Topic: films 3 gb naar 30 gb!?!

04 februari 2010om 18:51

:scare:Gister ging ik 5 films van m’n pc naar m’n ps3 kopiëren. Het formaat was avi en samen waren deze films 3 gb. Toen ik hem ging kopiëren naar de ps3 werden ze in 1x 30 GB :wacko2:. Dit lijkt me wel een beetje erg veel.

Is dit omdat de ps3 avi niet kan handlen (kon de films wel afspelen overigens)?

En zo ja welke formaten raden jullie aan voor ps3 en nemen niet zo veel ruimte in beslag.

Ik werk ook met ps3 mediaserver maar wil ook de hdruimte van de ps3 benutten.

Iemand adviezen/tricks?:sorry::huh:
Gr!

6 reacties

1. User  avatar
    1377 XP

Dat is gewoon een (vervelende) bug. Het bestaat al een tijdje.

Volgens mij slokt hij uiteindelijk niet echt 30gb op…

0
  2. User  avatar
    6 XP

Als ik op de mappen klik met de bestanden geeft ie nog wel de 30 gigabytes aan. Ook wanneer ik ander materiaal kopieert geeft de ps3 aan dat ik nog maar beperkte ruimte heb. Weet je ook bij welk videotype ik hier geen last van heb?
    Kan het ook een instellingenprobleem zijn? Heb wel eerder avi bestanden erop gehad en daar deed dit probleem zich niet voor.

0
  3. User  avatar
    1377 XP

[quote]Als ik op de mappen klik met de bestanden geeft ie nog wel de 30 gigabytes aan. Ook wanneer ik ander materiaal kopieert geeft de ps3 aan dat ik nog maar beperkte ruimte heb. Weet je ook bij welk videotype ik hier geen last van heb?
    Kan het ook een instellingenprobleem zijn? Heb wel eerder avi bestanden erop gehad en daar deed dit probleem zich niet voor.[/quote]
    Ik heb dit probleem meestal met films die de PS3 niet helemaal ondersteunen. Ik kan je helaas niet verder helpen dan dit.

0
  4. User  avatar
    533 XP

komt waarschijnlijk door de encryptie van de PS3 harddrive. Je kan er weinig aan doen.

0
  5. User  avatar
    647 XP

[quote]komt waarschijnlijk door de encryptie van de PS3 harddrive. Je kan er weinig aan doen.[/quote]

Nee hoor, hij encodeert er een bestand van dat de PS3 kan lezen en ja dan heb je een groot bestand ja :yay:

0
  6. User  avatar
    6 XP

het grappige is dat als ik de 5 films apart kopieer (dus niet de hele map in 1x, wat ik had gedaan) de films samen gewoon de 3gb blijven. Dat heb ik uiteindelijk dus ook maar gedaan. Problem solved 🙂

0