Het is algemeen bekend dat John Garvin – voormalig werknemer van Bend Studio en de regisseur van Days Gone – heel graag een vervolg op zijn geesteskind gemaakt had. In die mate dat hij nog steeds behoorlijk kwaad is op Sony omdat de uitgever deze sequel nooit groen licht gaf. Zijn woede bleek dit weekend nog niet bepaald afgekoeld te zijn.
Deacon St. John, de protagonist van Days Gone, dook op in de platformer Astro Bot. Een fijne manier om Days Gone nog eens in de kijker te zetten, als je het ons vraagt. Garvin is er echter niet over te spreken. De man liet op X zijn ongenoegen blijken dat zijn creatie gebruikt werd om andere titels te promoten. Een beetje kinderachtig, als je het ons vraagt.
Kinda sad that Deek has been reduced to promoting other games … well done Bend Studio! Way to protect your legacy! https://t.co/LRGsPYSX9g
— John Garvin (@John_Garvin) September 7, 2024
En daar stopt het niet bij. Wanneer iemand hem erop probeert te wijzen dat zijn houding een beetje onfair is naar zijn voormalige werkgever toe, krijg die meteen een ‘ga zitten, de volwassenen zijn aan het praten’ naar zijn hoofd geslingerd. Jammer dat Garvin zich op deze manier laat kennen; er zijn betere manieren om iemands ongelijk te bewijzen.
Haha, I see my character reduced to a cartoon schill promoting some small game and I’m being harsh? Sit down, my brotha, adults are talking https://t.co/ZjthTV96qG
— John Garvin (@John_Garvin) September 7, 2024
Astro Bot kreeg van ons een torenhoge score opgeplakt. Je leest onze lovende review hier.
Wat een trieste kerel is dit toch. Ik durf te wedden dat als Deacon er niet in zat, hij zou zeggen dat zijn game weer genegeerd wordt. Het is nooit goed…
Ik denk dat Sony hard aan het twijfelen is over een sequel.
Mss moet Gavin een beetje sportief zijn ipv het kind uit te hangen.
Zo smijt hij zijn ruiten in en gaan ze mss wel met een ander aan de slag.
Irritante vent. Komt altijd alleen maar klagen over Sony en het feit dat er geen DG2 is gekomen. Wees toch blij dat je uberhaubt het eerste deel mocht maken. Niet elke game hoeft een tweede deel. Mooi van Team Asobi om DG te erkennen, en die gozer moet dit eens loslaten. Overigens was de game bij launch echt drama dus hij mag best wat zelfkritischer zijn ipv zo om zich heen te slaan.
Hij gedraagd zich als de gemiddelde puber tegenwoordig.
@X_boi: Ik had geen problemen met het spel (dag1) Volgens mij 1x vast gelopen meer niet.
Dang, deze gozer heeft eeuwige haat unlocked lol. Echt een rotzak. Hiermee brand je alleen maar bruggen in de industrie en sindsdien niets significant uitgebracht.
@X_boi: klopt. Stukken draaiden gewoon echt slecht. Had zeker 6 maand nodig voordat het eigenlijk een goed draaiend spel werd. En met de PS5 patch werd het een geweldige game
Hij heeft groot gelijk
Wat een zeikerd.
Also Days Gone was een erbarmelijke ervaring imho.
@Anoniem-6223: “En met de PS5 patch werd het een geweldige game”
Staat in mijn top 5.
Leuk voor John, heeft er een weekendje Wenen opzitten
@Anoniem-2915: Volgens mij is de consensus wel dat Sony hier geen goed besluit in heeft genomen en dat een eventueel vervolg op Days Gone succesvol zou kunnen zijn, neemt niet weg dat deze gast en die Jeff Ross er continue over blijven janken
Gelukkig hebben we nog de liefdadige experten op de psx sense community. Oh sorry, de play sense voor de newbies.
Iedereen altijd stoer doen achter het schermpje. En op alles haat of toxic gedoe schrijven. Positiviteit kennen ze hier niet echt.
Ergens heeft hij wel een punt. Het is zijn geesteskind. En als je wordt negeerd voor u volgend droom project ondanks de goede verkoop cijfers is het natuurlijk raar om opeens zijn creatie in een cartoon versie te zien om vervolgens het te promoten als een PlayStation mascotte.
Het is niet omdat hij 1 deel heeft gemaakt dat hij blij moet zijn. In elke game kruipt werk. Hij wilt gewoon zijn deel 2. En dat knaagt. Zeker als je nu je mascotte in een PlayStation game ziet.
Voor ons is het leuk en niet echt een probleem. Maar ik begrijp hem wel ergens. Je moet dan toch niet beginnen met deze man af te breken. Deze man heeft wellicht al veel meer gedaan en bereikt in zijn leven dan dat jullie ooit gaan bereiken. Positiviteit jongens. Probeer het eens.
@Anoniem-9069:
Nee, je bent blijkbaar niet bewust dat dit al lang is gebeurd?
“Days Gone regisseur en schrijver John Garvin zegt in een interview met David Jaffe dat je ‘een game voor de volle prijs moet kopen als je de ontwikkelaar wilt steunen’. Dat is volgens hem uiteraard geen populaire mening, maar wel de reden dat een mogelijk vervolg niet van de grond komt. ‘Als een game je bevalt, koop het dan tijdens de lancering, want je kunt achteraf niet klagen over het gebrek aan een vervolg als de ondersteuning er niet was’, aldus Garvin”
Prima John. Moet je alleen wel zorgen dat de game day 1 in orde is.
