PlayStation Network offline in de avond van 23 januari


UPDATE: Inmiddels staan alle symbolen weer op groen op de PlayStation Network status website. Je zou nu weer online kunnen gamen.

In de avond van 23 januari 2018 kampt het PlayStation Network met de nodige problemen. Op de status-pagina meldt Sony zelf ook dat er problemen zijn. De getroffen platformen zijn de PlayStation 3 en PlayStation 4. Zo kun je moeite hebben met het binnenkomen van de online servers, alsook het gebruikmaken van applicaties op de consoles.

Aanmelden en je account beheren is wel mogelijk, al kan het zijn dat je ook hiermee enkele haperingen ondervindt. Sony erkent het probleem en werkt momenteel aan een oplossing.

Voor een actuele status kun je terecht op de PlayStation Network servicestatus pagina.

Gamen en sociale netwerken

Betrokken platforms:
PS3™ , PS4™

Betrokken services:
Mogelijk heb je problemen met het starten van games, applicaties of functies online. Onze technici werken zo snel mogelijk aan een oplossing, en we bedanken je voor je geduld.

Status:23-01-2018, 17:43

  1. 77.248.49.xxx's avatar

    Gelukkig kan ik dan nog op de xbox of op mijn pc gamen ;p

    0
  2. User  avatar
    1428 XP

    Onderhoud is altijd goed, behalve als het om Destiny 2 gaat 😉

    0
  3. User  avatar
    934 XP

    Ja ook last van, online gamen lukt wel alleen kan niet bij me vriendenlijst komen

    0
  4. 81.204.43..xxx's avatar

    @77.248.49.xxx: wat speel jij op je xbox voor toppers dan?

    0
  5. User  avatar
    54 XP

    Net een game gekocht, dat kan natuurlijk wel.. Maar de game vervolgens downloaden om offline te kunnen spelen dan weer niet…. Nou fijn! Dat word gtst kijken met de vrouw

    0
  6. 80.114.6..xxx's avatar

    @ellnsbv: hahahah

    0
  7. 2a02:1810:1c25:c500:ac2c:d6ce:2329:8.xxx's avatar

    Goe bezit betaald 60€ en ze kunnen nog geen deftig servers maken

    0
  8. 83.82.220..xxx's avatar

    @2a02:1810:1c25:c500:ac2c:d6ce:2329:8.xxx: Uvuvwevwevwe Onyetenyevwe Ugwemuhwem Osas

    0
  9. 89.200.2..xxx's avatar

    @2a02:1810:1c25:c500:ac2c:d6ce:2329:8.xxx:

    Gast zeur niet zo, onderhoud heet dat. Stel je voor dat je even een avondje niet kan gamen! HUILHUIL

    0
  10. User  avatar
    2403 XP

    gelukkig vandaag niet in het weekend want dan speel ik.

    mvg

    0
  11. User  avatar
    1299 XP

    Jammer. Morgen beter.

    0
  12. User  avatar
    346 XP

    @83.82.220..xxx: hahahaha!!

    0
  13. 62.235.12..xxx's avatar

    Die 2 uurtjes dat ik in de week tijd heb naar de klote…

    0
  14. User  avatar
    7718 XP

    @Dippiedoe: het is geen onderhoud maar een storing 😉

    0
  15. User  avatar
    7718 XP

    @81.204.43..xxx: op pc en xbox zijn ook toppers te vinden, ik heb naast een ps ook meerdere consoles

    0
  16. 80.56.92..xxx's avatar

    fortnite nergens ladt van

    0
  17. User  avatar
    1556 XP

    Ze mogen de betalende klant wel op de hoogte houden daar bij Sony,wat dat betreft is het echt slecht daar. Ook met frimware update. Je weet nooit wat je download behalve dat er altijd staat “voor betere prestatie” nou..is niet veel van te merken jammer genoeg.

