Topic: White Knight Chronicles Topic

27 februari 2010om 16:18
[b]White Knight Chronicles Topic[/b]

Ik had geen zin om te wachten op Final Fantasy, en moest toch echt even een nieuwe game halen. Ik was klaar met shooters na het uitspelen van BioShock 2, en heb Bad Company 2 gepre-orderd. Mijn oog viel op White Knight Chronicles waar ik goede dingen over had gehoord. Zowel offline singleplayer als online mmo-achtig quests doen. Dus kocht ik deze game. Hij is nu aan het installeren en dan ga ik flink mee aan de slag. Zijn er mensen die deze game ook spelen? Voeg me even op PSN toe dan (id=UPD8NL).

Verder alles over vragen over in-game dingen, discussies, en welk level je zit en dergelijke, kunnen in dit topic terecht!

18 reacties

1. User  avatar
    800 XP

http://www.youtube.com/watch?v=ClAkKsMKlMA

Hier de E3 trailer van White Knight Chronicles uit 2009 om een idee te geven wat van game het is.

0
  2. User  avatar
    502 XP

Heb nu ongeveer twee uur gespeeld en ik vind het echt super tof. Lekker grinden, items verzamelen, verkopen, equiment kopen. En het combat/vecht systeem werkt veel vloeiender dan bij andere (j)rpg’s. Geen scherm als je een gevecht start, gewoon alles bijna real-time. Het is echt tof. Grafisch kan het beter, maar bijv. de zon en dergelijke is wel weer mooi. Vind het echt een heerlijk spel. Als ik zo de handleiding lees is er ook online veel mogelijk, maar dat unlock je pas als je wat verder bent. Zo kan je je eigen dorp bouwen, items uitwisselen, en samen quests doen online. Hoe tof is dat?!

0
  3. User  avatar
    9970 XP

Star Ocean 4 is ook een ERG goeie RPG, erg uitgebreid en groot! van de week ook net uitgekomen

0
  4. User  avatar
    502 XP

Heb die op de Xbox 360 gespeeld destijds. Vond hem nogal saai, en combat systeem werkt vrij traag vergeleken met die in WKC. Maar geen slechte game inderdaad, heb me er best mee vermaakt. Ik ga nu weer verder, houd jullie op de hoogte.

0
  5. User  avatar
    145 XP

heb WKC ook gekocht. nog niet echt de tijd gehad om te spelen 😛 maartot nu toe vind ik het een redelijk goede (j)rpg. alleen moest in het beginnen erg wennen aan het vechtsysteem. het spel zelf doet me heel veel denken aan dark cloud op de ps2 😀 wat ��n van mijn favorieten was. en ja de grafische valt ie iets tegen maar dat komt omdat de orginele japanse versie in 2008 is uitgekomen en het spel is eigenlijk alleen maar vertaald is naar engels maarja ben nu level 18 en net aan gekomen in Albana.
    ik heb tijdelijk geen internet 🙁 maar zodra ik weer internet heb kunnen we misschien een paar questen doen? 😛 mijn psn is Cypherthanatos.

0
  6. User  avatar
    502 XP

Yeah sure! Ik ben nu pas level 6 haha, kan ook nog niet online. Zit op 2,5 uur speeltijd. Maar zit ziek thuis dus ga morgen weer aantal uurtjes erin steken en maandag en dagen daarna ook. Volgens mij is trouwens zelfde ontwikkelaar als die van Dark Cloud. En ik moest ook wel wennen aan sommige dingen, aardige learning curve. Sommige CGI filmpjes zien er trouwens wel vet uit maarja. Styltje zelf is wel leuk.

0
  7. User  avatar
    145 XP

ja dark cloud is van de zelfde makers 😛 gister avond nog even gespeeld en ben nu in de free city of greede. deze stad is gewoon gebouwd op de rug van een monster 😛
    ik vind het alleen allemaal een beetje te makkelijk.. hoop dat online een grotere uitdaging is 😛

0
  8. User  avatar
    502 XP

Ik ben nu na 5 uurtjes totaal net in die dessert richting Albana. Level 11 ofzo. Het is wel makkelijk, maar ik vind dat niet zo heel erg. Heb je trouwens toegevoegd :).

0
  9. User  avatar
    800 XP

Hmm, klinkt allemaal vrij positief. Misschien ga ik hem ook maar eens halen. Misschien daarna een klein crewtje beginnen? 😛

Hoe zit het trouwens qua rpg elementen? Kun je bepaalde soorten knights uitkiezen? Heb je verschillende richtingen qua skillpoints wat verschil in het spel en je individuele krachten maakt?

