Google heeft een grootschalig onderzoek gepubliceerd onder de naam ‘Its Lit’. Hiervoor heeft men onderzoek gedaan naar de populairste merken onder twee doelgroepen, millennials (geboren tussen 1980 en 2000) en tieners (geboren na 2000). Hieruit blijkt dat tieners vinden dat Xbox een ‘cool’ merk is als het gaat om videogames. Millennials denken hier echter heel anders over en hebben juist PlayStation hoger in het vaandel.

Bij tieners scoort het merk YouTube het hoogste, gevolgd door Netflix, Google, Xbox, Oreo, GoPro, PlayStation, Doritos, Nike en vervolgens Chrome. Bij millennials blijkt ook dat zij meer met automerken hebben en dat qua streaming HBO populairder is dan bij tieners. Verder scoren merken als Amazon, Tesla, Nike, BMW en Audi erg hoog bij millennials.

De meest ‘coole’ videogames zijn volgens het onderzoek The Legend of Zelda, Call of Duty: Black Ops, Grand Theft Auto, Pokémon, Minecraft en CS:GO.

Het gehele onderzoek kun je hier lezen en is best interessant om eens door te nemen.