Sony kondigt State of Play voor aanstaande donderdag aan


Het hing al even in de lucht, maar de aankondiging is nu daadwerkelijk gedaan. Er wordt een nieuwe State of Play uitzending door Sony georganiseerd en wel aanstaande donderdagavond. Zoals gebruikelijk zal dit weer om 23.00 uur ’s avonds plaatsvinden.

De totale showcase duurt deze keer 30 minuten, waarvan 9 minuten qua aandacht uitgaat naar Deathloop. Meer over die game lees je in onze preview. Het ziet er naar uit dat Deathloop ook de belangrijkste game in de showcase is, aangezien de rest van de tijd gericht is op third-party titels en indies.

Sony geeft tot slot nog aan dat we niets hoeven te verwachten omtrent God of War, Horizon: Forbidden West of de next-gen PlayStation VR.

  1. Anoniem-3444's avatar

    30min troep dus

    0
  2. User  avatar
    109 XP

    Vooral dan benieuwd naar de resterende 21 minuten …. hehe

    0
  3. Anoniem-5042's avatar

    Pfff wat een onzin. Kom nou eens met een fatsoenlijke persconferentie zoals toen op de e3.

    0
  4. Anoniem-4582's avatar

    Hoef ik niet voor wakker te blijven

    0
  5. Anoniem-8651's avatar

    $tate of Play

    0
  6. Anoniem-8157's avatar

    Ja eindelijk de ps6 we hebben er lang op moeten wachten jongens

    0
  7. Anoniem-3203's avatar

    @Anoniem-5042: Als ze niks hebben om te laten zien, waarvoor moeten ze dan een persconferentie laten zien. De first party games komen dit jaar toch niet uit.

    0
  8. Anoniem-1306's avatar

    Gooi jezelf weg Sony.

    0
  9. Anoniem-8054's avatar

    Hier ben ik wel benieuwd naar hopelijk krijgen wij iets te zien van God of war . Dead loop dat is niets voor mij hier gaan we geen geld aan weg gooien .

    0
  10. Anoniem-2952's avatar

    @Anoniem-8054: nee staat ok in het artikel geen god of war en niets over horizon forbidden west

    0
  11. Anoniem-2369's avatar

    Waardeloos deze state of play hoe dat gaat

    0
  12. Anoniem-3135's avatar

    @Anoniem-8054: Eerst artikel lezen voordat je reageerd misschien.. is best handig

    0
  13. User  avatar
    10599 XP

    Die hele Deathloop boeit me geen zak en de Indie game makers zouden wel een fors bedrag betaald hebben voor wat aandacht, dus ga zeker kijken en me hopelijk ermee vermaken.

    0
  14. Anoniem-4232's avatar

    Even off-topic, kan het zijn dat Ghost of Tsushima (originele PS4 versie) niet meer in de PS store staat? Kan het nergens meer vinden. Zie alleen die directory’s cut. Iemand een idee?

    0
  15. Anoniem-4232's avatar

    Als Deadloop de belangrijkste game is, hoef ik niet te kijken.

    0
  16. Anoniem-1669's avatar

    Ik begin nu wel een beetje spijt te krijgen dat ik een ps5 heb. Waar blijven de games? Ik had gehoopt dat er veel nieuwe games aangekondigd zouden worden bij deze state of play maar ik vind dat Sony zijn momentum verliest. Kom op Sony!

    0
  17. Anoniem-9519's avatar

    wauw 30 minuten en dan 9 aan deathloop, wordt weer helemaal niks

    0
  18. Anoniem-1569's avatar

    @Anoniem-1669: Doen ze bewust, ze willen de installed base groter alvorens zij met dikke titels komen.

    0
  19. Anoniem-9632's avatar

    @Anoniem-1669: ik mis wel.en beetje de Sony van de oude E3

    0
  20. Anoniem-1415's avatar

    Niks over HFW? Die komt dus pas in 2022 uit! 🙁

    0
  21. Anoniem-1415's avatar

    @Anoniem-3203: ze konden ook alleen cgi beelden tonen en geen gameplay zoals MS al 2x achter elkaar doet op E3 met uitzondering van Forza Horizon 4. Halo is uitgesteld en we zagen geen gameplay beelden in hoever het was verbeterd met 1jaar terug. Niks. Sony daarin tegen geeft je niet veel maar je weet wel hoe een game oogt tijdens gameplay. Geen gimmik met capture in engine flauwekul wat MS wel doet. Maar inderdaad jammer van geen GOW of op zn minst release date van Horizon.