0
  10. User  avatar
    132 XP

Wordt een buy nadat ik FFXIII heb uitgespeeld. Teveel (opkomende) goede titels in Februari en Maart en heb er geen 60 euro voor over op dit moment

0
  11. User  avatar
    502 XP

[quote]Hmm, klinkt allemaal vrij positief. Misschien ga ik hem ook maar eens halen. Misschien daarna een klein crewtje beginnen? 😛

Hoe zit het trouwens qua rpg elementen? Kun je bepaalde soorten knights uitkiezen? Heb je verschillende richtingen qua skillpoints wat verschil in het spel en je individuele krachten maakt?[/quote]

RPG elementen zijn er zeer uitgebreid in verwerkt. Naarmate je uplevelt krijg je skill points. Die kan je uitgeven aan skills uit ongeveer 8 verschillende trees waaronder magie en longswords en dergelijke. Daarin kies je nieuwe moves of powers en aanvallen. Die kan je vaak ook weer upgraden. Ook kan je met items die je vind je wapens sterker laten maken bij een wapenhandelaar. Je heb echt heel veel mogelijkheden. Wat betreft individuele krachten: Je kan zelf kiezen wat de rol van de andere in je team zijn, zoals healend, terughouden of juist all-in vechtend. Maar je kiest niet van te voren zoals bij bjv. WoW, hij is Roque of Warrior. Dat bepaal jij eigenlijk zelf. En voor zover ik weet kan je alleen met de White Knight spelen, waarin je kan transformeren. Maar ik weet niet hoe dat gaat naarmate het verhaal vordert :P. Als je nog meer vragen heb, dan beantwoord ik ze graag :).

[quote]Wordt een buy nadat ik FFXIII heb uitgespeeld. Teveel (opkomende) goede titels in Februari en Maart en heb er geen 60 euro voor over op dit moment[/quote]

Ik twijfel juist een beetje over FF. Ik vind het echt zonde dat ze die stukjes waar je uit kon rusten en equipment enzo kon kopen hebben weggelaten. Het is nu echt lineair geworden. Engelse magazine ‘Play’ (wat ik graag lees) gaf het maar een 8 en vond het ook nogal tegenvallen. (niet laag, maar relatief laag voor een FF game). Maar waarschijnlijk haal ik hem ook alsnog. Heb WKC dan toch al uit, want zit sowieso nog wel een week of twee ziek thuis. De grapichs van FF zijn wel mindblowing. Die CGI filmpjes en in-game.. pff weinig games die daaraan kunnen tippen. Heb er eigenlijk toch best zin in :P. Heb deel 12 ook kapot gespeeld… En daarvoor alleen 8 eigenlijk. En 7. En eigenlijk lijkt WKC een beetje op 12 :P. Alleen dan wat uitgebreider :P. Genoeg gepraat, ik ga slapie doen. Later!

0
  12. User  avatar
    145 XP

ik heb tot nu toe alle ff in mijn collectie :d en een maat van mij heeft ff13 al in het Japans en zei tegen mij dat het vooral in het begin lineair is en naarmate je dichter bij het eind komt vrijer word. ik zelf ga hem zoiezo kopen van wat ik heb gehoord, gezien en gespeeld lijkt het me een tof spel :d en natuurlijk om mijn collectie weer compleet te maken :p

@Justinvd
    We kunnen misschien wel een kleine crew beginnen om samen de questen online te spelen.
    laat het me maar weten als je het spel koopt :p enuh miss kan je me dan toevoegen mijn psn is Cypherthanatos.

0
  13. User  avatar
    502 XP

Ik ben nu ook in Greede, maar ik ben nu pas lvl. 17 en heb best wel af en toe lopen grinden en alle wegen en gangen gecheckt. 😛 Maar ik win nog steeds makkelijk dus weet niet waarom jij al zo vroeg lvl. 18 was. Trouwens wel raar dat ze voor Greede en daar naar toe opeens fucking mooie CGI filmpjes hebben, en dan weer overschakelen naar die normale cutscene’s. Zag er echt super uit die stad op die rug. Trouwens je moet me nog wel ff acepteren op psn Cypher :P.

0
  14. User  avatar
    145 XP

ja ik accepteer je zodra ik weer internet heb 😛 duurt denk ik nog een paar dagen… hoop dat ik weer internet heb voor donderdag (BAD COMPANY 2 :D)
    maarja heb je die adventure guild qeusten gedaan? die je kan kopen in die guild shop ding 😛 want anders is dat de reden dat ik een hoger level was.
    en dat van de cutscene’s dat die opeens mooier waren viel me ook op xD

0
  15. User  avatar
    502 XP

Owja ik had die wel gekocht maar niet gedaan. 😛 Maar ik ben niet een te laag level want al die equipment enzo kan ik gewoon dragen. En ik ga ook nog niet dood ofzo. En ja, ik krijg deze week Uncharted 2 eindelijk binnen en rond de 19e krijg ik BC dus ik moet ff opschieten met WKC :P.

0
  16. User  avatar
    145 XP

Uncharted 2 is nice 😀 zeker mijn favoriet tot nu toe van de ps3 games 😛 en je kan wkc ook blijven spelen als je bc2 speelt, afwisseling houdt het leuker 😛

0
  17. User  avatar
    502 XP

Ja klopt haha. Zo dat stukje in Greede was wel echt frustrating….

0
  18. User  avatar
    502 XP

Na 14 uur ben ik het wel een beetje zat. Ik geef het een 7.5.
    Sommige delen zijn echt ontzettend frustrerend.

0