te verdienen die je armor een zeer speciaal en opvallend uiterlijk geven.
Wat hierbij opviel is dat als je geraakt wordt, de lichtgevende elementen heel even verdwijnen en dan weer terugkomen. Naast dat het armor een nieuw uiterlijk heeft gekregen, komen de wapens uit de Raids ook weer terug behalve de befaamde Black Hammer uit Crota’s End. Bungie heeft besloten deze achterwege te laten omdat deze via de exotische variant, de Black Spindle, al in de game aanwezig is.
De grote vraag van veel liefhebbers was natuurlijk of de primaire wapens terug zouden keren met een elementaire burn (Arc, Solar en Void) en ja deze maken ook een comeback. Het werd niet helemaal duidelijk uit de stream, maar zoals het er nu naar uitziet, zijn het nu allemaal exotics. Deze zijn te verdienen in de Featured Raid van de week, waarin alle uitdagingen beschikbaar zijn en er dus een stortvloed aan loot te verdienen valt.
Buiten het PvE gedeelte om maakte Bungie ook nog bekend dat er wat wijzigingen zijn op het gebied van balans. Zo worden autorifles iets effectiever en handcannons iets minder sterk doordat ze minder bereik hebben. Het artefact ‘Memory of Skorri’ zal aangepast worden na een lading kritiek. Dit artefact zorgt er namelijk voor dat als jouw Super vol is, deze van anderen sneller kan laden. In de competitieve modus, Trials of Osiris, zorgt dit ervoor dat sommige spelers heel passief gaan spelen en hun Supers constant gaan opladen om zo een voordeel te hebben.
Dit zal worden aangepast, want het artefact gaat pas werken wanneer je Super helemaal vol is en je een kill maakt. Dan zal deze de Supers van andere spelers laden en dat voor een korte tijd. Het is een aanpassing waar veel spelers om vroegen, maar het zal ook invloed hebben op het PvE gedeelte en dat is wat jammer. Desondanks zijn we erg benieuwd naar de laatste update ooit voor Destiny. Hoewel de loot niet meegaat naar het tweede deel, is het interessant genoeg om er weer achteraan te gaan.
RAAAIIIIDDEE!!!!!!
Sorry maar ik wacht wel op destiny 2, ga niet weer grinden voor wapens die ik al heb
Nope , ik wacht ook wel destiny 2 .
Een frisse start.
Vind dat ze de raids altijd met een dlc mee moeten laten gaan met het light lvl. Maar dat terzijde. Ik heb hier wel weer zin in effe die oude raids doen. Vog heb ik niet veel gedaan omdat ik bij crota pas ben begonnen met raids.
Ik ga zeker wel een aantal keren de oude raids spelen, die VoG armor voor de Hunter wil ik wel hebben, ook al is het over een halfjaar niet relevant meer.
Bij destiny weet ge nooit, eerst zegge ze van niet , 3maanden later draaien ze alles om ^_^
Grootste flop vd hele game, t lootsysteem.
@95.97.44..xxx: Dan heb je het spel niet goed gespeeld 😉
@95.97.44..xxx: haten om het haten.
Veeel te veel haat op deze game altijd. Ik heb nog steeds 20 mensen in mijn lijst die dit nog spelen. Ik ben twee maanden gestopt. Van alle games ooit heb ik in deze ver uit het meeste tijd gestopt. Niks evenaart het gevoel wat ik kreeg bij het klaren van een raid samen met een steeds beter op elkaar ingespeeld Fireteam. Toch maar weer ff oppikken dan maar. En straks fris (helaas) weer opnieuw beginnen in Destiny 2