Forum

Topic: choppy playback

Anoniem's avatar

Hoi Allemaal.

Ik heb een probleempje en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een film Saw VI full HD met DTS geluid die ik wil streamen naar mijn PS3.

Ik doe dit op de volgende manier:
Ik stream vanaf de laptop HP 3080ed (i7 processor, 4GB DDR3 geheugen en 7200rpm hdd) ( http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-4011368-4043805.html ) naar de PS3 (via ps3 mediaserver)
Via een D-Link DIR-655 gigabit router.
Tussen de laptop en de router ligt een CAT 5e kabel (gigabit) en tussen de router en de PS3 ook een CAT 5e kabel.

Ik heb mijn netwerkkaart van de laptop ingesteld op gigabit, de ps3 en de router ook.

Als ik echter de film ga kijken en datarate (via display te zien rechtsboven) boven de ongeveer 60Mbit/s komt, dan gaat de film stotteren en is de film eigenlijk niet meer te kijken. Dit heb ik eigenlijk bij iedere film die ik met deze kwaliteit wil kijken.

Blijft het onder de 60Mbit/s dan gaat alles vloeiend.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kom er niet meer uit.
Aan de laptop mag het volgens mij niet liggen en aan de kabels router en ps3 ook niet. Ik weet mij geen raad meer. Hopelijk kan een van jullie mij helpen.

Alvast bedankt.

PS: Deze post is niet om op te scheppen over mijn laptop of iets dergelijks. Ik vind het gewoon heel jammer dat ik een dure laptop heb met een goede router en dat ik nog niet fantsoenlijk full hd films kan kijken.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    als je cad6 kabel gebruikt dan haal je tog die gb uit je internet niet met een cad5

  2. 3 XP
    R4ym0nd's avatar

    als je cad6 kabel gebruikt dan haal je tog die gb uit je internet niet met een cad5

    Sorry, daar moet ik je ongelijk geven. Daarom zei ik ook dat ik cat5e gebruik.
    cat5e (let op de E) kan wel gigabit aan, niet alleen cat6

  3. 3 XP
    R4ym0nd's avatar

    niemand die hier iets over weet? Zou toch iemand moeten zijn.. :huh: