Hier kon je lezen dat wij best gecharmeerd waren door Little Nightmares II. Geen enkele titel is echter perfect. Tarsier Studios’ creepy meesterwerkje bevatte wel nog enkele kleinere probleempjes, die nu opgelost zijn dankzij patch 1.04. Een overzicht:
Global
- Fixed a bug where Six responds to calls during cooperative long-jump moments resulting in failure to catch the player.
- Fixed language issues in the trophies of the Traditional and Simplified Chinese versions.
- Fixed a bug where some objects would disappear, especially when the player died and respawned.
Wilderness
- Fixed a bug where the key could not be retrieved in the Cabin Attic if the player restarted from checkpoint at a specific moment.
- Visual fix for a floating rope in the Cabin Attic key puzzle.
- Footstep animation fix for Six in the toolshed scene before the raft ride.
School
- Visual fix for lung floating in the air after the Teacher inserts it into the biology model.
- Visual fix for the Teacher not picking up chalk when writing on a chalkboard.
- Adjusted audio parameters on a wiggling drawer to avoid sound corruption.
- Adjusted geometry so that Sixdoesn’t get stuck on a railing in the schoolyard.
- Taught Six how to get down from the top of a goalpost in the schoolyard.
- Allowed Bullies in the Teacher’s study to go around the shelf so they don’t get stuck.
- Disallowed player from standing on a column frame to skip the puzzle in the Biology room.
Hospital
- Fuse no longer appears early in the Hospital hub when the player follows a very specific set of steps.
- Fixed a bug where the achievement “Objection” does not unlock if the player dies while unlocking the achievement.
- Ensured that the elevator doors can open for the player if they reload from a checkpoint near the small incinerator below the X-Ray room.
- Ensured that the elevator and switch will reset if the player reloads from a checkpoint near the big incinerator at the end of the Hospital chapter.
- Fixed a bug where the player can survive from the fall from the crawlspace down into the Morgue. Sorry, speedrunners.
- Adjusted the way that stuffed animals are put into the incinerator to ensure that the key appears when many stuffed animals are put in at once.
- Visual fix for the patient animation when the Doctor comes to the room after unplugging the respirator.
- Visual fix for the X-Ray machine not rendering correctly on all aspect ratios.
- Visual fix for light not flickering above the electric chair.
Pale City
- Fixed a bug where televisions would not respond to the remote if the player happened to die just as they touched the screen.
- Blocked a level escape (fall through the world) behind the collapsing ceiling scene.
- Adjusted rubble that allowed the player to reach a door handle without Six’s help.
- Adjusted checkpoint trigger for the cooperative clothesline puzzle so the player cannot skip the puzzle by dying.
- Fixed a bug where Viewers were being de-spawned in the street if the player backtracked after solving the electric water puzzle in the shopping area.
- Extended grabbable surface around the backside of a TV so that it is less frustrating to climb up it.
Transmission Tower
- Fixed a texture issue during the ending cinematic.
Best wel frustrerend dat dit bij de review helemaal nooit is aangegeven, dat de game ´meer dan een gezonde hoeveelheid aan bugs en glitches´ bevatte.
@Anoniem-843: Poeh als ik dit zo lees inderdaad!
Maar misschien hadden ze het wel vermeld met betrekking tot het eind cijfer of waren de bugs niet zo ergstig voor de game ervaring
@RobanosSmatros: Ik heb de review nog eens nagelezen, maar er werd echt geen woord over glitches of bugs gesproken. Toch grappig dat dezelfde reviewer nu anders praat.
Maar goed, het blijft wel een heerlijke game met een zacht prijsje. Zeker de moeite waard om te checken.
@Anoniem-843: @RobanosSmatros: @Anoniem-2738:
Terechte opmerking, bedankt. Dat had ik beter moeten verwoorden.
Ik heb er niet over gesproken in de review, omdat ik zelf geen glitches ben tegengekomen. Toen ik de lijst met fixes zag, ben ik daarop verder gegaan. Dit komt inderdaad wat tegenstrijdig over.
Mijn excuses, ik pas het aan.
@Wallsight: en dat is het ook, want dit is PSX
@Anoniem-435: dus, alleen maar excuses
@Anoniem-843: hier tweemaal de game uitgespeeld en 0,0 bugs tegengekomen.
@Anoniem-435:
@Anoniem-2456: Aangezien dit dezelfde persoon is, wat is nu precies de verwachting? De opmerkingen waren terecht, dat is erkend en het item is aangepast.
Ik heb deze game paar weken geleden uitgespeeld en ik heb nergens last van gehad. Het enige mint punt vind ik dat hij erg kort is. voor de rest vermakelijke game die in sommige webshops nog geen 30 euro kost voor de Deluxe Edition. Daarbij heeft de game in de reviews een gemiddelde van ruim boven de 8.
https://www.psx-sense.nl/433519/goede-cijfers-voor-little-nightmares-ii/
@Wallsight: Niet erg hoor.
Ik heb vroeger arkham origins gespeeld en eigenlijk alleen is een keer gehad dat bij een bepaald gevecht veel ventjes waren hij langzamer draaide en dacht .
ooh ik speel te lang even ps3 rust geven en door gaan met wat anders.
En even later lees ik op internet dat mensen door bugs glitches noem maar op spel niet meer konden spelen en hier geirriteerd van werden en ik dacht bij me zelf hoe dan.
Met veel spellen heb ik mazzel dat ik de bugs en glitches ontloop en jij dus ook ahaha