    0
  22. Anoniem-3099's avatar

    @Anoniem-1415: nee begin nou niet over Microsoft dan gaat het straks allen daar.weer over

    0
  23. Anoniem-3579's avatar

    @Anoniem-3099:

    Hoezo? Microsoft is gewoon aanwezig op de aankomende State of Play.

    0
  24. Anoniem-9222's avatar

    @Anoniem-1415: hordsa forizon?

    0
  25. Anoniem-8290's avatar

    @Anoniem-3579: zal wel lachen wezen

    0
  26. Anoniem-7648's avatar

    Deathloop en Ghost Wire Tojyo wordt erg slecht Microsoft gaat na de overname hier geen dollar meer aan uitgeven maar ben blij dat jullie toch nog een beetje Bethesda krijgen haha

    0
  27. Anoniem-7648's avatar

    Deathloop ziet er niet zo goed uit vergeleken met de eerdere games van Arkane

    0
  28. Anoniem-1975's avatar

    @Anoniem-7648:
    Playstation 5 gebruikers gaan 70 euro’s betalen ik wacht wel op de gamepass release haha

    0
  29. User  avatar
    3098 XP

    Al zijn sommige indie games best erg goed. Dat is echt niet waar ik met m’n ps5 op aan het wachten ben…

    0
  30. User  avatar
    3098 XP

    @Anoniem-1975:

    Ja, jij betaalt elke maand voor die game, ps5 bezitters hoeven maar 1 x te betalen 🙂

    0
  31. User  avatar
    1583 XP

    Deze skip ik.

    0
  32. Anoniem-6071's avatar

    @Anoniem-1975: PlayStation gamers zijn niet meer geïnteresseerd in deze deadloop en Sony heeft daar geld on gestoken niet MS het is daarom dat Sony deze game wat meer in het licht wil brengen maar dit ziet er niet goed uit ik weet één ding ik koop geen één game mëer van Bethesda en dit komt heel goed uit dan gaat al mijn geld naar exclusieve games van Sony .

    0
  33. Anoniem-9280's avatar

    @Anoniem-6071: oke dat is jou mening

    0
  34. Anoniem-9604's avatar

    PlayStation Experience is de grote show ,met grote verrassingen .
    State of Play is een opfris show met kleine prikkels.
    Hou de verwachtingen laag.
    Je kan rustig je bed in duiken om 23.00

    0
  35. Anoniem-9163's avatar

    @Anoniem-9604: dat denk ik ok wel ja

    0
  36. Anoniem-2811's avatar

    @Anoniem-4232:
    Yes als je hem preorder krijg je de ps4 versie gratis om te downloaden

    0
  37. User  avatar
    453 XP

    @Anoniem-8054: gij kunt beter terug naar school gaan begrijpend leren lezen.

    0
  38. Anoniem-5637's avatar

    Lame

    0
  39. User  avatar
    233 XP

    Gran Turismo 7 misschien?

    0
  40. User  avatar
    1639 XP

    Enige wat ik dacht toen ik bij de comments kwam “please laat dit geen fanboy gelul discussie worden, please” eerste paar comments, hmm gaat goed, eeeeeen iemand gaat de vergelijking aan met xbox. .. Godver de godver.

    0
  41. Anoniem-479's avatar

    @BrutalRage: Inderdaad. Ik snap ook niet waarover het gaat. Gaat om de beste games beschikbaar of de beste showe. Xbox gaat al jaren over wacht op de volgende E3 terwijl je op PlayStation geweldige games kan spelen iedere 3 – 4 maanden. Ratchet and Clank en FF7 een paar weken geleden gehaald. Beide geniaal.

    Kijk naar Sonys track record van de afgelopen 10 jaar. Dat gaat ook de komende 10 jaar zo door dus zie het probleem niet.

    0
  42. User  avatar
    3098 XP

    @Anoniem-6071:

    Praat even voor jezelf graag.
    Ik ben zeker wel geïnteresseerd in Deathloop.

