Op 14 februari kunnen we aan de slag met een toch wel bijzondere trilogie van games. De eerste drie Tomb Raider-games komen dan namelijk als remaster uit voor de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc.

Nu dat niet lang meer duurt, heeft ontwikkelaar Aspyr Media een uitgebreid artikel op het PlayStation Blog geplaatst met hoe deze remaster tot stand is gekomen. Voor het grote stuk kan je hier terecht, de belangrijkste features zetten we op een rijtje.

  • Twee besturingen – Je kunt kiezen uit de klassieke besturing, maar ook biedt de game een meer moderne optie. Die is gebaseerd op het Underworld tijdperk van de Tomb Raider-games, waarbij je met de rechter analoge stick volledige camera controle hebt.
  • Gezondheidsmeter – Bazen zijn voorzien van een gezondheidsmeter, zodat de speler beter kan inschatten wat voor wapen effectief is. Dit neemt eventueel enige frustratie weg, doordat het duidelijker is waar je staat in een gevecht.
  • Trophies – De game is rijkelijk voorzien van Trophies. Doordat het een trilogie betreft neemt het aantal ook flink toe. Er zouden meer dan 200 Trophies met deze collectie te behalen zijn.
  • Foto modus – Mooie plaatjes schieten is zeker mogelijk, want de games zijn voorzien van een foto modus. Hiermee krijg je een aantal mogelijkheden om de situatie aan te passen. Denk aan moderne of klassieke graphics, poseren en meer.
  • Real-time lighting effecten – De game kent een verbeterde belichting die de immersie ten goede zou moeten komen.
  • Grafische swap – Op elk moment kun je wisselen tussen de oude en moderne graphics.

De ontwikkelaar laat verder weten dat de uitgave nog wat andere verrassingen bevat, maar daarvoor moeten we de release op 14 februari afwachten.