The Banner Saga voor de PlayStation Vita is geannuleerd


Een lange tijd geleden werd The Banner Saga aangekondigd voor de PlayStation Vita. In 2015 kregen we bericht dat The Banner Saga nog steeds in ontwikkeling was, maar ondertussen is gebleken dat de handheld versie toch een te ambitieus project was wat helaas nooit het licht zal gaan zien.

Helaas kostte het project meer geld dan het volgens uitgever Versus Evil zou gaan opleveren, dus na lang beraad is ervoor gekozen om de game volledig te annuleren. De voornaamste reden is dat de game niet goed speelbaar zou zijn op de PlayStation Vita en om dat te optimaliseren is er meer budget nodig, maar die mogelijkheid is er niet.

“The game needs a lot more time to get it to the conditions we expect for Vita and Banner Saga fans. To add to this, it does not include a lot of the finishing touches and updates the Stoic team has since launched on the other platforms. Essentially, it would take more time and funding to make this port a reality and despite the best efforts from multiple studios, we have all agreed that this is the best course of action for right now.”

  1. User  avatar
    7718 XP

    Jammer, ze hebben er behoorlijk lang over gedaan om er nu pas achter te komen..

    0
  2. 91.228.167.xxx's avatar

    De Vita is al een tijdje geleden overleden in Europa

    0
  3. 188.206.99..xxx's avatar

    Dammn, keek hier naar uit!! 🙁

    0
  4. User  avatar
    467 XP

    Neeeee!!!! Hier baal ik nou echt van…

    0

Meer The Banner Saga

Meer

Review: The Banner Saga

Review: The Banner Saga – Met een brok in mijn keel lees ik de laatste dialogen en bekijk ik het korte filmpje dat mij naar de credits van de game begeleidt. The Banner Saga is ten einde en het was alles wat ik gewild had, met tegeli...