    0
  43. Anoniem-7413's avatar

    Als deathloop de knaller wordt dan kunnen ze net zo goed geen state of play houden.

    0
  44. Anoniem-7413's avatar

    Het komt er aan the last of us part 2 Director’s Cut god of war Director’s Cut days gone Director’s Cut chost of tshuma Director’s Cut horizon zero dawn Director’s Cut uncharted 4 Director’s Cut

    0
  45. Anoniem-2209's avatar

    @Anoniem-7413: ik.ben er 1 vergeten bloodborne Director’s Cut die koop.ik.dan weer wel

    0
  46. Anoniem-1973's avatar

    @Anoniem-1569: Installed base komt vanzelf als er dikke titels zijn hoor.

    0
  47. Anoniem-7425's avatar

    Oké dat is voor mij Stay of sleep

    0
  48. Anoniem-9841's avatar

    Ik lees alles wel terug om de meeste tijd waarschijnlijk in deathloop gaat die ga ik toch pas spelen als die op gamepass zit en hij lijkt mij niet eens goed

    0
  49. Anoniem-6732's avatar

    @Anoniem-9841: is playstation exclusief dus die komt niet naar gamepasss

    0
  50. Anoniem-9844's avatar

    @Anoniem-6732: nee timed exclusief voor 1 jaar

    0
  51. Anoniem-6351's avatar

    @Dopekoe:

    Nope, heb Gamepass voor slechts 1 Euro voor 36 maanden. En dat is gewoon een legale manier.

    0
  52. Anoniem-738's avatar

    @Anoniem-1669: haha, waar blijven de games.

    Spiderman: miles Morales
    Demon Souls
    Sackboy
    Godfall
    Returnal
    Rachet and Clank

    6 grote exclusives in de eerste 8 maanden, de beste line-up in het eerste half jaar by far.

    Maar dit is dus niet goed genoeg volgens jou? Het klopt dat het komende maanden wat rustiger is, maar 6 grote exclusives zou in 1,5 jaar tijd al een goeie output zijn.

    0
  53. Anoniem-4744's avatar

    @Anoniem-738:
    Hahaha bijna allen ook PS4 titels! Returnal en R&C zijn de enige noemenswaardige.

    0
  54. User  avatar
    1927 XP

    @Anoniem-1975: hmm nog nooit 70 betaald. Knap dat jij dat weet. Maar geniet lekker van spellen die nooit van jezelf zijn voor 180 per jaar.

    0
  55. Anoniem-6471's avatar

    @Anoniem-2811:
    Nee dat is niet wat ik bedoel, Tsushima kan ik niet kopen in de playstore.
    Misschien dat @psx-sense iets weet?

    0
  56. Anoniem-6085's avatar

    Ik ben erg benieuwd of deathloop een Aziatisch gefocuste game is of niet.

    0
  57. Anoniem-879's avatar

    @Anoniem-9844: oh wist ik niet.dank

    0
  58. Anoniem-7168's avatar

    @Mrduckie1988:

    troep

    0
  59. Anoniem-3218's avatar

    @Anoniem-8054:

    Leren lezen.

    0
  60. User  avatar
    7143 XP

    Gaan we naar kijken maar niet naar Deathloop deze komt er bij mij toch niet in huis .

    0
  61. Anoniem-5533's avatar

    Sony is de asshole van de klas op moment omdat ie populair is vind ie dat ie niks hoeft te doen wat andere doen en omdat Sony PlayStation zichzelf zo geweldig vind maakt het dat ze ook niet vinden dat ze naar ons hoeven te luisteren of ons tevreden willen stellen. Nee joh! Ze lopen alleen maar op te scheppen over hoeveel die Ps5 verkocht word terwijl niemand eraan kan komen. 80% of 90% hem nog niet heeft. En dit is hoe Sony ons warm maakt / houdt. Met niks. Want het interesseert ze geen reet blijkbaar want die ps5s zijn maar al te gewild. Als Sony zo doorgaat deze generatie hoe sneller dat PlayStation niet meer bestaat. Trust me.

    0
  62. User  avatar
    9970 XP

    @Anoniem-1669: verkoop je PS5, snel!
    Koop een Xbox series x, snel! Die heeft wel veel exclusieve titels die al uit zijn!

