Topic: Tritton AX….. welke en waar?

31 januari 2010om 15:10

Ik wil een Tritton AX, maar welke?

Tritton AX 900
of de
Tritton AX pro 5.1

en waar de f*ck zijn die dingen te koop….

Heeft iemand hier er een?
waar heb je hem gekocht en hoe bevalt het?

bvd :happy:

25 reacties

1. User  avatar
    778 XP

Ik weet dat nWo_Psykomaniak een Ax Pro heeft.

Ax900 zou ik niet kopen, zou dan eerder de Ax 720 nemen, want de 900 is niet echt een verbetering t.o.v. de 720.
    In Nederland zijn ze niet te koop, je zult dan dus moeten importeren. Ze zijn te koop op Ebay en verder weet ik het niet echt eigenlijk. Let op de verzendkosten, die kunnen hoog uitvallen. Douane moet je ook niet vergeten.

0
  2. User  avatar
    45 XP

[quote]Ik weet dat nWo_Psykomaniak een Ax Pro heeft.

Ax900 zou ik niet kopen, zou dan eerder de Ax 720 nemen, want de 900 is niet echt een verbetering t.o.v. de 720.[/quote]

Ik had begrepen dat de Ax 720 niet om kan gaan met stereo geluid en ik wil hem ook gebruiken voor films op tv, vandaar mijn keus voor de 900. Maar ik heb geen idee van het prijsverschil, dus bedankt voor de tip.

[quote]In Nederland zijn ze niet te koop, je zult dan dus moeten importeren. Ze zijn te koop op Ebay en verder weet ik het niet echt eigenlijk. Let op de verzendkosten, die kunnen hoog uitvallen. Douane moet je ook niet vergeten.[/quote]

Ze zullen toch wel ergens binnen de douane unie te krijgen zijn…. hoop ik. Volgende keer dat ik de grens over ga zal ik eens kijken, je weet nooit :shrug:

0
  3. User  avatar
    6621 XP

Me neef verkoopt op zijn webshop deze 2: [url]http://gear2game.nl/17-tritton[/url]
    Dit is gewoon een nederlandse site ingeschreven bij de Kvk. Maar hij zegt dat hij over 2/3 weken de verbeterde versie binnen krijgt.

0
  4. User  avatar
    45 XP

[quote]Me neef verkoopt op zijn webshop deze 2: [url]http://gear2game.nl/17-tritton[/url]
    Dit is gewoon een nederlandse site ingeschreven bij de Kvk. Maar hij zegt dat hij over 2/3 weken de verbeterde versie binnen krijgt.[/quote]

Top, helemaal geweldig kerel :yahoo:
    Kan je aan hem vragen of hij de ax 720 of de ax 900 krijgt?

0
  5. User  avatar
    6621 XP

[quote]Top, helemaal geweldig kerel :yahoo:
    Kan je aan hem vragen of hij de ax 720 of de ax 900 krijgt?[/quote]

Jup zal ik doen 😉

EDIT:
    Hij krijgt ze beide over 2/3 weken 🙂 Dus nog even wachten 🙂

0
  6. User  avatar
    45 XP

[quote]Jup zal ik doen 😉

EDIT:
    Hij krijgt ze beide over 2/3 weken 🙂 Dus nog even wachten :)[/quote]

die 3 weken kunnen er dan ook nog wel vanaf 😛

mooie site heeft ie trouwens!

0
  7. User  avatar
    6621 XP

[quote]die 3 weken kunnen er dan ook nog wel vanaf 😛

mooie site heeft ie trouwens![/quote]

Hahah, hij bedankt je 😛

0
  8. User  avatar
    778 XP

@Roper, je bent je er wel bewust van dat de dollar (erg) laag ligt?

De Ax 720’s kosten 130 euro in Amerika, gewoon in de winkel. Reken dit om met de huidige koers en je krijgt:

130.00 USD

=

93.0410 EUR
    1 USD = 0.715700 EUR 1 EUR = 1.39723 USD
    Dan komen er natuurlijk nog wel wat shipping costs bij en eventueel wat douanekosten, maar dat kan reuze meevallen.

@Myx: Als jouw neef een competitieve prijs kan maken en garantie geeft als het eventueel kapot gaat, heb ik eventueel ook interesse 🙂 Houd me even op de hoogte!