    0
  18. 84.80.126.xxx's avatar

    @81.204.43..xxx: je merkt toch niks van die storing want sony heeft geen mp games

    0
  19. 84.80.126.xxx's avatar

    @insanespartan: voor de beste mp ervaring ga je naar Microsoft oftewel xboxX

    0
  20. 87.65.158..xxx's avatar

    @83.82.220..xxx: precies trols 🙂

    0
  21. User  avatar
    1758 XP

    Blijkbaar als je al op psn zat toen de problemen begonnen kun je gewoon online blijven en online games spelen…

    0
  22. 94.227.94.xxx's avatar

    @81.204.43..xxx: waarschijnlijk oude meuk van van een paar jaar terug

    0
  23. 31.201.89..xxx's avatar

    Ik kan nog online gamen alleen kan geen paty maken en kan me vrieden niet zien

    0
  24. 83.83.51.xxx's avatar

    @89.200.2..xxx: ff goed lezen , het is GEEN ONDERHOUD , ze hebben problemen met het netwerk ….. klein gokje misschien weer eens een DOS attack ?

    0
  25. 2a02:a445:984f:1:651b:b8b5:a91e:e.xxx's avatar

    @83.83.51.xxx:

    Of windows 95?

    0
  26. User  avatar
    1039 XP

    @mrb: Eindelijk iemand die het snapt, ik begrijp die hele console war niet. Mij gaat het om het plezier tijdens het gamen, of dit nu op ps4 of xbox is. Ik bezit ze ook beide.

    0
  27. 2a02:a03f:1224:df00:fccb:2d6f:510e:5.xxx's avatar

    @jonas46: amen

    0
  28. 217.103.45.xxx's avatar

    @83.83.51.xxx: dwaas

    0
  29. 217.62.110.xxx's avatar

    @Scrappy-_-coco0: Ik dacht al, want ik kon gewoon mijn ps+ games spelen.

    0
  30. 92.108.196..xxx's avatar

    Xbox mag dan qua exclusives momenteel minder zijn, maar xbox live is toch wel echt 10x beter. Sneller en veel stabieler

    0
  31. 217.105.77..xxx's avatar

    @80.56.92..xxx: wel als je met vrienden speelt

    0
  32. User  avatar
    558 XP

    Och ja er is een storing dat is niet het einde van de wereld en heb er zelf geen last van ben toch een singleplayer game aan het spelen

    0
  33. User  avatar
    319 XP

    NEE, GEEN FORTNITE.

    Ach, dan ga ik wel WW2 spelen, of F1 misschien GT

    0
  34. User  avatar
    319 XP

    @ellnsbv:

    Sterkte hè.

    0
  35. 82.75.181..xxx's avatar

    Weer een storing! Ik denk dat ik maar overstap naar Xbox One. Dan zit je tenminste op een netwerk dat wel ALTIJD snel en stabiel is! F*ck you Playstation.

    0
  36. User  avatar
    319 XP

    @jonas46:

    Okè. Ik heb PS altijd fijner gevonden en heb geen XBOX, maar ik kreeg mijn PS4 van mijn ouders en vindt het het niet waard om een ps4 en xbox one te hebben. Maar had ik een xbox gekregen had ik het wel jammer gevonden i.v.m exclusieve games, maar had ik alsnog blij geweest. Want al mijn vrienden hebben toch pas een next gen gekocht nadat ik mn ps4 kreeg. Kan goed zijn dat ze dan ook xbox hadden gekozen, so I dont mind.

    P.s xbox exclusieve games lijken mij wel leuk om Forza en PUBG te spelen, maar die kunnen ook op PC dus ga ik maar daarvoor sparen

    0
  37. 82.134.233.xxx's avatar

    Morgen ja of nee
    Ps4

    0
  38. User  avatar
    28 XP

    Ik denk dat pornhub nu misschien meer bezoekers gaat krijgen.

    0
  39. User  avatar
    1428 XP

    @Moffster: Straks op PSX-Sense: “PornHub down door extreme drukte”

    0
  40. User  avatar
    41 XP

    Lekker hoor gooien ze ook nog Ps plus omhoog topservice!

    0
  41. User  avatar
    1784 XP

    @92.108.196..xxx:
    Wel fijn dat MS voor Xbox klanten speciale kabels tot je huis in de grond stoppen zodat hun netwerk sneller is dan het netwerk dat Sony, dat Internet heet, gebruikt!

    En stabieler, tja, kon me eigenlijk de laatste keer niet eens herinneren dat psn er uit lag dus zal wel mee vallen dan denk ik zo! Ook als je statistieken bekijkt gaat XBL er vaker of net zo vaak uit.

