Als er iets is waar Sony de laatste jaren heel goed in is geworden, dan is het wel het uitbrengen van remasters en remakes. Niet zo lang geleden deed ook een gerucht de ronde dat de originele God of War trilogie zou terugkeren in de vorm van een remaster, maar dat is momenteel nog niet bevestigd. Men dacht dat deze remaster aangekondigd zou worden tijdens de vorige State of Play, maar helaas. Dat betekent echter niet dat dat niet nog kan gebeuren in de (nabije) toekomst…
De bekende journalist Jeff Grubb heeft namelijk laten weten dat hij denkt dat Sony deze remaster alsnog zal aankondigen, maar dan dichter bij de 20-jarige verjaardag van de God of War franchise (volgende maand). De eerdere geruchten over de remaster zouden wat te voorbarig geweest zijn. In zijn bericht, verwijst ’this’ naar de verjaardag.
“I think that those god of war remaster rumors just jumped the gun a little bit. That stuff will happen closer to this.”
Als we hem mogen geloven, dan zouden we ergens in de loop van maart hier bevestiging van moeten krijgen. We wachten officieel nieuws af…


Yes hyped. Terug uren spelplezier in de wereld van Kratos. For the players.
Dag 1 aanschaf en gelijk weer gaan spelen. Nondeju, wat heb ik hier zin in!
@Anoniem-2218: replaystation 5
@Anoniem-860: vergeten in te loggen
@Anoniem-860: iedereen zeurt wel over dat al die games worden geremastered en opnieuw worden uitgebracht maar ik hoor nooit iemand zeuren over de ontelbare films en series die van vhs naar dvd naar bluesy naar uhd worden geremastered en opnieuw worden uitgebracht.
Net als alle albums die van vinyl naar cd worden geremastered…. Nog nooit iemand over horen zeuren.
Er komen steeds nieuwe generaties bij en mensen willen genieten van de best mogelijke kwaliteit games.
Deel 3 heeft al een remaster.
@PvdW90: ja, ze hebben allemaal al een remaster
Hoop zo erg dat Ascension hier ook bij die, geweldige game was dat!
Remasterstation5
Sony heeft zoveel games die ze terug kunnen uitbrengen in de vorm van remasters, Killzone trilogy, Resistance trilogy, Infamous 1 & 2, en nog zoveel andere games… Sony kan zoveel meer verdienen daarmee…
@Anoniem-7419: Ik koop alleen remake games en geen simpele remasters.
Dit zou alleen werken in remake vorm.
hypeeee
GOW 2018 geprobeerd maar is niets voor mij helaas, veel te statisch en werd gek van dat kind die constant maar blijft roepen ‘watch out father” etc tijdens een gevecht.. Maar goed, mooi voor degenen die het wel leuk vinden 🙂
@Anoniem-7419: Ja joh, nog meer remasters en remakes. Laat ze daar nou gewoon mee ophouden en gewoon nieuwe games maken. Vrijwel de enige nieuwe games die ze krijgen zijn van Xbox.