0
  9. User  avatar
    778 XP

[quote]Ik had begrepen dat de Ax 720 niet om kan gaan met stereo geluid en ik wil hem ook gebruiken voor films op tv, vandaar mijn keus voor de 900. Maar ik heb geen idee van het prijsverschil, dus bedankt voor de tip.
    [/quote]

Waar heb jij gelezen dat de 720’s niet om kunnen gaan met stereo en de 900 wel? Heb je een linkje?

0
  10. User  avatar
    45 XP

Was ff zoeken maar [url=http://reviews.cnet.com/headsets/tritton-ax-720/4505-13831_7-33775421.html]hier[/url] staat ie:

[quote]The AX 720 will take any optical audio connection you can throw at it, allowing you to hook up any video game console that supports it (Xbox, Xbox 360, PlayStation 2, and PlayStation 3). This also means that any device with an optical out can be decoded by the AX 720 amplifier. DVD and Blu-ray players, even a PC with a sound card supporting the proper outputs, will also work. There’s also an included PC adapter that will work separately. Only stereo sources are left out in the cold. That includes the Wii. For those looking for compatibility with stereo sources, we recommend checking out the AX 900[/quote]

Ik meen uit deze tekst op te maken dat gebruik voor tv kijken niet kan, toch? :huh:

0
  11. User  avatar
    778 XP

Hmm, ik denk dat je dan TV moet gaan kijken met surround… :p

0
  12. User  avatar
    45 XP

[quote]Hmm, ik denk dat je dan TV moet gaan kijken met surround… :p[/quote]

🙂 ha, ja. Ik heb al een hd decoder voor me televisie…. en ik kijk net en daar zit ook gewoon een optische aansluiting in :rofl:
    Mijn z5500 zit met digicoax op de decoder, maar ik zit me nu af te vragen of het mogelijk zou zijn om het signaal aan beide kanten te splitten.

dus van ps3 & decoder –> splitter –> 1 optische kabel –> splitter –> Z5500 & Ax 720

Dat moet in theorie werken, toch? vraag me af wat er gebeurd als de PS3 en de decoder tegelijk aan staan…

EDIT: of zou het signaal dan te zwak worden, kan het me met optisch bijna niet voorstellen..

0
  13. User  avatar
    6621 XP

De garantie is gewoon normaal zoals het hoort, de 720 komt zoals gezegd over een paar weken binnen. De ax900 integendeel word totaal niet verkocht in europa dus ook niet geleverd dus kan hij ze ook niet verkopen jammer genoeg 🙁

0
  14. User  avatar
    45 XP

[quote]:) ha, ja. Ik heb al een hd decoder voor me televisie…. en ik kijk net en daar zit ook gewoon een optische aansluiting in :rofl:
    Mijn z5500 zit met digicoax op de decoder, maar ik zit me nu af te vragen of het mogelijk zou zijn om het signaal aan beide kanten te splitten.

dus van ps3 & decoder –> splitter –> 1 optische kabel –> splitter –> Z5500 & Ax 720

Dat moet in theorie werken, toch? vraag me af wat er gebeurd als de PS3 en de decoder tegelijk aan staan…

EDIT: of zou het signaal dan te zwak worden, kan het me met optisch bijna niet voorstellen..[/quote]

[quote]De garantie is gewoon normaal zoals het hoort, de 720 komt zoals gezegd over een paar weken binnen. De ax900 integendeel word totaal niet verkocht in europa dus ook niet geleverd dus kan hij ze ook niet verkopen jammer genoeg :([/quote]

Nou ja, als mijn bovenstaande plan klopt moet ik aan de 720 ook genoeg hebben. Zeg maar tegen je neef dat ie er al 1 verkocht heeft, ik hou z’n site in de gaten xD en als ie er is zal ik hem bestellen. Weet hij al hoeveel ie moet kosten?

0
  15. User  avatar
    6621 XP

[quote]Nou ja, als mijn bovenstaande plan klopt moet ik aan de 720 ook genoeg hebben. Zeg maar tegen je neef dat ie er al 1 verkocht heeft, ik hou z’n site in de gaten xD en als ie er is zal ik hem bestellen. Weet hij al hoeveel ie moet kosten?[/quote]

Haha oke 😛
    Ik zal het vragen als hij online komt 😉

0
  16. User  avatar
    778 XP

Ben benieuwd…

0
  17. User  avatar
    45 XP

[quote]:) ha, ja. Ik heb al een hd decoder voor me televisie…. en ik kijk net en daar zit ook gewoon een optische aansluiting in :rofl:

EDIT: of zou het signaal dan te zwak worden, kan het me met optisch bijna niet voorstellen..[/quote]

Ik ook….. iemand een idee of het op deze manier moet lukken? Zou toch jammer zijn als dan blijkt dat ik toch de AX 900 had moeten kopen…

0
  18. User  avatar
    6621 XP

[quote]Ik ook….. iemand een idee of het op deze manier moet lukken? Zou toch jammer zijn als dan blijkt dat ik toch de AX 900 had moeten kopen…[/quote]

Zal het niet weten :$

Maar Roper en Robbert check ff jullie pm 😉

0
  19. User  avatar
    45 XP

Bedankt voor al je hulp Myx (Y)

helemaal top!

0
  20. User  avatar
    6621 XP

De [url=http://gear2game.nl/168-tritton-ax720-dolby-digital-pc-xbox360-ps3-TRI-AX720.html]ax720 [/url]en [url=http://gear2game.nl/169-tritton-ax180-stereo-pc-xbox360-ps3-wii-TRI-AX180.html]ax180 [/url]zijn nu binnen 😉

0
  21. User  avatar
    363 XP

Ik heb de Tritton AX PRO 5.1. Je kan hem vinden via het [url]www.computerwinkeltje.be[/url] (maar voor NL’rs zal dat niet zo evident zijn). In de Fnac in Antwerpen liggen ze met dozen opgestapeld voor 199 euro.
    Ben heel tevreden met de AX PRO 5.1 prachtige surround sound (vooral bij SnD heeeel erg handig) je kan veel zaken aanpassen (je kan elke speaker afzonderlijk afstellen en het voice kanaal aanpassen), op maximaal geluidsniveau is die extreem luid en lijkt het precies echte oorlog. De headset is redelijk stevig en kan wel tegen een paar stoten (heb m al geregeld laten vallen enzo maar doet t nog prima). Hij is ook [b]volledig compatibel met de PS3[/b] wat je met vele andere 5.1. headsets dan weer niet hebt. Bovendien ziet de headset er ubercool uit (met leds enzo) en voelt die prima aan (je gaat ni na een tijd last achter de oren beginnen voelen zoals bij soortgelijke headsets)
    Enige Nadeel: Veel kabels… maar wel lang genoeg zodanig dat je nog veel bewegingsruimte hebt..
    MUST BUY voor iedere gamer (mijn persoonlijke mening).

0
  22. User  avatar
    778 XP

[quote]
    MUST BUY voor iedere gamer (mijn persoonlijke mening).[/quote]

En je broer heeft hem niet eens :O Maar da’s natuurlijk ook geen echte gamer 😛

0
  23. User  avatar
    45 XP

Wat maakt de pro €60,- meer waard t.o.v. de 720?

0
  24. User  avatar
    778 XP

Het is een ouder model. Niet per definitie beter. De Pro heeft 5 speakers in één earcup, dat is het grote verschil. Sommigen zeggen dat dit resulteert in betere surroundweergave, maar de audiofielen hebben over het algemeen de mening dat dit slecht is voor de geluidskwaliteit, omdat de speakertjes zo klein zijn om het in de earcup te laten passen en je beter af bent met een gesimuleerd surroundeffect en één speaker in een earcup.

Let op: Ik zeg niet dat de Ax Pro slecht is, zeker niet. Zal gerust een prima headset zijn. Ik hang al een tijdje op verschillende audiofora rond en dit is de algemene visie die ik in die tijd opgepikt heb.

0
  25. User  avatar
    363 XP

[quote]Het is een ouder model. Niet per definitie beter. De Pro heeft 5 speakers in één earcup, dat is het grote verschil. Sommigen zeggen dat dit resulteert in betere surroundweergave, maar de audiofielen hebben over het algemeen de mening dat dit slecht is voor de geluidskwaliteit, omdat de speakertjes zo klein zijn om het in de earcup te laten passen en je beter af bent met een gesimuleerd surroundeffect en één speaker in een earcup.

Let op: Ik zeg niet dat de Ax Pro slecht is, zeker niet. Zal gerust een prima headset zijn. Ik hang al een tijdje op verschillende audiofora rond en dit is de algemene visie die ik in die tijd opgepikt heb.[/quote]

Glenn heeft de Plantronics GameCom 700 5.1 virtual surround (de console versie NIET de PC versie) voor 99,99 euro.

0