Topic: Cod:mw vs bf:bc2

28 januari 2010om 15:59

Er ontstond een mooie discussie in de Sense chat tussen Bardfielt en mij over deze 2 spellen.
Welke game van is/gaat beter (worden) en waarom, vertel het hier!

26 reacties

1. User  avatar
    3388 XP

Maak een poll zou ik zeggen 😉
    Ik denk dat Mw2 beter blijft! 😀 BF gaan mensen denk ik net zo als killzone spelen dat spelen ze 2 maandjes 3 hooguit en dan gaat langsaam iedereen weer CoD spelen

0
  2. User  avatar
    602 XP

MW2 blijft denk ik gewoon bovenaan, want mensen hebben hier al €60,- voor uitgegeven en willen dat niet voor een soortgelijk spel, zo snel achter elkaar.

En ik denk dat de BFBC2 gameplay zo veel anders is, dat weinig mensen van MW2 naar BFBC2 overstappen.
    BFBC2 wil ik heus wel een kans geven, maar ik denk dat er nu al teveel mensen MW2 spelen, en daar bij blijven.

0
  3. User  avatar
    1191 XP

[quote][u]MW2 blijft denk ik gewoon bovenaan, want mensen hebben hier al €60,- voor uitgegeven en willen dat niet voor een soortgelijk spel, zo snel achter elkaar.[/u]

En ik denk dat de BFBC2 gameplay zo veel anders is, dat weinig mensen van MW2 naar BFBC2 overstappen.
    BFBC2 wil ik heus wel een kans geven, maar ik denk dat er nu al teveel mensen MW2 spelen, en daar bij blijven.[/quote]

Gelukkig word ik hier niet door gehinderd:p

0
  4. User  avatar
    848 XP

Het is toch zonde, waarom hebben mensen een playstation 3 gekocht op de Playstation 1 en 2 kun je toch ook gamen?
    Je wil gewoon af en toe wat beters, waar ik absoluut niet mee wil suggereren dat MW2 niet goed is, maar het voordeel van BC2 is dat elk spel totaal anders is, meer nog dan MW2.

0
  5. User  avatar
    657 XP

Ik denk dat MW2 beter is maar ik hou toch meer van BC2
    Kijk beide games hebben hun eigen goede punten
    BC2 heeft bijvoorbeeld je kan bijna alles verwoesten en heeft reusachtige maps
    Mw2 Weet ik nog niet wat de goede punten zijn maar ik kom er wel achter

0
  6. User  avatar
    848 XP

[quote]Ik denk dat MW2 beter is maar ik hou toch meer van BC2
    Kijk beide games hebben hun eigen goede punten
    BC2 heeft bijvoorbeeld je kan bijna alles verwoesten en heeft reusachtige maps
    [b]Mw2 Weet ik nog niet wat de goede punten zijn maar ik kom er wel achter[/b][/quote]

Haha baas!
    Ze zijn beide goed ja, toch is BF beter :P.

0
  7. User  avatar
    1100 XP

hopelijk gaan dan al die mensen in mw2 met een granaatwerper bf bc 2 kopen zijn we daar vanaf:P

0
  8. User  avatar
    495 XP

[quote]hopelijk gaan dan al die mensen in mw2 met een granaatwerper bf bc 2 kopen zijn we daar vanaf:P[/quote]
    hahaha, ja dat hoop ik ook.. als ik ergens schijtziek van word..:yucky: :happy::happy:

0
  9. User  avatar
    778 XP

Ik denk dat ze allebei goed zijn, op hun eigen manier. BF BC2 zal iets meer arcade zijn (Jaja, MW2 is ook arcade, maar toch ietsjes serieuzer). Denk dat BF BC2 je wat meer bruut gevoel zal geven, met mooie sound effects en het spelbeeld wordt dynamisch door de instortende gebouwen. Meer mogelijkheden. Toch zal het mij niets verbazen als MW2 dé koning der FPS’s blijft. Sowieso gaat Battlefield Bad Company 2 niet aan het aantal verkopen van MW2 komen.

0
  10. User  avatar
    363 XP

BFBC2 is meer van spelers die van ietsjes tragere gameplay houden en van grotere open maps. Persoonlijk denk ik dat BFBC2 een gevarierdere diepgaandere gameplay heeft als MW2, MW2 is voornamelijk verslavend door al die unlocks enzo…

0
  11. User  avatar
    203 XP

ik heb gehoord dat battlefield bad company 2 ook goed ga worden met multiplayer en single player ik ga BF2 kopen .

http://i50.tinypic.com/286zpu8.jpg

0
  12. User  avatar
    774 XP

Voor mij is het sowieso BF BC2 maar dat komt ook grotendeels omdat ik al lange tijd fan ben van de serie. Zoals hierboven al ergens is gezegd Bad Company 2 is toch een hele andere speelstijl met zijn grote open maps en tragere gameplay. Je moet ervan houden.

