Star Wars Jedi: Fallen Order zal aanstaande zaterdag tijdens de Star Wars Celebration onthuld gaan worden, zoals we enige tijd terug al lieten weten. Bij dezen dus een reminder om zaterdag 13 april even in je agenda te noteren.
EA en Respawn Entertainment zijn in de tussentijd begonnen met het teasen van deze nieuwe game, dit met een afbeelding/gif van een gebroken lightsaber. Deze lightsaber is anders dan degene die we kennen, dus de kenners kunnen hieronder alvast gaan speculeren.
Naar verwachting verschijnt Star Wars Jedi: Fallen Order dit najaar. De game komt uit voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.
Ben benieuwd hoe de microtransactions dit keer in de game verwerkt zijn.
Ooooh fakking spannend! Ben niet de grootste Star Wars fan maar als Respawn ermee bezig is dan ben ik sws hyped.
@66.249.64..xxx: Hahahaha.. ha.. ha. ha.. Die grap is nu al te vaak gemaakt bij deze teaser.
Ik kijk er naar uit, heb wel goede vertrouwen in Respawn Entertainment dat hun er wat moois van kunnen maken.
@peyj: Het is geen grap. Het is bezorgdheid. Zal niet de eerste keer zijn dat EA een game(serie) verziekt door de invloed van microtransactions.
@84.107.78..xxx: En ook dat weten we nu.
@84.107.78..xxx: dat ligt niet alleen aan EA, maar ook aan de studio die de game in ontwikkeling heeft.
@Oldskool-NL: Ik betwijfel dat ze bij Respawn met het idee gekomen zijn om MT voor wapens in Dead Space 3 te vragen. Of er dat ze er een generieke coöp shooter van wouden maken.
@Oldskool-NL: BioWare had ook een enorm goede reputatie als studio. Waarschijnlijk zelfs de reden dat mensen Anthem nu nog steeds een kans geven en blijven doorspelen. Respawn is inderdaad op dit moment goed bezig maar dit kan zomaar veranderen wanneer EA ze geen genoeg tijd en/of creativiteit gunt.
@Flaming_Kaiser: ik snap je ff niet? Respawn heeft toch niks met Dead Space te maken?
@82.143.86.xxx: dan raad ik je aan om de site van Respawn eens te bekijken. Daar staat een brief op van Vince Zampella. Lees die eens.
https://www.respawn.com/combine/
@84.107.78..xxx: Alsof ze niet geleerd hebben van de vorige games. Microtransacties blijven toch wel een ding. EA ligt nu alleen meer de aandacht hiermee vanwege hun BF2 fuck-up. Maar als je echt denkt dat ze dat weer gaan proberen dan ben je misschien meer een glas half leeg persoon ;).
@Oldskool-NL: Clicheantwoorden in de Q&A. Zegt niet zo heel veel, vind ik. Ik denk wel degelijk dat EA invloed heeft op bepaalde punten, waaronder monetisation en wellicht tijdsdruk als een game nog in een bepaald fiscaal jar uit moet komen (Anthem bijv.). Er gaan ook verhalen rond van developers van Bioware en de onvrede met de ‘samenwerking’ met EA. Bungie is ook niet voor niets weggegaan bij Activision en ik vermoed dat EA ongeveer eenzelfde soort bedrijf is of kan zijn.
EA = Eerst Afwachten. Als een game uiteindelijk goed in elkaar zit dan pas ga ik over tot aanschaf. Eerder echt niet, ik vertrouw dat soort bedrijven niet meer blind.
@peyj: Heb je de game Anthem gemist? Die is vrij recent hoor en tot nu toe de grootste fuck-up van het jaar. Uitgever: EA.
@109.135.0..xxx: kijk naar Titanfall 2, uitgever; EA. Dijk van een game. Omdat Respawn hun voorwaarden gewoon vanaf het begin als standpunt heeft ingenomen. Sekiro, uitgever; Activision. Dijk van een game. Het is dus aan de ontwikkelaar hoe ze met de publishers omgaan. Bioware heeft overduidelijk zelf de grootste fouten gemaakt met Anthem. Ik verdedig EA niet, ik ben realistisch omdat ik ook zie dat het anders kan.
