Volgens beleggingsonderneming Oppenheimer heeft Activision enkele uitspraken gedaan over de populariteit van de ‘Battle Royale’-games en haar eigen plannen. Men heeft recent een vergadering gehad met Activision en hierin kwam naar voren dat de uitgever de trends nauwlettend in de gaten houdt. Activision is een uitgever die trends snel weet te volgen, maar in het Battle Royale genre hebben zij nog altijd geen eigen game aangekondigd

Beleggers vragen zich dan ook af wat Activision van plan is op dit gebied en de uitgever laat weten ‘een snelle volger’ te zijn. Afgelopen week onthulde Activision Call of Duty: Black Ops IIII, een game die zichzelf ook zou kunnen lenen voor het Battle Royale genre. Of men dit ook daadwerkelijk gaat doen is nog onbekend, aangezien Black Ops IIII al bijna 3 jaar in ontwikkeling is. Wanneer men dan ook nog een Battle Royale modus aan Call of Duty wil toevoegen, had dit al jaren geleden besloten moeten worden.

Er is geen twijfel over mogelijk dat Activision vroeg of laat op dezelfde trein springt en ook met een Battle Royale game komt, de vraag is alleen hoe en wanneer en met welke franchise. Op zich zou een Call of Duty: Battle Royale een leuke afwisseling zijn voor zowel het genre als de jaarlijkse sleur, maar we verwachten dit niet per se op korte termijn.

“The investment firm says Activision is keenly aware of how other game publishers have recently benefited from releasing titles in the popular battle royale genre,” […] “Management reminded investors that the company is a faster follower.”