0
  13. User  avatar
    2449 XP

als ik eerlijk ben zijn mw2 en bc2 toch wel heel totaal andere games van eklaar, bc2 is veel groter en met voertuigen[doh].. mw2 is veel meer close quarters en snellere gameplay.. maar als ik toch kies in mijn mening prefereer ik bc2

0
  14. User  avatar
    2036 XP

als de multiplayer beter is als bij MW2 (lag), dan denk ik dat er wel een groot aantal mensen overstappen naar BC2.
    en inderdaad, MW2 is vooral verslavend door al die unlockable shit, maar misschien zit zoiets ook wel in BC2. 🙂

0
  15. User  avatar
    657 XP

Ik weet de goede punten aan MW2
    Het heeft meer MP mode’s en ik ben nog steed niet verder gekomen maar ik blijf zoeken

0
  16. User  avatar
    602 XP

Eigenlijk moet je gewoon 1 game hebben die van allebei wat bevat.

Gameplay van MW2 ( en ook kleine mappen) en de grote mappen en instortende gebouwen (lijkt me wel dik) van BFBC2, maar dat komt bij niemand op volgens mij xD

0
  17. User  avatar
    582 XP

mw2 is een misbaksel tegenover cod4.. bfbc2 gaat dit spel zoo ownen, kheb de beta gespeelt en heeft mw2 helemaal weggeblazen voor mij.. op dit moment is zelfs MAG een game wie ik veel leuker vind dan mw2.

mw2 online of ut3 online… maakt geen verschil met uitzondering van de wapens en killstreaks.. allebij is het tempo kut.

0
  18. User  avatar
    778 XP

Euhm, bij BF BC2 zullen er (volgens mij) ook unlocks beschikbaar zijn.

@Flow: De Bad Company serie heeft eigenlijk vrij weinig te maken met Battlefield 2142, Battlefield 2 en Battlefield: Vietnam etcetra. Totaal andere gameplay. Eigenlijk de enige overeenkomsten zijn: -Zelfde ontwikkelaar -Zelfde grote mappen met vrije mogelijkheden, -conquest en uiteraard de voertuigen. Zal er nog wel wat vergeten, maar voor mij is de feeling van BF BC heel anders dan die van de vroegere Battlefield series.

0
  19. User  avatar
    135 XP

ik heb bf: bc2 nog niet geprobeerd maar hij kan niet slechter zijn als mw2

0
  20. User  avatar
    80 XP

tja.. MW2 zijn veel mensen beu omdat IW gewoon gefaald heeft met eigenlijk alles. Single Player is te kort, wat op zich normaal geen probleem is maar nu wel door een falende Multiplayer. De maps lijken wel gemaakt voor en door campertjes, enorm veel lag, om de haverklap heb je glitches, bugs en cheats, geen kleintjes maar gameplay verpestende en natuurlijk veel overpowerde wapens.. :mellow:

BFBC2 voelt daartegen heel erg houterig aan, gameplay is traag, grote maps waar je vaak lange stukken moet lopen voordat je wat actie ziet. Grafisch was ik ook niet echt onder de indruk.

Maar ik denk dat je deze 2 games niet met elkaar kunt vergelijken want behalve dat ze beide onder het kopje shooters vallen hebben ze verder helemaal niks gemeen met elkaar. Maar goed aangezien we dat toch doen..

Ik denk dat MAG de lachende derde is..

het combineert eigenlijk het beste van beide games in de vorm van snelle actie op een groot slagveld met voertuigen. 256 man online zonder lag, enorm slagveld maar nooit word het te chaotisch of ben je lang op zoek naar actie. Je hebt niet zoveel wapens als in MW2 maar ze zijn wel prima gebalanceerd en tot dusver heb ik nog geen glitches e.d. gezien. Ook doen de mensen die MAG spelen wel aan teamwork in tegenstelling tot wat ik vaak op BFBC zag. Grafisch kan het misschien niet op tegen MW2 maar dat haalt het kwa gameplay wel in.

0
  21. User  avatar
    778 XP

[quote]tja.. MW2 zijn veel mensen beu omdat IW gewoon gefaald heeft met eigenlijk alles. Single Player is te kort, wat op zich normaal geen probleem is maar nu wel door een falende Multiplayer. De maps lijken wel gemaakt voor en door campertjes, enorm veel lag, om de haverklap heb je glitches, bugs en cheats, geen kleintjes maar gameplay verpestende en natuurlijk veel overpowerde wapens.. :mellow:

BFBC2 voelt daartegen heel erg houterig aan, gameplay is traag, grote maps waar je vaak lange stukken moet lopen voordat je wat actie ziet. Grafisch was ik ook niet echt onder de indruk.

