Topic: Wie gaat Heavy Rain halen?

16 februari 2010om 15:40

Heey allen,

De frontpage spoelt over van heavy rain nieuws en over 10 daagjes ligt hij in de winkels. Ik ben benieuwd wie hem gaat kopen, en ook wel waarom?

Zelf heb ik hem in de pre order omdat ik het een grafisch wonder vind, het thema spreekt me aan en ik heb van de (ietwat) korte demo zeer genoten.

–Clank

PS: Als je geen zin hebt om te reageren kan je ook gewoon de enquete invullen ^^

22 reacties

1. User  avatar
    3343 XP

Ja, ik ga hem ook halen! ^^

0
  2. User  avatar
    903 XP

misschien als die voor 20€ in de budgetbak ligt…

0
  3. User  avatar
    495 XP

ik zit sterk te twijfelen.. Ik denk wel dat ik hem ga halen maar wacht even meerdere forums af.. 😛 Als niemand hem wat vind ga ik hem ook niet kopen.. Wordt wel een supertoffe game denk ik,,

0
  4. User  avatar
    187 XP

Als die goedkoper is want ik vond de demo wel heel goed. Maar ik ga nu eerst BF BC2 kopen en de eerste paar maanden online spelen.

0
  5. User  avatar
    1390 XP

zeker ga ik hem halen! ik kan zelfs helemaal niet wachten!

0
  6. User  avatar
    85 XP

Ik zit ook te twijfelen, de demo was echt vet maar de besturing is heel erg wennen. Maar het verhaal word zo goed verteld dat ik medelijden kreeg met personages (in de demo).

0
  7. User  avatar
    2449 XP

khaal hem later..

0
  8. User  avatar
    511 XP

Ik ga em wel halen, gewoon omdat t me vet spel/ interactieve film 😛 lijkt

0
  9. User  avatar
    189 XP

vind hem zwaar tegenvallen ga hem dus niet halen!

0
  10. User  avatar
    3650 XP

Ik ga hem halen =D

Zeker leuk om te proberen 😀 (+ ik hem gratis 2 weken kan lenen :$)

0
  11. User  avatar
    3388 XP

Ik ga hem ook echt zeker halen!!! 😀

0
  12. User  avatar
    657 XP

En daarna moet je ook nog vragen of ze de special edition gaan halen Ik in ieder geval wel hij word GEWELDIG!!!

0
  13. User  avatar
    9970 XP

special edition? tell me more!

0
  14. User  avatar
    4682 XP

Wacht 2 dagen, dan kost hij maar 40a50 euro, net als bij bioschok2.

0
  15. User  avatar
    111 XP

Nee, teveel quick-time events

0
  16. User  avatar
    657 XP

[quote]special edition? tell me more![/quote]

er is een special edition alleen hij is al op heel veel plekken uitverkocht

0
  17. User  avatar
    502 XP

Ik wacht heel ff tot hij wat in prijs daalt, omdat de replay value en dergelijk niet erg hoog ligt. (Ja verhaallijn eindigd anders, maar het speelt niet zo snel ff weg dat ik het snel nog een keer zou doen). Ik vind alles heel tof, wat ik in de demo heb gespeeld. Maar mijn probleem is dat je er echt moet voor gaan zitten. Je speelt dit niet even een uurtje. Desondanks een gruwelijk evolutionaire game, waarvan andere games een hoop kunnen leren.

0
  18. User  avatar
    1 XP

Ik heb het geluk mogen hebben om de hele game afgelopen weekend te spelen via een “voor-premiere” dus hoef het spel niet meer aan te schaffen 😉
    Ik zal niks verklappen van het spel zelf maar alleen hoe ik de gameplay zelf ervaren heb.

Ik heb de game dus gespeeld en ben op het moment bijna aan het einde, ik moet wel zeggen dat het verhaal superspannend is en dat is voor mij de drijfveer is om door te spelen. Je hebt een aantal momenten in het spel dat je echt met actie bezig bent en dat zijn de betere momenten maar je hebt ook hele stukken waarin je maar heel weinig doet. Je karakter loopt bijvoorbeeld een stuk, komt bij een deur, jij moet dan een actie ondernemen zodat hij de deur opent en dan loopt hij automatisch een stuk verder.

Gedurende het spel speel je met verschillende karakters en de acties die je neemt (of juist niet) heeft invloed op het verdere verloop van het spel, alle karakters hebben hetzelfde doel en dat is het vinden van de origami killer. Ieder karakter dat je speelt heeft andere middelen/mogelijkheden om de origami killer te vinden, dat brengt enige afwisseling.

De graphics zijn supermooi en omdat het verhaal zo intrigerend is wil je door blijven spelen maar in feite ben je een film aan het kijken waar je af en toe invloed kan uitoefenen door bepaalde keuzes te maken of actie te ondernemen. Nu is het niet zo dat je urenlang rondstruint in een open world of lange stukken niks doet maar af en toe heb je toch echt het idee dat je enkel een actie moet ondernemen zodat het interactief blijft en je niet echt een film zit te kijken. De actie momenten daarentegen zijn wel weer erg leuk waarbij je snel moet reageren en ook nog keuzemogelijkheden hebt die van invloed zijn op hoe het verhaal verder zal verlopen.
    Jammer is dan wel weer dat je van rustig ineens naar actie gaat, ik zat dan met controller op schoot en in eens moet je een aantal handelingen doen maar voordat je je controller gegrepen hebt ben je al weer drie handelingen verder, hier had van mij wel een betere brug tussen mogen worden geslagen.

Al met al toch een spel dat zeker de moeite waard is maar dat komt voor een groot gedeelte door het verhaal, als het verhaal een slap samenhangsel was geweest had ik zeker afgehaakt. Daarom vind ik het ook toch jammer dat het succes van het spel hangt aan het verhaal en een aantal actie momenten.

0
  19. User  avatar
    657 XP

Man jij moet een reviewer worden hoe heb je hem zo vroeg gekregen?

0
  20. User  avatar
    800 XP

Hij staat in m’n lijstje maar heeft niet genoeg waarde bij mij neergelegd dat ik hem persee wil halen. 😉

0
  21. User  avatar
    132 XP

Ik vond de demo indrukwekkend. Dus heb de CE-edition maar besteld 😀

0
  22. User  avatar
    80 XP

heb hem besteld, ben erg benieuwd.. de demo was iig veel belovend 🙂

0