Na maanden van geruchten en kleine flarden nieuws kondigden EA en DICE onlangs Battlefield 2042 aan, onze Johnny was één van de geluksvogels die de game als eerste mocht bekijken, hoewel zijn indrukken niet helemaal positief waren. DICE werkt echter hard aan de volgende stap in de bekende shooterfranchise en één van de aandachtspunten zijn de computergestuurde bots.
De shooter zal zich ditmaal namelijk volledig richten op de multiplayer, maar dat betekent niet dat al je tegenstanders altijd menselijk zullen zijn. Je kunt er ook voor kiezen om tegen bots te spelen en volgens design director Justin Wiebte hebben Ripple Effect Studios en DICE hard gewerkt om de AI van deze bots zo realistisch mogelijk te maken.
Wiebte zegt zelfs dat men hun best heeft gedaan om ervoor te zorgen dat de bots moeilijk van echte spelers te onderscheiden zijn. Zo zullen ze voertuigen kunnen besturen, maar ook teamgenoten afzetten bij verschillende objectives.
‘We’ve tried to put a lot of effort into making them play just like a player would. So it would be really hard for people to tell the difference between an AI and a real human player because they will run around, they will drive vehicles, they will pick each other up, they will drop [each other] off at objective locations and things like that – it’s a very intelligent system.
And then you can tweak and tune some of the things they are and aren’t allowed to do, including how difficult they are to play against.’
Of dit allemaal waar is, dat zullen we in oktober merken. Battlefield 2042 is vanaf 22 oktober verkrijgbaar.
Campen die ook dan?
@Anoniem-3410: née naar ze zaniken en zeiken minstens net zoveel…
Zo Hyped voor deze game
Ah, ze jatten dus de voertuigen
In deze tijd zou je verwachten dat de AI spelers mimickt. “Realistische AI” programmeren is gewoon onzin. Ze zullen nooit spelen als echte spelers. Maar laat zelflerende AI spelen zoals spelers dat doen, en het is een ander verhaal…
@oldman86: Hier nog één!
Hopen dat ze wat gaan doen aan die snipers in de nieuwe battlefield. Gisteren nog ff bf1 gedaan, tis gewoon niet leuk meer hoeveel er met een sniper liggen te campen
@Anoniem-7530: ja man, doen ze bij een volgend conflict in het echt ook! Geen snipers meer want dat is niet leuk… OMG 😀
@Anoniem-7530: snipers horen bij de game, je moet niet op open velden gaan lopen en in rechte lijnen lopen, je maakt het de snipers veel te makkelijk.
@Anoniem-9143: je hoort mij toch niet zeggen dat ze er uit moeten. Tis gewoon te makkelijk snipen in bf1 en bfv.
@Anoniem-7958: bf1 en bfv heb je ook geen open velden. Alleen maar steegjes waar je doorheen huppelt
Klinkt alsof Johnny al weet & zonder te zeggen beweerd dat de A.I. ver van menselijk is.
@Anoniem-5166: XD
Verkoop praatjes maar het zou mooi zijn na een half jaar is het spel toch dood
@Anoniem-9263: Volgens mij speel je het niet zoveel… monta grappa, st. quentin scar, empire edge, fao fortress, rupture uit BF1 zijn behoorlijk open… Iwo Jima, pacific storm, Wake Island, Panzerstorm, Mercury uit BFV zijn ook behoorlijk open… om er een paar te noemen. Volgens mij ben jij aardig in de war met CoD, daar heb je héél veel steegjes waar je doorheen huppelt…