    0
  63. User  avatar
    1976 XP

    voor mijn niet de moeite om hier naar te kijken.

    0
  64. Anoniem-6857's avatar

    @7th-son:
    Ik weet dat je het sarcastisch bedoeld hahaha maar als ik even serieus mag zijn? Als je de beide consoles vergelijkt, en je de voordelen en nadelen naast elkaar legt dan is er tóch een groot verschil. Als er dan voor beide nauwelijks nieuwe titels verschijnen dan zie je wel degelijk een groot voordeel bij de concurrent. Namelijk de games die idd al verschenen zijn. De bibliotheek is daar namelijk VEEL groter! En dan heb ik het niet eens over GamePass. Én die fps boost is ook een prachtige toevoeging. Nou mag ik mijn PS5 écht niet verkopen van mijn kinderen, dus hij blijft! Maar ik heb er wel spijt van dat ik niet even heb gewacht!

    0
  65. Anoniem-9095's avatar

    Was ook wel te verwachten. De oude arrogante Sony is weer terug. Er is nog geen, op z’n minst, redelijke State of Play voorbij gekomen.
    Graaf lekker door Re-Sony.

    0
  66. Anoniem-231's avatar

    denk dat hier ook de nieuwe call of duty wordt aangekondigd

    0
  67. User  avatar
    892 XP

    Ik neem aan dat Kena: Bridge of Spirits een laatste push krijgt en hoewel ik niet verder overtuigd hoef te worden (anders dan een fysieke release van de game) ga ik wel kijken.
    Deathloop kan ik dan wel missen maar dan zet ik in de tussentijd pornhub wel open.

    0
  68. User  avatar
    9970 XP

    @Anoniem-6857: dat is jou mening.
    Xbox mag dan gamepass hebben, maar ik ben daar echt geen voorstander van.
    Als ik zoveel games tot mijn beschikking heb, dan stop ik ook makkelijker met een game. En een game zal op deze manier ook nooit je eigendom worden. Je huurt eigenlijk alleen maar.

    0
  69. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-738: Ok bro snap dat je super blij bent met je ps5 maar wees eerlijk
    Miles morales is gewoon een up geschaalde ps4 game Leuk te spelen veel te kort voor de prijs die je betaalt.
    Demon souls is een remaster telt niet mee
    Sackboy, ben je serieus?
    Godfall heb je dit spel gespeeld of ben je nu alleen aan na praten?
    Returnal is de eerste grote exclusieve game maar voor een selecte groep mensen waaronder ik zelf helaas niet val maar geef ik je wel gelijk in dat het een prima line up is.
    Ratchet and clank is de banger waar we op wachten.

    Vergeet dus niet dat we voornamelijk minder goede grote exclusives hebben waar in mijn ogen alleen ratchet onder valt en returnal een nieuwkomer is voor een selecht groepje.

    In mijn en vele andere mensen niet goed genoeg nee en dat mag.

    0
  70. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-5533: droom verder hahaa kom.
    Ja sony kan wat beter communiceren maar niet doen alsof de cijfers niet voor zich spreken

    0
  71. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-6857: ligt er beetje aan welke games je hebt waar je op wacht.
    De spellen die ik speel en waar ik op wacht komen allemaal uit op de ps.
    Niks ten nadele van xbox die hebben geloof ik 2/3 spellen waar ik wel naar uitkijk maar accepteer dat ik ze dan niet kan spelen
    En why wachten je kan nu de backlog spelen met een verbeterde boost toch?
    Op moment dat je klapper van een spel uitkomt kan je misschien nog maand of 2/3 wachten en dan de beste versie spelen en misschien zelfs in prijs wat gezakt

    0
  72. User  avatar
    13155 XP

    @Anoniem-9095: wat was er mis met de state of play met horizon dan en die daarvoor emt ratchet?
    Ja we wachten op next level dingen als kena en god of war en de nieuwe spiderman maar heb liever dat we wachten en ze mij omver blazen met dingen dan dat ik straks teleurgesteld kijk naar wat we voorgeschoteld krijgen toch?

