EA Sports komt ook dit jaar weer met FIFA en dat gaan we weten ook. De laatste tijd duikt er steeds meer informatie over FIFA 12 op en nu heeft de ontwikkelaar zelf wat laten weten over de geheel nieuwe Impact Engine. Deze engine is vooral gericht op de duels en blessures en dat weten ze maar al te goed bij EA Sports.
Lead gameplay designer Aaron McHardy vertelt namelijk dat dit de grootste verandering is in de FIFA-reeks sinds de games uit zijn gekomen op de huidige gameconsoles. Verder verteld hij dat deze engine de grootste problemen voor de ontwikkelaar heeft opgelost en daardoor de game vele verbeteringen heeft.
“It’s the biggest change we’ve made since we rebuilt the engine for next-gen consoles. I mean we rebuilt the engine from scratch, so that’s as big as it can get, but since then we’re ripping out a big chunk of the game and it’s a massive change.
It solves a lot of problems for us this year, it gives us better accuracy, better momentum, more realistic outcomes, solving a lot of situations that we just tried not to get into before.
Now we’re opening up the game so you can get into these situations and see new cool and interesting things, but also it lays a foundation for places for us to go in the future.”
Ach, zo enorm is die verandering nou toch ook weer niet? Beetje overrated dit.
Wacht maar af zou ik zeggen. Het is meer dan je denkt 😉
Zal t nu toch eindelijk zover zijn? Dat Ronaldo niet zo overdreven overpowered is?
In fifa11 wint hij duels van pique… yeah right!
@gastzonderIP
Ach, ik vind Real verder toch niet fijn in Fifa, dus het zal me een worst zijn 🙂
Ik vind het wel storend dat de snelle aanvallers niet nuttig zijn, zoals Robben, waarmee je toch wel een man moet kunnen passeren.
Weet je wie pas overpowerd is? Drogba! Die man beukt de sterkste verdediger (bijv. Puyol) aan de kant alsof het een cracker is!
@gastzonderIP: Ja je hebt gelijk maar messi die is echt onder niveua !
hij hoort veel sneller te zijn en goed te passeren
@Kadir: ja je hebt gelijk man hij is veel ste sterk