Ubisoft is een ontwikkelaar die veel inzet op open werelden, waarin hun games gemaakt worden. Het is tegenwoordig ook min of meer de standaard om een open wereld aan te bieden. Dit laat veel toe, maar toch zijn er nog beperkingen en die tracht Ubisoft nu weg te nemen met een nieuwe technologie.
De ontwikkelaar/uitgever introduceert namelijk ‘Ubisoft Scalar’ en dit is een technologie die beperkingen als tijd en hardware wegneemt bij het maken van grote werelden. Het doel met deze technologie is om het engines gemakkelijker te maken om taken die achter de schermen plaatsvinden uit te laten voeren.
Daarnaast is het via Scalar ook mogelijk om werelden nog drukker te bevolken met spelers wat in real time geüpdate zal worden. Nu zijn beperkingen in games weinig te zien, maar dat komt doordat ontwikkelaars creatief zijn in het omzeilen hiervan. Met deze nieuwe technologie worden de nog aanwezige beperkingen volledig weggenomen.
Zo zegt Per-Olof Romell, product manager, het volgende:
That limitation has always been there for as long as we’ve made games. Over time game developers have become really good at hiding and bypassing these limitations so the player doesn’t see them; that’s our expertise. What Ubisoft Scalar allows us to do is to simply get rid of those constraints.
Het komt er in het kort op neer dat de cloud techniek veel rekenkracht voor z’n rekening neemt, waardoor lokale hardware minder belast wordt. Dit stelt men in staat om nog grotere, betere en meer interactieve werelden te maken. Om er een duidelijk beeld bij te geven, zie de video hieronder.
Nog verder lopen naar de volgende uitkijkpost
Ja dat is natuurlijk wat iedereen wil nog groter dan dat ze al zijn
Nog meer troep
Als er een ding niet nodig is dat assassins creed nog groter word heb liever dat ze de game wat compacter maken
Nou die beperking waren goed te zien bij Cyberpunk bijvoorbeeld
Ja…het is weer Ubisoft…
Ik las techniek via de cloud, en haakte meteen af. ik vind het niet erg updates en patches te downloaden, maar altijd online games zijn bij mij echt een no go.
@eddy77: als het toffe omgevingen zijn dan zie ik het punt niet. Zou bijv tof zijn om alle werelden in de GTA games samen te voegen.
Tja nog meer ongeinspireerde lege vlaktes zeker?
@El010yo: Lopen? Wat dacht je van voertuigen of fast travel?
Cloud kan mijn internet niet eens aan dus dit zou jammer zijn als je verplicht van server moet spelen zijn
noieten eerrst leren de werld die ze nu maken wat intersante dan de herhaling dingen die je nu steeds krijg.
De titel is ook we kunnen nog eentonige werlds maken en nog meer bugs.
@Shibito: ja kan tof zijn maar we hebben het over Ubisoft en die maken open wereld games die meestal vrij leeg aan voelen en een open wereld zijn om een open wereld te zijn
wederom zal ass,creed gevuld worden met nutteloze ? quests,of het is simpelweg een kamp
Groter, dat is t probleem met ubisoft games, ze zijn niet groot genoeg…
De games zijn groot zat ik wil leukere games. Niet games als AC die hetzelfde zijn als een boodschappenlijstje aflopen ik haak af. Ze willen gewoon dat mensen nog langer in een game blijven hangen terwijl ze er nog minder hoeven te ontwikkelen….
Grotere werelden zonder inhoud, daar zitten we echt op te wachten……
@Anoniem-2870:
Gelukkig hebben in ieder geval de AC games genoeg leuke inhoud. Odyssey en Valhalla zijn beide rijkelijk gevuld met interessante inhoud.
Google Stadia!!!
@Anoniem-7232: Kopiëren en plakken dat kunnen ze goed idd.
@Anoniem-2961:
Alle AC games spelen totaal anders dan hun voorgangers. Is weinig copy paste aan AC