@Oldskool-NL: Sorry, EA heeft naar mijns inziens de grootste fout gemaakt door de game TE vroeg uitgegeven omdat het nog in het fiscale jaar moest uitkomen. Ik denk ook dat EA een game wilde waarin veel microtransactions mogelijk was en ja…Anthem is dat behoorlijk. En EA zit denk ik ook achter het promoten? Dus iets vertellen wat ze niet hebben kunnen leveren als eindproduct, of in dit geval ‘startproduct’ want de game was duidelijk niet af tijdens release.
Ik twijfel dan ook niet over de kwaliteit van Respawn, maar over het beleid/invloed van EA. SW is een sterke IP waarin veel geld is te verdienen met vanity microtransactions of populaire SW characters die te unlocken zijn Welke invloed heeft EA daar bijvoorbeeld op? Met BF2 zijn ze ongetwijfeld te ver gegaan dus dat geeft nog raar genoeg goede hoop dat ze hun les hebben geleerd voor deze SW game, maar toch… beter ff afwachten.
@178.85.164..xxx: Anthem was een bagger game. Maar ik heb daar niks over microtransacties gehoord en daar had ik het over.
@193.221.136..xxx: nou het artikel wat een week geleden uitkwam over de ontwikkeling van Anthem bewijst dat het niet eens zozeer aan EA lag, maar meer aan het mismanagement van Bioware. En nogmaals; er zijn meerdere voorbeelden dat een grote uitgever niet perse de overhand hoeft te hebben. Ja EA heeft zeker invloed, maar de ontwikkelaar bepaalt hoeveel.
@Oldskool-NL:
Uhm, het is altijd de uitgever die bepaald hoeveel geld verdient moet worden mey een productie.
Titanfall 2 moest een flop worden, release tussen Battlefield 1 en Infinite Warfare.
Sekiro…..FROM SOFTWARE is geen eigendom van Activision. Dus hebben ze toch wel meer vrijheid, al komt het budget van Activision.
@Oldskool-NL: Ik denk dat je hier de plank volledig mis slaat. De uitgever bepaalt waarmee geld verdiend gaat worden. De studio is voor de creatieve invulling en het bewaken van het project waaronder de kosten van het project.
@31.151.252.xxx: @Phrozbug:
Ik heb niets gezegd over geld, ik heb het over de kwaliteit de game en de games van Respawn zijn tot nu toe gewoon top. Dat is het bewijs dat je game niet kut hoeft te zijn ookal is EA de uitgever daarvan. Bioware heeft de laatste jaren gewoon zelf gefaald als studio, dat is sinds vorige week dus wel behoorlijk duidelijk geworden. Mass Effect 2 en 3 waren ook “van EA” en dat waren ook topgames. Ja EA is een geldwolf en ja ze hebben studio’s kapot gemaakt, ja ze hebben de kutste microtransacties. Maar Respawn heeft tot nu toe ondanks dat laten zien dat je gewoon je shit kan doen als studio. Ik ben daarom positief over deze game.
Hype
Ben benieuwd! 🙂
@Oldskool-NL: Het Respawn devteam die jij zo geweldig vindt werkt echter niet aan deze game, maar een gloednieuw tweede Respawn devteam: https://www.psx-sense.nl/347555/star-wars-jedi-fallen-order-wordt-gemaakt-door-een-gloednieuw-respawn-team/
Kan dus ook zomaar zo zijn dat EA de goede naam van Respawn nu ‘gebruikt’ omdat andere studio’s niet goed presteren of veel meer onder een vergrootglas staan en dus ook sneller kritiek krijgt. Het zal me niet verbazen als EA zo’n smerige marketingtruc gaat inzetten.
@3.86.206..xxx: laten we dan niet voorbarig negatief zijn alstublieft maar dat nieuwe team een kans geven. Ik word soms een beetje moe van dat cynisch gepraat. Er zijn zat voorbeelden dat het met EA positief uitpakte.
@Oldskool-NL: ok, ik dacht dat je specifiek op de relatie van EA en microtransacties reageerde.
@Oldskool-NL: Vroergah! Maar toen leken dingen altijd beter hé, Zet die nostalgia glasses maar eens een keer af “Oldskool”
@80.57.72.xxx: wie heeft het over vroeger? Begrijp ik uit jou comment dat je suggereert dat ik door mijn naam zeg dat vroeger alles beter was? Dat snap ik niet. Leg eens uit als je wilt.