@Anoniem-9729:
De oudere god of war games zijn veel ruiger dan de huidige 2 games, ben meer fan van de oudere delen. Heerlijk lomp
@Anoniem-9210: vind ik ook. De oude waren uitdagender de nieuwe zijn piece of cake
@Anoniem-2459:
Als je een gamer ben vanuit de jaren 90 of eronder dan begrijp je waarom. De game industrie was uniek en deed niet mee met die meuk. Er was zeer veel creativiteit en vernieuwing. En de games vlogen om de oren. Ook was er niks van patches. Het moest goed zijn op dag 1. Sinds het psn een standard begon te worden was de dlc, season pass en co geïntroduceerd. Pas op de ps4 begon het te schuiven en zijn heel veel hebzuchtige mensen de game industrie geïnfiltreerd. Verdien modellen. Micro transacties. De dubbele season passes, free to pay etc. Op de ps5 daarentegen begonnen ze meer en meer in te zien dat exclusiviteit geen meerwaarde meer is. Geld is de belangrijkste factor geworden. CEO’s investeerders, zorgen voor onafgewerkte producten en developers hebben niet meer alle vrijheid. Daarnaast moet het medium zoveel mogelijk verkopen. En is de game industrie niet meer wat het was. Er zijn nog maar weinig studio’s die het oude principe hanteren. Of studio’s met groot budget krijgen carte blanche als ze er een agenda in gooien. Voor conditionering doormiddel van entertainment. Een remaster of remake is altijd leuk als er daadwerkelijk aan gewerkt wordt. Je hebt remasters waar letterlijk een paar extra modi wordt aan toegevoegd en waar de fps en resolutie een bump krijgt. Terwijl dat op pc gewoon in te stellen is. Het 2de probleem is dat er meer remasters en remakes worden aangekondigd dan daadwerkelijke nieuwe games. Aan de andere kant zijn games van vandaag complex, grootser, nemen ze veel meer tijd en budget in beslag. Maar dan nog. Vroeger kosten games ook veel geld. Het is gewoon de hiërarchie en visie die veranderd is. Op de PlayStation 6 zal wellicht exclusiviteit zogoed als passé zijn. En op de ps7 zullen het misschien enkel nog subscripties willen ipv games. Zo groot is de hebzucht. Maak dan niet zoveel hype voor een remaster. Release eens een nieuwe game. Dat denken velen. En tegelijkertijd zorgen sommige remasters voor een groen licht op een revival van een franchise. Ze testen het publiek. De grootste fans doet er niet toe. Het zijn de huilers of de internet warriors die hun aanzetten naar de directie. Creatieve vrijheid en polished games dat is een sprookje geworden.
ik kan niet wennen aan de nieuwe website
Dat is dag 1 kopen voor mij hoop dat het waar is.
@Anoniem-66: een nu wil je een koekje
@SaiyanSenshi: Waarom wordt je hyped van remasters van games?
@Anoniem-66: Ik ook niet. Het ziet er verschikkelijk zielloos uit, en dat vieze felle oranje.
Dit waren nog goede GOW’s! Deel 1 en 2 vooral!
@Anoniem-5477: Yeah! en ik hier maar knallen op de remasterstation 5 pro! Moet eerlijk zeggen kan er wel van genieten hoor. Veel games die nu geremasterd uitkomen had ik nog niet gespeeld en nu op de pro krijg ik die kans wel. !
@Anoniem-2360: Eens, hoop dat het nog verbeterd word anders moet ik op zoek naar een andere website..
Ik heb zoveel geld betaald voor die veel t dure ps5 pro voor die oder brol t spelen…
Als lange fan van deze serie ga ik een remaster zeker spelen. Ik heb tot dusver niets overgeslagen.
Maar ik ga niet grote bedragen uitgeven om dit te doen. Ik kan deze games wel dromen en ze zijn nou niet erg groot.
Vroeger ervaarde je dat allemaal ietsje anders. Maar GoW 1 en 2 speel je echt in een dagje uit als je je best doet en het spel al kent.
@Anoniem-9729: die ging nog. Ragnarok is echt vreselijk . Dat gezeik met dat jochie
@Anoniem-2459: Zelfde geldt voor gamepass. Netflix en al die andere diensten zijn geweldig. Want je hoeft al die dure films niet meer te kopen. Maar met games is het een doodzonde.
Nu moet ik er wel bij zeggen als het al op de ps4 geremasterd is wat wil je nog doen om het op de 5 nog mooier te krijgen. Een last of us is geremaked. Denk dat God of war daar ook beter voor kan kiezen.
dit heb ik bij ps now kort even geprobeerd lijkt me gaaf deze collectie te spelen
Hoewel ik liever een nieuwe game in deze serie zie…Deze zal ik zeker kopen!
Insta buy!
@Smaakmaker:
Eerste geruchten waren ook een remake in lijn met de laatste 2 games.
Dat klinkt geweldig imo.
Jippie nog meer remasters. Gelukkig weet Sony waar we echt op zitten te wachten
@Anoniem-66: ziet er ook niet uit
Ik zie liever een remake, ben al die remasters een beetje beu. Dit zou dan zelfs on remasters van remasters gaan
hoppa!!
Zin in
@Anoniem-2459: verschil hiermee is en denk dat veel gamers dit zo voelen dat er wel nieuwe games uit moeten blijven komen EN het geen simpele cashgrab mag/ moet zijn.
@Anoniem-9729: moet je even door heen zeker in deel 2 is dit veel minder.