@Anoniem-7375: Goed verkocht? In PlayStation-termen niet echt. Horizon was een gloednieuw IP en de teller van die game staat op ruim 24 miljoen stuks. Het zou een wonder zijn als Days Gone de 9 miljoen heeft gehaald en dan vraag ik mij hardop af hoeveel die 9 miljoen spelers nou echt voor die game hebben betaald.
Dat zou overigens hun goed recht zijn, want Days Gone was de eerste paar maanden technisch een ramp en dat is aan die naam blijven plakken, en dat voor een project waar al veel geld in heeft gezeten en te maken had met uitstel.
Het is volkomen begrijpelijk dat het na al die jaren nog steeds kan knagen, maar deze knakker en die Jeff Ross hebben ook nooit de hand in eigen boezem gestoken en erkend dat ze fouten hebben gemaakt waardoor de game uiteindelijk niet aan de verwachtingen voldeed. Dat ze er vervolgens over blijven huilen én sindsdien niks op de markt hebben gezet wat het ongelijk van Sony bewijst, zijn het gewoon een stelletje huilebalken
Weet je, ik snap dat hij baalt, maar je kan ’t overdrijven.
Hij weet zichzelf wel aantrekkelijk te maken voor mogelijke toekomstige werkgevers op deze manier.
Beetje jammer, zo wilt niemand je meer zien haha
Groot gelijk heeft hij.
Ik ben ook geen groot fan meer van de merken playstation en sony.
Mede door het absurd duur maken van de ps plus.
Fck hem en zn boutgame. Wat een geleuter constant: alsof je een gesprek kan voeren op een motor. Zo saai.
@Anoniem-6902: als janken gelijk staat aan gelijk hebben dan heeft hij inderdaad gelijk.
Overigens is het merk Sony en PlayStation wel echt top kwaliteit.
@coola: Eens, nooit begrepen waarom mensen dit een goede game vonden. Met name dat eeuwige gezeik over zn vrouw in de game begon na 7000 flashback filmpjes wel aardig irritant te worden.
Ach, waar is hij wel blij mee
Lol portret recht in Astro Bot
@Anoniem-4544: Precies, ik wil makers van GOEDE games best steunen maar dat zijn er maar weinig. Dat is ook de reden dat ik Astrobot wel full price kocht want ik wil dat de verkoopcijfers de kwaliteit reflecteren.
@Hylariousz: De game was goed omdat het itt 95% van de andere games dingen gewoon wat anders aanpakte. De meeste open world games zijn halve AC klonen. Deze deed het gewoon anders op een leuke manier.
Kritiek op cutscenes is BS. Die kan je altijd nog skippen als het je echt de keel uit komt.
@coola: Goh. Verbazingwekkend dat de grootste AC fanboy een game met betere open world gameplay niets vind.
Sommige mensen hebben duidelijk behoefte aan structuur. Dan zit je bij Ubi wel goed.
@Anoniem-786:
“Sommige mensen hebben duidelijk behoefte aan structuur. Dan zit je bij Ubi wel goed.”
En wat is daar mis mee???
@Anoniem-786: +100 ik wil meer geven maar dan is het ongeloofwaardig. Echt die ubifan is een kleuter. Waar zat hij met zijn reactie dat xdefiant ermee stopt. Dan zie je hem niet.
@Anoniem-4819: structuur? Ongelooflijk hoe naïef je kan zijn.
@Anoniem-786: Assassin’s Creed franchise heeft de betere open wereld.
@Anoniem-5021:
Ongelofelijk hoor kortzichtig je kan zijn.
@Anoniem-790: waar AC open wereld missies leuk zijn voelde de open wereld missies van days gone aan als werk.
@Anoniem-790: cutscenes skippen betekend dat je het spel gewoon niet goed vind, dan moet je gewoon stoppen met spelen, dat heb ik dan ook gedaan. Je argument slaat echt totaal nergens op.
@Hylariousz: Oke. Dus we spelen voor leuke cutscenes tegenwoordig. Kan ik Netflix wel opzeggen.
@coola: Welke franchise?
Je hebt 2 basic engines waar alle games op zijn verschenen. De games zijn allemaal klonen van elkaar tot de npcs aan toe.
De open wereld is letterlijk stadjes die wat aandacht krijgen. En voor de rest copy paste landschappen met her en der een patrouille soldaten. Thats it.
Het levert prima games op hoor. Met genoeg te doen. Maar doe niet alsof het een hoogstandje is met een unieke ervaring.
Je noemt de days gone activiteiten een soort van werk. Tja.. Uhm.. Dat is het doel van het spel. Jezelf opwerken naar een betere positie in die wereld door benodigdheden te scoren.
Bij AC is het dood dit, praat daar, verzamel dit, reis hierheen. Etc etc. Dat is nagenoeg precies hetzelfde. Dus nogal een kulargument als je zegt dat daar zoveel verschil in zit.
@Anoniem-4819: Op een gegeven moment is dat gewoon te repetitief. Je speelt hetzelfde spel in een nieuw jasje. Een shooter als CoD komt daarmee weg maar van een open world rpg mag je gewoon meer verwachten.
Als over de top fanboys van AC dan andere open world games afbranden omdat het niet dezelfde generieke onzin is denk ik idd dat dat een kwestie van behoefte aan structuur is. En geen objectieve mening.
@Anoniem-3211: elke AC is uniek en doet het anders dan zijn voorganger. Als je de games daadwerkelijk zou spelen zou je het weten.
@Anoniem-4831: mijn mening over days gone is objectief