    0
  73. User  avatar
    443 XP

    @7th-son:
    Ehhhhh, ik zeg juist in mijn stuk dat het los staat van Game Pass. Als je jealleen al focust op de beschikbare titels die je ook kan kopen (voor prima prijzen)

    0
  74. User  avatar
    443 XP

    @RobanosSmatros:
    Over welke PS boost heb jij het dan?

    0
  75. User  avatar
    443 XP

    Oh chips! Ik zie dat ik ook een aantal keren anoniem heb gereageerd

    0
  76. Anoniem-6405's avatar

    ik ga er niet naar kijken wat een aanfluiting

    0
  77. User  avatar
    13155 XP

    @JimmyStarbreeze: Elk spel draait toch wat beter op de ps5?
    de 60 fps en zo en merk met veel spellen dat het soepeler loopt speelt en vooral oogt?

    0
  78. User  avatar
    9970 XP

    @JimmyStarbreeze: de bibliotheek voor de Xbox is alleen maar groter door backwards compatibility, en ik koop geen nieuwe console voor oude games.
    Ik kijk uiterlijk een generatie terug, en dan wint de PlayStation het toch wel degelijk. Afgezien van dat feit, zijn de exclusives van Sony ook veel meer mijn type game dat alles van de Xbox. Net als het feit dat Bethesda is overgekocht door Microsoft. Ook dat interesseert me niets, omdat ik die games niet speel.
    Zoals je dus leest, is Sony voor mij de betere console. Dat voor jou dat niet zo is, is jou uitdaging. Misschien is ruilen met iemand een optie? Dan zullen je kinderen jou keuze maar moeten accepteren.

    0
  79. User  avatar
    32 XP

    The Initiative gaat de eerste AAAA game maken ‘Perfect Dark’
    Daar kan die magere AAA games The Last of US 2 & Ghost of Tsushima toch niet tegen op

    We praten hier over AAAA kwaliteit game dat nog nooit is vertoond en exclusive op de xbox en gamepass uit komt!

    0
  80. User  avatar
    13155 XP

    @tielo: als hij digitaal te halen is zou je hem dan niet halen of begrijp ik je verkeerd?

    0
  81. User  avatar
    443 XP

    @RobanosSmatros:
    Ehhh nee hoor. Alleen de spellen die een ‘unlocked’ fps hadden zullen de 60 fps halen. En de PS4 spellen (let wel, alleen PS4 spellen) die voor de PS5 geoptimaliseerd zijn. Veel minder als bij de concurrent. En je moet de boel niet omdraaien als je zegt dat je een PS5 niet voor de backwards compatibility koopt! Ik ook niet, maar met de huidige tekort aan nieuwe titels heb je hem dus staan voor…… precies! Oude bestaande games. Dit is precies wat ik duidelijk wil maken. Waar blijven de nieuwe PS5 only titels.

    0
  82. User  avatar
    443 XP

    @Xbox4Life:
    Hahahaha dit is de comment (en fake) van de dag! Pure BS HAHAHA

    0
  83. User  avatar
    13155 XP

    @JimmyStarbreeze: ik had een oude ps4 dus voor mij us de ps5 een verademing.
    Dat de ps4 spellen die ik heb beter draaien op de ps5 is voorlopig genoeg voor me.
    Dat er bij release amper goede games zijn was in mijn ogen al bekend en op geanticipeerd

    0
  84. User  avatar
    32 XP

    @7th-son:
    Wacht maar in 2022 & 2023 komen er meer exclusives uit voor de xbox
    Meer Studio’s meer games
    En nee niet beginnen over kwaliteit & Kwantiteit want daar kunnen we nog niets over zeggen.

    0
  85. User  avatar
    9970 XP

    @Xbox4Life: jawel hoor, statistisch gezien kun je dat wel als je naar het verleden van Bethesda gaat kijken hahahahaha.

    Maar zonder grappen, er gaan het mee maken. Xbox verdient z’n exclusieve titels natuurlijk ook. Maar dat neemt niet weg dat ze nog steeds niet voor mij weggelegd zijn

    0
  86. Anoniem-9734's avatar

    30 min indies en remasters! Yeahhh next gen

    0
  87. Anoniem-9448's avatar

    @Xbox4Life: hahaha kwadruppel…

    0
  88. User  avatar
    425 XP

    O Jezus, wat slecht!!

    0