Topic: PS3 Valt Uit.

20 februari 2010om 18:44

Hallo,

Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn PS3 tijdens het spelen gewoon uit valt.

Het beeld word zwart, dan hoor ik een piepje en dan begint het rode lampje te knipperen.
Ik kan de PS3 dan ook niet meer aanzetten met mijn controller en moet de PS3 dan eerst met de knop aan de achterkant weer uit en aan zetten. Toen deed hij het weer maar na ongeveer een half uur spelen gebeurde weer precies hetzelfde.

Toen heb ik besloten om hem even een uurtje uit te zetten en heb ik met de stofzuiger geprobeerd zoveel mogelijk stof uit de ventilatiegaten te zuigen.

Na een uur zette ik hem aan, en heb ik ongeveer weer 3 kwartier kunnen spelen voor weer precies hetzelfde gebeurde..

Is mijn PS3 nu kapot? of wat kan ik nu het beste doen?

Ik heb gehoord dat een optie de “fan test” zou zijn, en dat die veel stof weg zou blazen maar veel mensen zeggen dat de PS3 hierdoor kapot kan gaan en het schijnt dat Sony dit ook bevestigd heeft. Ik weet ook niet of mijn PS3 deze “fan test” wel ondersteund.

Iemand hier die dit probleem ook heeft gehad of iemand die me kan helpen??

alvast bedankt!

15 reacties

1. User  avatar
    381 XP

Staat je PS3 in een kast of te dicht tegen een muur? De PS3 moet namelijk ruimte hebben anders raakt hij oververhit en kan hij uitvallen.

0
  2. User  avatar
    3343 XP

Ligt eraan welke PS3 je hebt, de 60 GB versie kan geen fan test doen.

0
  3. User  avatar
    2 XP

nou hij staat op me kast, wel tegen een muur aan.
    maar hier staat hij altijd al en ik heb dit nog nooit gehad.

volgens mij heb ik de 60gb , kan ik dit ergens controleren?

0
  4. User  avatar
    3343 XP

Weet je niet eens welke PS3 je ooit gekocht heb? Nou ja, staat op de doos en bij de Systeeminstellingen Geheugen ofzo, kan je kijken. Als je 55 GB in totaal hebt, heb je de 60 GB.

0
  5. User  avatar
    2 XP

het probleem is zojuist groter geworden…

Ik wilde dus gaan controleren welke versie ik had bij systeeminstellingen, dus ik zet mij PS3 weer aan.. en nu krijg ik gelijk het zwarte beeld, het piepje en het knipperende rode lichtje.. hij gaat aan en gelijk weer uit dus.. ik krijg me disc er ook al niet meer uit.

0
  6. User  avatar
    524 XP

Hmm, vreemd. Ik weet niet of dit lukt. maar Zeg de ps3 uit
    (Rode lampje), en dan houdt je de Aanknop ingedrukt en dan hoor je een paar piepjes
    en dan laat je los.. probeer dit maar even. Ik denk niet dat het helpt…
    maarja. Fantest is niet schadelijk..

Fantest: Zet je ps3 aan de acherkant uit houd de EJECT knop ingedrukt en doe de stroom knop aan de achterkant weer aan(EJECT ingedrukt houden)

0
  7. User  avatar
    1390 XP

fantest is wel schadelijk voor de 60 GB!!

trouwens, het hoort alsof je een soort halfgebakken YLOD hebt..

0
  8. User  avatar
    718 XP

Sjoergames4@ De 60GB kan wel de Fan test doen alleen werkt het anders 😉

0
  9. User  avatar
    931 XP

Gewoon garantie toch..?

0
  10. User  avatar
    9970 XP

als je de 60gb versie hebt, heb je 4 usb poorten voorin?

0
  11. User  avatar
    800 XP

Ik weet niet of je je ps3 staand hebt staan maar er zijn heel wat mensen die beweren dat het beter is als je hem liggend neerlegt.

0
  12. User  avatar
    931 XP

[quote]Ik weet niet of je je ps3 staand hebt staan maar er zijn heel wat mensen die beweren dat het beter is als je hem liggend neerlegt.[/quote]
    Dit is onzin 😛

0
  13. User  avatar
    492 XP

Het klinkt alsof er iets is doorgebrand bij je ps3… Waarschijnlijk is ie een paar keer te vaak oververhit geweest? Anders ff contact opnemen met Sony, t klinkt als een hardware probleem waar jij zelf niet zoveel aan kunt doen…

0
  14. User  avatar
    800 XP

Je zou eventueel ook je ps3 op kunnen sturen naar Sony. Vele andere mensen hebben dit ook gedaan en er komen voor zover ik weet alleen maar positieve reacties uit( ooit is wat over gelezen op verscheidene forums, google het anders ff).

0
  15. User  avatar
    931 XP

Zoals ik al zei, gewoon garantie toch..?
    Sony moet jou een goed werkend product leveren, en anders kun je hem laten maken 😛

0