In een interview gepubliceerd op de website van Lucasfilm heeft Lucasfilm Games executive producer Craig Derrick gedeeld wat de visie achter de ontwikkeling van Indiana Jones and the Great Circle is.

Zoals al eerder genoemd door de ontwikkelaars, zal Indiana Jones and the Great Circle geen simpele shooter zijn. Integendeel, de focus van het spel ligt veel meer op het gebruiken van je intellect in plaats van je kracht. Deze focus komt voort uit het feit dat The Great Circle door het team wordt gezien als de spirituele opvolger van de point-and-click adventure game Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Hoewel de gameplay natuurlijk verre van exact hetzelfde zal zijn, zal Indiana Jones and the Great Circle vergelijkbaar zijn in de mate van nadruk op elementen zoals nadenken, ontdekken en het vinden van aanwijzingen.

“From uncovering and investigating the central mystery of the story to tackling unique situations along the way and outsmarting traps designed to keep the world’s secrets hidden. We wanted the player’s primary focus to be on using their brains before their brawn, although punching bad guys is also a lot of fun. In many ways, we envisioned this game as a spiritual successor to Indiana Jones and the Fate of Atlantis and other classic adventure games. It’s about thinking, discovering, tracking down clues, and sometimes just a bit of luck to get through the various traps, tombs, and threats encountered—all while capturing that over-the-top Saturday matinee feel that defines an Indiana Jones adventure.”

Indiana Jones and the Great Circle komt op 9 december uit voor de Xbox Series X|S en pc. Het spel zal in de lente van 2025 worden uitgebracht voor de PS5.