De laatste Gran Turismo delen hebben na de release uitvoerige ondersteuning gekregen in de vorm van nieuwe circuits, evenementen en natuurlijk auto’s. Dat is met Gran Turismo 7 niet anders en hoewel het aantal nieuwe toevoegingen per keer niet buitengewoon hoog is, valt de stroom aan nieuwe content degelijk te noemen.
Dat het aantal nieuwe auto’s niet al te hoog ligt blijkt goed te verklaren, want het maken van één auto kan tot 270 dagen duren. Dit zegt Kazunori Yamauchi in gesprek met Dengeki Online. Zo krijgt de ontwikkelaar veel aanvragen voor bepaalde auto’s, maar Polyphony Digital kan simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen.
Het vraagt veel tijd om een auto te maken en met een beperkt aantal resources moeten er keuzes gemaakt worden. Op basis van de huidige situatie bij de ontwikkelaar zijn ze momenteel in staat om tegen de 60 auto’s per jaar te maken. Tot zover heeft Gran Turismo 7 iets meer dan 30 auto’s ontvangen, dus de ontwikkelaar ligt wat achter op het gemiddelde van 60 auto’s per jaar.
Tegelijkertijd is de release nu ver achter ons, waardoor meer resources op nieuwe auto’s gezet kunnen worden. Mocht 60 auto’s het streven zijn, dan is het aannemelijk dat de frequentie van updates gaat toenemen het komende jaar, of het aantal auto’s per update.
Dan bedoelen ze waarschijnlijk een complete auto. Er zijn nog altijd auto’s in het spel waarbij er geen volledige cockpit wordt weergegeven inclusief stuur. Vanmorgen reed in nog met een BMW GT4 auto waarbij deze optie ontbreekt. 270 dagen lijkt mij best een beetje overdreven, ruim 400 auto’s maal 270 uur, dusss! Er is ons ook Sophy belooft, waar blijft dit baanbrekende AI waar al een jaar over gepraat wordt. Ik vind GT7 een leuk race-spel, maar ze zitten af en toe best wel te zeuren bij PB. Daarbij ontbreken ook nog de online leaderboard bij time-trials, dat is toch best droevig te noemen.
@Anoniem-220: Waarom is dit overdreven? De ontwikkelaar geeft dit aan, waarom zou dit niet kloppen? Je moet er rekening mee houden dat dit 270 dagen voor 1 persoon is. Ze kunnen prima 400 auto’s maken in 270 dagen als ze 270 mensen er aan hebben werken.
Moeten ze dan 270 dagen werken om een auto te kopieren van gran turismo 6?
@Anoniem-5509: Ik kan god of war 2 uitspelen in 1 uur tijd. Ik geef het zelf aan dus het moet wel kloppen?!
Spelers hebben 270 dagen nodig om door de intro en verplichte menukaarten te komen 😉
@Anoniem-7513: Geeft anoniem 7513 op internet aan…. Is wel een betrouwbare bron ja…
Tja.. misschien moeten ze het proces dan toch eens heroverwegen. Forza Horizon knalt ook de ene naar de andere auto eruit. Wellicht niet in het diepste detail zoals in GT7 maar dan aan de andere kant boeit het mij ook niet of de airco knop tot dramatisch detail is uitgewerkt.
met 270 dagen bedoelen ze werkuren… ofwel 2160 werkuren.
dat betekent dat als er 2 mensen aan 1 auto werken, dan is de auto klaar in 135 dagen. Met 4 man eraan werken en de auto is al klaar in 2 maanden…
@Anoniem-220: Je denkt toch niet dat ze de auto’s één voor één maken? Het niveau is weer om te huilen
En een track?
Ik moet er ook 270 uur voor grinden minstens
@Anoniem-4955: haha zo is dat
Jammer dat je er niks van ziet.
Wat ik dan nog het ergste vind zijn de talloze kopieën van een wagen.
Van 1 type wagen verschillende modeljaren uitbrengen.
Je gaat me toch niet zeggen dat al die Silvia’s zoveel verschillen dat ze 270 uur nodig hebben.
Ik zou per auto er 270 mensen op zetten
@Anoniem-2021: het is niet zoals forza copy paste with paywalls dlc
Dus bijna 40 programmeurs die auto’s maken
@Anoniem-220: bij elke game zit er 10 jaar tussen nu weten we waarom.