XDefiant is nu enige tijd beschikbaar en hoewel de game hier en daar wat last heeft van bugs, is het verder een prima shooter die behoorlijk veel spelers wist aan te trekken. De bugs en problemen die nog aanwezig zijn, hebben onder andere te maken met een engine die voorheen alleen voor een MMO gebruikt werd. Die problemen worden natuurlijk langzaam maar zeker opgelost en tegelijkertijd worden er ook kleinere updates doorgevoerd.
Zo’n update is nu uitgebracht en die richt zich met name op de balans van een aantal wapens. Met name de populaire MP7 wordt aanzienlijk zwakker, die door veel spelers als kleine side-arm gedragen werd. In-game XP-boosters tellen voortaan niet meer door terwijl je in de Practice Zone zit, zodat je hier meer waarde uit haalt. Shotgun gebruikers krijgen het tot slot zwaar te verduren, want daar gaan meerdere types van op de schop.
Alle details van de laatste patch hieronder in het overzicht:
Gameplay
XP Boosters will no longer count down when you’re killing time in the Practice Zone.
Increased vertical ADS sensitivity for controllers so that aiming up and down is more consistent with aiming left and right.
Game Modes
Tweaked the Ranked mode pre-game. Ranked matches now won’t start with less than 8 players. The Leave button has also been nixed from the map-voting screen to discourage players from dropping out (and Ranked matches will cancel if players manage to skedaddle during map voting).
CTF mode is now available in Ranked play.
Factions
Echelon’s Intel Suit now only reveals enemies through walls for the player wearing it. Allies will still see enemy locations on the minimap, though.
DedSec’s spiderbots were shocking target players before leaping on their faces, which wasn’t winning them fans. Now they only zap targets at the face-hugging stage of the relationship.
Weapons
The Rapid Fire Barrel and Muzzle Booster attachments were causing less recoil on some weapons (such as the ACR 6.8, and AK-47) when they were supposed to cause more recoil. That’s fixed.
Reduced the MP7’s magazine capacity from 35 to 30 and its rate of fire from 875 to 850 rounds per minute.
Updated the old iron sights that were appearing on certain LVOA-C cosmetic skins.
It’s an extravaganza of shotgun balancing. Here’s the nitty-gritty of each weapon’s tuning:
- M870
- Short range increased from 10m to 13m.
- Medium range increased from 15m to 18m.
- Sprint Out Time (sprint-to-shoot time) reduced from 250ms to 200ms.
- Hipfire spread range reduced roughly 10 percent from 3.4-4.0 to 3.0-3.6 degrees.
- Aim spread range reduced roughly 18 percent from 2.55-3.0 to 2.0-2.6 degrees.
- Crouch hipfire spread range reduced from 2.89-3.4 to 2.7-3.2 degrees.
- Crouch aim spread range reduced from 2.55-3.0 to 2.0-2.6 degrees.
- Crouch slide, in air, and mantle hipfire spread reduced by 40 percent from 9.0-13.5 to 5.0-9.0 degrees.
- Crouch slide, in air, and mantle aim spread range reduced from 3.4-3.4 to 2.5-3.0 degrees.
- AA-12
- Short range increased from 7m to 10m.
- Medium range increased from 10m to 13m.
- Hipfire spread range reduced roughly 10 percent from 4.75-6.5 to 4.25-6.0 degrees.
- Aim spread range reduced roughly 13 percent from 2.81-4.13 to 2.5-3.5 degrees.
- Crouch hipfire spread range reduced from 4.04-5.53 to 3.5-5.0 degrees.
- Crouch aim spread range reduced from 2.82-4.13 to 2.5-3.5 degrees.
- Crouch slide, in air, and mantle hipfire spread reduced by 40 percent from 11.25-15.0 to 8.0-12.0 degrees.
- Crouch slide, in air, and mantle aim spread range reduced from 3.75-3.75 to 3.0-3.5 degrees.
- Double Barrel
- Short range increased from 12m to 15m.
- Medium range increased from 16m to 19m.
- Reserve ammo increased from 12 to 16.
- Crouch slide, in air, and mantle spread reduced by 40 percent from 11.13-15 to 7-11 degrees.
- Sawed-Off Shotgun
- Reserve ammo increased from 6 to 10.
- Sprint-to-shoot time reduced from 250ms to 150ms.
- Crouch slide, in air, and mantle spread reduced by 40 percent, from 11.25-15.0 to 6.68-9.0 degrees.
The Pistol Grip and PEQ-15 Laser attachments for shotguns also had their spread Min/Max bonus reduced from 20 to 15 percent.
Finally, all shotgun reticle blooms (visualized by the vertical and horizontal hash marks of the HUD reticule) are now enlarged slightly while leaping.
Devices
Sticky grenades now stay put rather than disappearing if the deploying player kicks the bucket.
Miscellaneous
The cursor no longer shifts to the main display when playing on a second monitor in fullscreen mode with the “lock mouse to game window” option turned on.
Fixed an issue preventing players’ kill/death ratio from updating properly after completing matches.
Heb hem verwijderd. In het begin was het leuk maar nu zit het vol met bunnyhoppende kids.
@joop1984: net als COD dus
Jammer, maar het blijft voor mij dikke fun om te spelen. En bunnyhoppers kom je helaas in elke shooter tegen…
Lijkt wel of er 1 bedrijf is met shooters maakt ofzo ? Allemaal op elkaar lijken tegenwoordig
De nieuwe Battlefield die word ook al battle royaal mode waar zijn die andere game modus gebleven
Dikke shit dit spel zitten mamperkindjes niet met een schilt voor hun snotneus dan wel met een pampershotgun. Ouders die niet naar hun jong omkijken en aan de brol zitten en pamperkindjes onder de leeftijd maar laten doen de junks.
@Anoniem-8419: helaas wel ja en dan willen ze in de nieuwe cod nog meer bewegingen toevoegen rollen ze straks alle kanten op:P
@MacBlade: hunt showdown
@Anoniem-5664: yep, gaat weer tof worden!
Wat een haat weer, nee dan MW3 met Nikki Minaj..
Mogen we naast deze changes ook een blank karakter in de game?
@Anoniem-7905: Die zijn er genoeg?
@Anoniem-3458: nee?
@Anoniem-7905: de hele nieuwe faction is wit…
@Anoniem-6650: Er is gewoon een goede mix vrijwel 50/50. Oh jij bent zeker zo iemand die alleen maar blanken in the game wil, got it.