Maar ik denk dat je deze 2 games niet met elkaar kunt vergelijken want behalve dat ze beide onder het kopje shooters vallen hebben ze verder helemaal niks gemeen met elkaar. Maar goed aangezien we dat toch doen..

Ik denk dat MAG de lachende derde is..

het combineert eigenlijk het beste van beide games in de vorm van snelle actie op een groot slagveld met voertuigen. 256 man online zonder lag, enorm slagveld maar nooit word het te chaotisch of ben je lang op zoek naar actie. Je hebt niet zoveel wapens als in MW2 maar ze zijn wel prima gebalanceerd en tot dusver heb ik nog geen glitches e.d. gezien. Ook doen de mensen die MAG spelen wel aan teamwork in tegenstelling tot wat ik vaak op BFBC zag. Grafisch kan het misschien niet op tegen MW2 maar dat haalt het kwa gameplay wel in.[/quote]

Zeer interessant stukje. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar MAG, het concept bevalt me wel, maar toch ga ik hem niet kopen, goede reden heb ik eigenlijk niet. (Behalve dan dat ik teveel andere dingen wil). Iedereen die zeurt nu over MW2, maar toch blijven ze het voortdurend spelen… Zo slecht is de game nou ook weer niet. – Hij heeft niet aan de (hoge) verwachtingen voldaan, maar een kut/baggerspel kan je het nou ook weer niet noemen.
    BF BC demo ga ik binnenkort uitproberen, dus daar kan ik nog geen oordeel over geven.

0
  22. User  avatar
    80 XP

nee MW2 is in principe een prima game maarrrr…..

Ze falen gewoon wel met al die glitches en ongebalanceerde wapens :sothere:

Ik bedoel, met die carepackage glitch bv die steeds maar terug blijft keren wat IW er ook aan doet wat betreft patches e.d. er vliegen per match wel 100 helicopters boven je hoofd. En dan heb je nog unlimited ammo glitches en weet ik veel wat nog meer.

Verder zorgde de laatste patch er zelfs voor dat van veel mensen de PS3 crashte.. dat is toch wel een enorme fail!

Dan nog de lag.. 12 man zitten er in een potje van MW2 toch heb ik regelmatig lag terwijl ik een goede internetconnectie heb. Speel ik MAG met 256 man in een potje is het lagvrij.. hoe kan dit IW?

Ik ben een COD speler, een echte.. al vanaf COD 3 speel ik online, COD 4 was het hoogtepunt, WAW was al wat minder maar nog steeds top en MW2 ben ik gewoon al beu na 2 maanden :weirdsmiley:

Overigens zie ik ook steeds minder mensen MW2 spelen in mijn vriendenlijst (100 man) terwijl ze eerst allemaal altijd zaten te spelen.

0
  23. User  avatar
    778 XP

Grappig dat ik daar betrekkelijk weinig last van heb. Lag heb ik sowieso ”weinig”. Misschien in 1 van de 50 games die ik speel, maar die kan ik ook leaven. Valt me op dat ik heel vaak host ben 😛 Echt heel vaak.

Helikopters vind ik niet zo erg, vooral omdat ze vaak van mij zijn. Ps3 crashes heb ik nooit, spel is zelfs nog nooit vastgelopen, ook niet na die ”beruchte” patch van toen. Carepackage glitch heb ik ook weinig last van gehad.

Enige irritante zijn de noobtubers (al valt dat bij mij meestal ook wel mee) en de knifers (dat is mn grootste ergernis)
    Ben het ermee eens dat de Assault Rifle overpowered is, daarom gebruik ik die ook.

0
  24. User  avatar
    3388 XP

Ik heb net weer BC2 gespeeld en ik moet toegeven dat het toch wel aardig tof is en ik hem ckr ga halen en MAG laat liggen. Maar Mw2 blijft denk ik toch leuker om te spelen, ik denk dat ik wel een tijdje BC2 ga spelen maar later toch weer terugval op Mw2

0
  25. User  avatar
    2574 XP

[quote]Eigenlijk moet je gewoon 1 game hebben die van allebei wat bevat.

Gameplay van MW2 ( en ook kleine mappen) en de grote mappen en instortende gebouwen (lijkt me wel dik) van BFBC2, maar dat komt bij niemand op volgens mij xD[/quote]

de mappen van mw2 zijn huge niet klein was het maar zo (6)

0
  26. User  avatar
    2036 XP

BC2 valt me toch erg tegen. had er meer van verwacht moet ik zeggen.

0