    Kortom je overdrijft lekker!

    0
  42. User  avatar
    294 XP

    @62.235.12..xxx: heb je eindelijk eens tijd om je single player content te spelen, een boek te lezen of eens met vrienden/vriendin/familie een goed gesprek te hebben. Ps ik merkte alleen dat mijn vriendenlijst niet opkwam, ps store, online gamen etc werkte bij gewoon

    0
  43. User  avatar
    2575 XP

    Wat een kansloze reacties weer, hoevaak is psn nou offline, kan me het niet vaak heugen iig.

    0
  44. User  avatar
    108 XP

    Kan iemand vertellen of destiny 2 speelbaar is of fifa 18 fut?

    0
  45. 84.85.124..xxx's avatar

    @Seb070NL: precies! Nieuwe star trek, pornhub, btje socializen

    0
  46. 92.108.196..xxx's avatar

    @Aenea: zowel xbox als ps4 hier, en xbox live is toch echt vele malen beter. En reageert ook veel sneller dan ps4 (inladen online menus etc) dus sst

    0
  47. 2001:1c00:2002:9600:c0f4:348e:18cc:c.xxx's avatar

    Free to play games zijn nog speelbaar.
    Dit omdat je geen + nodig hebt om die te spelen.
    Gaat vanuit een ander log in principe.

    0
  48. User  avatar
    1784 XP

    @92.108.196..xxx:
    Hoorde de net ook van anderen dat XBL ook problemen heeft op het moment ja.

    Je gaat haast denken aan iets anders moet ik zeggen, DDOSje?

    En tja, XBL is echt niet sneller hoor, gaat over hetzelfde Internet, wat je zegt van menus enzo dat is dan weer een GUI iets en heeft niets met networks te maken verder.

    0
  49. User  avatar
    5 XP

    Psn ligt er een keer uit en meteen loopt iedereen te zeiken dat sony kut is, dit kan overal gebeuren je zou ook gewoon wat anders kunnen gaan doen dan gamen

    0
  50. 84.241.195..xxx's avatar

    @2a02:1810:1c25:c500:ac2c:d6ce:2329:8.xxx:

    Gast, dit soort dingen heeft sony bijna nooit last van aansteller. Tis op 2 handen te tellen in 12 maanden en dat valt best mee

    0
  51. User  avatar
    1159 XP

    Wat zijn er maar veel Xkut “gastjes” hier opeens

    0
  52. 77.248.49.xxx's avatar

    @81.204.43..xxx: nou zoiezo forza

    0
  53. User  avatar
    541 XP

    Wat een paniek bij bepaalde mensen, onderhoud is soms nodig. Pak een boek, zuip je klem, pak een date of ga lekker iets anders doen. Kortom stel je niet zo aan. Tis niet dat je dood gaat van de honger 🙂

    0
  54. 143.179.61..xxx's avatar

    Nergens last van ik kan gewoon game. Maar Jeetje ik word wel een beetje moe van die vervelende reclame over heel mijn telefoon scherm steeds. Ik lees ook steeds meer klacht er over op de page hier, maar het lijkt wel of jullie inkomsten halen uit een vervelende advertentie belangrijker vinden als onze klacht hier over ik behandeling nemen.

    0
  55. User  avatar
    5761 XP

    Belachgelukkig reactie op dit topic ,lol xboxX welke game speel je dan ? Crap

    0
  56. 82.73.177..xxx's avatar

    Hmm.. the division had geen netwerkproblemenmen op ps4

    0
  57. 94.215.77..xxx's avatar

    @82.75.181..xxx: Er is 1 storing in de zoveel maanden en dan overstappen? Yeah right, niemand die dat gelooft.

    0
  58. User  avatar
    9074 XP

    @82.75.181..xxx: Tot ziens.

    0
  59. 84.87.157..xxx's avatar

    @Aenea: Heej,je bent er weer! Welkom terug!

    0
  60. User  avatar
    3888 XP

    Ik had gelukkig een avondje deus ex in de planning staan…. Niks van gemerkt

    0
  61. User  avatar
    2442 XP

    Dan kom je er achter hoe irritant het verplicht online zijn is in GT Sport. Gelukkig bestaat er nog zoiets als Netflix ^^

    0
  62. 82.74.15.xxx's avatar

    @peyj:

    En Netflix is ook always online…..maar hopen dat er niet een algehele internetstoring ontstaat, buiten de economische schade, zal depressie een groot probleem worden voor veel mensen als ik een aantal reacties lees.

