Sinds 7 november is Vertigo Games’ Metro: Awakening VR uit op PS VR2, Meta Quest en pc, en inmiddels is het alweer tijd voor de tweede update van de game. Ditmaal voegt de update, naast enkele fixes, ook een modus toe voor mensen met arachnofobie of mensen die liever geen spinnen zien.
Spelers van Metro: Awakening VR weten dat je regelmatig spinnen tegenkomt, die soms zelfs over je armen en gezicht kruipen. De arachnofobia-modus verwijdert alle spinnen uit het spel. Of deze vervangen zijn door iets anders is nog niet bekend. Naast deze nieuwe modus is er ook ondersteuning toegevoegd voor linkshandige besturing.
Metro: Awakening VR is nu beschikbaar. Bekijk hieronder de volledige lijst met toevoegingen en fixes.
- Arachnophobia Mode: Added a new setting in the Menu to remove all spiders entirely
- Added an option to switch locomotion movement controls to the left hand
- Added support for Valve Index knuckles controllers finger tracking
- Added a warning screen when enabling the spectator screen to inform players about potential performance impacts
- Adjusted anti-aliasing setting options ordering
- Fixed an issue where two-handed weapons jittered while moving
- Fixed a bug where players were sometimes put back at the start of a chapter after dying
- Fixed an issue where sometimes all audio was lost after dying
- Re-enabled the option to turn on/off tutorials
- Renamed Fog menu setting to Post Processing
- Enabled volumetric fog on Medium quality settings
Best chique van die developers.
Spinnenangst is vaak geen reële angst maar daar heeft iemand die er last van heeft natuurlijk helemaal niets aan.
Nu kunnen ze toch weer lekker van Metro genieten, helemaal goed.
Spinnenhaters hun zin.
Spinnenlovers ook… beter kan niet.
Nog iets wat aangepakt mag worden:
Een hoge piep als je geraakt wordt of als je ge flashbanged wordt, op je hoofd wordt geslagen, een explosie dichtbij hoort, etc.
Dat mag van mij echt verbannen worden.
Er bestaat zoiets als reactieve tinnitus en als je dan zo’n piep hoort heb je direct last van je oren.
Sommige games hebben al een tinnitus filter, hier mag best wat meer aandacht voor komen.
@Anoniem-6916: Helemaal mee eens.
@Anoniem-6916: geloof dat ze dit bij horizon hebben inderdaad.
Wel vervelend lijkt me dat.
Beperkt het je dagelijks leven erg?
@RobanosSmatros: sommige dagen meer als anders. Hoge pieptonen in games en films staan garand voor veel ongemak. Een slechte dag beheerst het totaal maar ik heb vaker goede dagen dan slechte. Laatst een replay gedaan van Brothers in Arms een oude xbox game, daar was een gevecht met een Panzer 4 tank, en elke keer als ie vuurde hoorde je de meest indringende, hoge, zielsverbrijzelende piep en dat was echt simpelweg niet vol te houden. Heb het geluid bij dat gevecht uit moeten zetten.
Gamen met headphones is ook een risico.
Na een wat langere sessie heb ik dan van die zelfde geluiden als wanneer je een microfoon test bij een optreden over normale geluiden heen. Dus er is dan geen piep bij stilte maar bij normale geluiden komt er een piep overheen. Dat is letterlijk reactieve tinnitus en in games wordt het bij mij het vaakst getriggerd.
Mijn ongemak beoordeel ik op 6/10.
Ik heb nog geluk, ik heb dus vaak momenten zonder piep gelukkig.
@Anoniem-376: damn da is wel echt balen zeker als films series en bijvoorbeeld games een echte hobby van je is.