Hey, ik wil waarschijnlijk windows 7 op mijn computer zetten, maar hierover heb ik een aantal vragen;
Verlies je bestanden als je XP upgrade naar windows 7?
En is het veel sneller/stabieler als windows XP..?
groetjes Niels 😉
Topic: Windows 7
18 februari 2010om 15:39

Hoeveel Gb-ram heb je? (Computer,eigenschappen)
Je kunt xp niet upgraden.. dus je zou alles moeten overzetten
Bij mij maakte hij een oude windows folder aan, maar dit kan bij jou niet het geval zijn 😛
[quote]Hey, ik wil waarschijnlijk windows 7 op mijn computer zetten, maar hierover heb ik een aantal vragen;
Verlies je bestanden als je XP upgrade naar windows 7?
En is het veel sneller/stabieler als windows XP..?
groetjes Niels ;)[/quote]
Ligt eraan. Als je hem upgrade wss niet maar ik raad meer een hele nieuwe installatie aan.
Dus eerst baclup maken van je belangrijkste bestanden dan in de installatie de hardeschijf formatteren.
Ja, het is een soort van windows vista light. Aangezien windows vista soms nog wel veel ram van je computer vergde.
[quote]Hoeveel Gb-ram heb je? (Computer,eigenschappen)
Je kunt xp niet upgraden.. dus je zou alles moeten overzetten
Bij mij maakte hij een oude windows folder aan, maar dit kan bij jou niet het geval zijn :P[/quote]
ik heb een 2 jaar oude medion van de aldi.. :$
met 1gb ram… :rofl1:
nvidia Geforce 9400 GT en een
intel core2 cpu 6300 @ 1.86Ghz.. :$
maar me ram ga ik binnenkort misschien uitbreiden..
[quote]Ligt eraan. Als je hem upgrade wss niet maar ik raad meer een hele nieuwe installatie aan.
Dus eerst baclup maken van je belangrijkste bestanden dan in de installatie de hardeschijf formatteren.
Ja, het is een soort van windows vista light. Aangezien windows vista soms nog wel veel ram van je computer vergde.[/quote]
ok.. dus dat wordt dan veel gekloot.. 😛 moet ik ruim 600gb aan troep overzetten.. :$
[quote]ok.. dus dat wordt dan veel gekloot.. 😛 moet ik ruim 600gb aan troep overzetten.. :$[/quote]
Omfg, xD
Heb je geen externe hardeschijf of een andere pc?
Ik denk trouwens dat ie met 1gb niet lekker loopt 😛
Dit is het minimale eis
[quote]Omfg, xD
Heb je geen externe hardeschijf of een andere pc?
Ik denk trouwens dat ie met 1gb niet lekker loopt 😛
Dit is het minimale eis[/quote]
mwah ik kan wel 2x 320gb externe harde schijven regelen 🙂 denk alleen dat dit enorm lang gaat duren.. eerst maar is eff alles uitzoeke en me RAM uitbreiden.. 🙂
De installer van windows 7 herkent automatisch oude installaties, dus als je op je c schijf dingen hebt staan, stopt hij het allemaal in een map die windows.old heet. Dus dan krijg je op je c schijf: Windows, Windows.old (je xp en al het andere wat er eerst op zat) program files en andere folders. Verder start windows 7 na mijn gevoel beter op en is wat stabieler als je het goed onderhoud, al moet ik zeggen dat een wat grote scherm (min 19″) wel beetje een must is aangezien alles wat groter is.
EDIT: ik heb zelf 1 gig ram en werkt heel makkelijk, maakt dus niet uit, al ga ik er wel nog een gig erbij kopen.
[quote]mwah ik kan wel 2x 320gb externe harde schijven regelen 🙂 denk alleen dat dit enorm lang gaat duren.. eerst maar is eff alles uitzoeke en me RAM uitbreiden.. :)[/quote]
Welke W7 versie ga je erop zetten dan? 😀
[quote]De installer van windows 7 herkent automatisch oude installaties, dus als je op je c schijf dingen hebt staan, stopt hij het allemaal in een map die windows.old heet. Dus dan krijg je op je c schijf: Windows, Windows.old (je xp en al het andere wat er eerst op zat) program files en andere folders. Verder start windows 7 na mijn gevoel beter op en is wat stabieler als je het goed onderhoud, al moet ik zeggen dat een wat grote scherm (min 19″) wel beetje een must is aangezien alles wat groter is.
EDIT: ik heb zelf 1 gig ram en werkt heel makkelijk, maakt dus niet uit, al ga ik er wel nog een gig erbij kopen.[/quote]
Ok mwah ik heb een 2x een 24″ beeldscherm, dus dat is geen probleem, maar wordt outlook en al je mail ook geback-upt? Bij xp heb ik ook vaak het probleem dat hij erg traag opstart.. 🙂
[quote]Welke W7 versie ga je erop zetten dan? :D[/quote]
Een vriend van me heb er 1 thuis liggen.. volgens mij ultimate.. voor minder ga ik niet.. 😀
Ok maar als jij er 1 of 2 GB in hebt zitten moet je kiezen voor de 32bit versie
Als ik het goed begrijp 😛
En anders voor de 64bit
Na de installatie moet je natuurlijk wel weer even je videodriver installeren, in jou geval van Nvidia
deze is gewoon te downloaden op internet
[quote]Ok maar als jij er 1 of 2 GB in hebt zitten moet je kiezen voor de 32bit versie
Als ik het goed begrijp 😛
En anders voor de 64bit
Na de installatie moet je natuurlijk wel weer even je videodriver installeren, in jou geval van Nvidia
deze is gewoon te downloaden op internet[/quote]
Jup, ik weet ik heb 32-bit versie 🙂
[quote]Ok mwah ik heb een 2x een 24″ beeldscherm, dus dat is geen probleem, maar wordt outlook en al je mail ook geback-upt? Bij xp heb ik ook vaak het probleem dat hij erg traag opstart.. :)[/quote]
Dat weet ik niet ik gebruik geen outlook.
ah ok 🙂
10 tkns
Als ik jou was zou ik er nog wel een paar ram gig bij steken 😉
Je kan nooit teveel ram hebben 😛
[quote]Als ik jou was zou ik er nog wel een paar ram gig bij steken 😉
Je kan nooit teveel ram hebben :P[/quote]
haha :), eerst maar is zien of ik nog geld overhou na al die topgames dit jaar.. :rofl1:
[quote]Ok mwah ik heb een 2x een 24″ beeldscherm, dus dat is geen probleem, maar wordt outlook en al je mail ook geback-upt? Bij xp heb ik ook vaak het probleem dat hij erg traag opstart.. :)[/quote]
tja als je problemen hebt met traag opstarten kan je dingen uitzetten zoals MSN, skype etc. veel zal het niet uitmaken als je dezelfde programma’s gebruikt in W7. Als je een pc wilt hebben dat snel opstart moet je een SDD kopen… kan wel wat kosten.
Windows 7 ownt alles, dat kan ik je wel zeggen :p
[quote]Windows 7 ownt alles, dat kan ik je wel zeggen :p[/quote]
Dat zeker! 😀