    0
  63. User  avatar
    10599 XP

    Gelukkig doet alles het nu weer, en deed YouTube het toen nog. Heb hele avond maar beetje YouTube gekeken.

    0
  64. User  avatar
    10599 XP

    @Dippiedoe: Top reactie! Haha.

    0
  65. User  avatar
    7718 XP

    @Aenea: Had geen problemen met xbox gisteren. Download snelheid is op one sneller dan op ps. Kan wel over dezelfde kabel lopen maar er is ook nog iets zoals server/snelheid, ping etc

    0
  66. User  avatar
    7718 XP

    @jonas46: idd, heb plezier met alle consoles. Vooral kinderachtig al die reacties van wat het beste is etc. Blijft puur smaak

    0
  67. User  avatar
    2442 XP

    @82.74.15.xxx: Dat hoor je mij niet zeggen. Maar in het geval van gisteravond was die gelukkig wel online ;). Hoewel het wel lastig zou zijn zou een echte internet storing wereld weid wel desastreus zijn. Ongetwijfeld dat sommige mensen dan echt een depressie krijgt, zeker de social media verslaafden. Maar dat is weer een ander verhaal :). Maar ik lig niet wakker van een dagje van 2 geen PSN. De grote PSN storing op de PS3 ook overleefd :P. Gelukkig heb ik altijd nog een Switch, offline games, boeken, blu rays, dvds en natuurlijk gewoon ouderwets mens-erger-je-niet :P. Zulke storingen zijn de perfecte smoes om met vrienden ergens wat te gaan drinken ;).

    0
  68. 145.37.125.xxx's avatar

    @peyj: Kijk niet gek op als er over 9 maanden een babyboost is…

    0
  69. User  avatar
    1784 XP

    @mrb:
    Tuurlijk heb je daar gelijk in, maar er zijn dingen die je er wel aan kan doen. Om de volle download snelheid te halen moest ik voorheen een proxy server (die thuis draaide) gebruiken, maar sinde begin dit jaar heb ik een nieuw kabelmodem ontvangen en is dat niet meer nodig, haal nu de volle snelheid met downloaden.

    En tja, ping is alleen heel belangrijk voor de game servers, niet voor XBL/PSN servers…

    0
  70. 217.120.70..xxx's avatar

    @84.80.126.xxx:

    Eigenlijk heb je wel gelijk. Microsoft heeft hun servers en hun software echt een stuk beter voor elkaar. Kan sony nog wat van leren.

    0
  71. User  avatar
    2316 XP

    @Edwins1984: Dit was alleen geen onderhoud 😉

    0
  72. 84.85.134..xxx's avatar

    @89.200.2..xxx: precies wat een gejank

    0
  73. 85.148.29..xxx's avatar

    @83.82.220..xxx:
    ja dat vind ik ook

    0
  74. 84.26.167.xxx's avatar

    PlayStation is beter dan xbox

    0
  75. 217.103.45.xxx's avatar

    @Aenea: geen verstand jij, van alles maar roepen. Ddosje?

    0
  76. 84.25.211..xxx's avatar

    Bij mij werkt het nog altijd niet.. op site van Psn staat dat alles weer hiort te werken… zijn er meer met dit probleem?

    0
  77. 62.195.254.xxx's avatar

    Weten niks van mij maar.hier doet nog steeds niet

    0
  78. 86.86.89.xxx's avatar

    @77.248.49.xxx: boeie

    0
  79. User  avatar
    1556 XP

    @84.80.126.xxx:

    Daar heb ik alles behalve een beste MP ervaring. Allemaal jankende kleine kinderen die in je oor schreeuwen in kut kwaliteit. Enige wat meer mag bij Sony is ons(betalende klant) meer op de hoogte houden wat details betreft. Ervaring in MP is ge-wel-dig!

    0
  80. User  avatar
    541 XP

    @Sony:
    Oops, iets te fanatiek bericht gelezen. Neemt niet weg dat er ergere dingen zijn in de wereld 😉

    0
  81. User  avatar
    1784 XP

    @217.103.45.xxx:
    Haha, grapjasje!

    Als je roept dat iemand geen verstand heeft, misschien ook even toevoegen waarom je dat denkt.

    Maar ja, het is nou eenmaal makkelijker om te roepen dat iemand anders dom is als je zelf degene bent die iets niet begrijpt…

    0
  82. User  avatar
    7718 XP

    @Aenea: Wat ik wil zeggen is dat er meer factoren zijn wat zorgt voor een stabiele en hoge snelheid. Voor online gamen is het fijn dat oa de ping snel is (laagste latency) om lag te voorkomen 😉

    0
  83. 217.103.45.xxx's avatar

    @Aenea: waarom zou ik dat gezegd hebben? Je roep al brand voordat er brand is, jij al ddos aanval voordat er iets bekend wat de reden zou kunnen zijn. Alleen maar interessant proberen te zijn in mijn ogen

    0
  84. 84.25.211..xxx's avatar

    Helaas nog altijd geen succes GT sport doet t bijvoorbeeld niet…

    0
  85. User  avatar
    1784 XP

    @mrb:
    Yup, maar dan wel de ping met de servers van het spel! 😉

    0
  86. User  avatar
    1784 XP

    @217.103.45.xxx:
    “geen verstand jij”

    Kijk, je zei het toch echt! En wat zit jij nou te zeurkousen joh, als 2 netwerken tegelijk problemen hebben ga ik toch echt wel de oorzaak zoeken buiten de bedrijven om…

    Das gezond verstand. Verder probeer jij gewoon lekker lullig te doen, nergens voor nodig, je kan je best als een volwassene gedragen en normaal doen, toch?

    0
  87. User  avatar
    7718 XP

    @Aenea: Of van servers van sony 😉

    0
  88. 217.103.45.xxx's avatar

    @Aenea: ja je heb gelijk, sorry voor mijn reactie dat sloeg inderdaad nergens op

    0
  89. User  avatar
    1784 XP

    @mrb:
    Je kan blijven knipogen tot je een ons weegt maar spel ervaring, lag bv., is geheel afhankelijk van de servers van het spel en absoluut niet met die van Sony…

    0
  90. User  avatar
    1784 XP

    @217.103.45.xxx:
    Kijk, dat vind ik wel heel netjes van je! Apology accepted!

    0
  91. User  avatar
    7718 XP

    @Aenea: Je kan blijven denken dat je allermachtig slim bent tot je een ons weegt maar sony heeft ook eigen gameservers 😉 Niet alle games gebruiken z’n eigen servers en dat is wat ik bedoel. Maar dat wist je uiteraard al. Succes met het verzinnen van een ‘slim’ antwoord 😉

    0
  92. User  avatar
    1784 XP

    @mrb:
    In jouw geval zijn de servers van Sony dus de game servers…

    Game servers van Sony zijn niet dezelfde servers als van Sony’s PSN…

    Als je terug leest zie je dat ik dat al paar posts geleden exact zo tegen je had gezegd!

    En waarom die sneer? Beetje onnodig, we kunnen allemaal dingen missen en er overheen lezen en niet alles weten.

    Zelfs ik weet niet alles 😉

    0
  93. User  avatar
    7718 XP

    @Aenea: Sommige gameservers van Sony zijn weldegelijk dezelfde servers als van PSN. Die sneer slaat op een reactie van jou 😉

    0
  94. User  avatar
    1784 XP

    @mrb:
    Oh? Das nieuws voor mij! Kan je me verwijzen naar een artikel oid. waar staat dat dezelfde servers voor zowel games als PSN gebruikt worden?

    0
  95. User  avatar
    7718 XP

    @Aenea: Och nu wil je weer bewijs anders gelooft je het niet.. Ga maar zoeken op google. Een maat van mij werkt bij deloit en heeft servers voor oa sony in onderhoud 😉 Servers kosten veel geld, daar wordt efficient mee omgegaan en daar kunnen meerdere applicaties of websites op draaien. Maar dat wist je natuurlijk al 😉

    0
  96. User  avatar
    1784 XP

    @mrb:
    Ahhh, van horen zeggen, dan zal het wel zo zijn dan heh! 😉

    0