Rhianna Pratchett, schrijfster van de Tomb Raider reboots, deelde tijdens de BAFTA Games Awards haar mening met Eurogamer over wat ze graag zou zien in de toekomst van Lara Croft. Zo hoopt ze op minder daddy issues in Lara’s toekomst.
Pratchett laat weten het leuk te vinden om Lara te zien groeien. Met die groei zou het ook meer om Lara moeten gaan, en niet om haar vaders problemen. Verder hoopt de schrijfster ook meer gevatte one-liners terug te zien, iets waar Lara’s karakter in eerdere games nog niet klaar voor was toen Pratchett aan het roer stond.
“I like seeing her striking out on her own and really taking some joy in what she does. Because when we wrote the reboot game, she was really on her way to becoming a tomb raider. So she was like proto-Tomb Raider. And all the the traits that you associate with Tomb Railer like tenaciousness, bravery, resourcefulness, were kind of bubbling to the surface with her.”
Tijdens Epic Games’ State of Unreal presentatie afgelopen week werd bekendgemaakt dat Crystal Dynamics momenteel druk bezig is met de ontwikkeling van een nieuwe Tomb Raider op Unreal Engine 5. Crystal Dynamics was de ontwikkelaar van de veelgeprezen Tomb Raider en Rise of the Tomb Raider. Het derde deel, Shadow of the Tomb Raider, werd ontwikkeld door Eidos Montréal.
Volledig akkoord. We hebben 3 games waar ze moest overleven met alle drama eromheen. Prima games, maar laten we nu eens een volleerde Tomb Raider zien.
En ook de nadruk mag meer op archeologie liggen, niet op goden of de Trinity cult. Meer tombes, puzzels en exploreren, minder breinloos vijanden neerknallen.
eens,in de game is ze volledig ontwikkeld als een ”stone cold killer” en dat via modder schuilen mag absoluut terugkomen,dat was geweldig ,die camouflage!
@Anoniem-9684:
Rambo stijl!
https://youtu.be/J39HPaLXBJA
Ik wil wel grotere tieten voor Lara.
Maar zonder gekheid, hoe tof de games en ook haar personage wel waren, toch mis ik de iconische sexy Lara van vroeger wel. Misschien ben ik ouderwets, maar Lara hoort een type Angelina Jolie te zijn en geen Alicia Vikander.
Ik wil weer dat Tomb Raider terug naar de roots gaat. Was 10 keer niks die laatste games.
@Anoniem-3644: Mwah niet eens als storend ervaren maar snap wel dat je terug naar de basics wilt.
Het breinloos vijanden neerknallen vond ik juist wel vet haha!
@Kassandra: ze was op zich toch wel sexy afgebeeld?
Maar ik snap wel dat haar sex appeal niet echt nadruk had misschien zoals eerst maar beetje a la chloe van uncharted zou niet misstaan nee.
Als ze haar bobbels maar niet kleiner maken en zal ze wel trouwen met een vrouw.
Heb heerlijk genoten van alle 3 de games,
Dat ze haar als een meer volwassen karakter willen gaan presenteren is alleen maar toe te juichen.
Daarnaast vond alleen underworld de moeite waard vroeger.
De rest kon me weinig boeien. Slechte mechanics, net als de eerste hitman. Wat een belabberde besturing. Kon me niet echt binden.
@Kassandra:
Precies dit. Terug naar de roots.
Laatste alle 3 gespeeld, Deel 1 was geweldig, 2 nog wel oké, Shadow vond ik niet echt iets. Verder mag ze wel wat meer op der zelf staan maar niet feministisch ofzo worden hahaha.
@Kassandra: Inderdaad. Ze is bij de eerste games neergezet als een sekssymbool en dat hoort ze ook te blijven. Ze hoort gewoon kracht uit te stralen en geen teruggetrokken schoolmeisje. Angelina Jolie was gewoon super in haar rol als Lara. Die laatste film met de andere actrice vond ik maar niks, ze kwam maar zwak over.
@Anoniem-3464:
Een vrouw als sekssymbool gebruiken is een triestige manier van story telling