En denk er ook aan dat je maar 1 partitie kunt zien op je PS3 met een externe hardeschijf.
in principe werken inderdaad alle externe hardeschijven (of usb sticks, camera’s, telefoons), zolang het maar in FAT32 is!
wat alleen niet werkt:
-als je de photoviewer op je ps3 gebruikt kun je je externe hardeschijf niet benaderen
-je kunt geen playlists maken van muziek/films op je externe hardeschijf
-je kunt geen mappen aanmaken/sorteren
FAT32 is een bestandssysteem voor opslagmedia (zoals harde schijven, USB-sticks en solid state drives) met een 32-bits File Allocation Table.
FAT32 heeft de volgende voordelen tegenover FAT16:
1. FAT32 kan met grotere harde schijven (max. 2 terabyte) werken dan FAT16 (max. 2 GB).
2. In FAT16 zijn er maar 512 entry’s mogelijk in de hoofddirectory. Met lange bestandsnamen die meerdere entry’s innemen kan dit al snel problemen geven. Daarom wordt de hoofddirectory in FAT32 opgeslagen zoals een gewone directory, zodat er een onbeperkt aantal entry’s in kunnen.
3. FAT32 gebruikt kleinere clusters, zodat er minder slack is. Dit is vooral van belang voor grotere schijven. Op een schijf van 2 GB kun je bijvoorbeeld gemakkelijk 200 tot 300 MB winnen met FAT32 (dat is 10 tot 15%).
4. De beide FAT-tabellen staan niet meer in het begin van de schijf, zodat ze minder snel beschadigd worden.
Dusja…
Maar het is eigenlijk wel raar, want de rechten van de FAT-indeling liggen bij Microsoft…. xD
Vragen beantwoord!? misschien beter closen voor het weer spam wordt?
[quote]FAT32 is een bestandssysteem voor opslagmedia (zoals harde schijven, USB-sticks en solid state drives) met een 32-bits File Allocation Table.
1. FAT32 kan met grotere harde schijven (max. 2 terabyte) werken dan FAT16 (max. 2 GB).
2. In FAT16 zijn er maar 512 entry’s mogelijk in de hoofddirectory. Met lange bestandsnamen die meerdere entry’s innemen kan dit al snel problemen geven. Daarom wordt de hoofddirectory in FAT32 opgeslagen zoals een gewone directory, zodat er een onbeperkt aantal entry’s in kunnen.
3. FAT32 gebruikt kleinere clusters, zodat er minder slack is. Dit is vooral van belang voor grotere schijven. Op een schijf van 2 GB kun je bijvoorbeeld gemakkelijk 200 tot 300 MB winnen met FAT32 (dat is 10 tot 15%).
4. De beide FAT-tabellen staan niet meer in het begin van de schijf, zodat ze minder snel beschadigd worden.
Dusja…
Maar het is eigenlijk wel raar, want de rechten van de FAT-indeling liggen bij Microsoft…. xD
Vragen beantwoord!? misschien beter closen voor het weer spam wordt?[/quote]
Ja, ik heb me PS3 op een hardeschijf gebackupt met USB! 😉
Je moet je hdd wel in Fat32 hebben anders herkent ie hem niet.
En denk er ook aan dat je maar 1 partitie kunt zien op je PS3 met een externe hardeschijf.
in principe werken inderdaad alle externe hardeschijven (of usb sticks, camera’s, telefoons), zolang het maar in FAT32 is!
wat alleen niet werkt:
-als je de photoviewer op je ps3 gebruikt kun je je externe hardeschijf niet benaderen
-je kunt geen playlists maken van muziek/films op je externe hardeschijf
-je kunt geen mappen aanmaken/sorteren
ik had op me usb Gewoon FAT.. maar dat herkende hij wel als je op driehoek druktje en dan alles weergeven
dan kon je wel gewoon overal bij komen
oke bedankt voor de hulp want ik kom veel geheugen te kort dus daarom wil ik meer ruimte voor me spellen.
heb trouwens een ps3 van 40GB
trouwens wat is fat32? als ik dat mag weten?
backup je savegames en druk er gewoon een andere hdd in… voor een paar 10tjes heb je al een 320 gb bijvoorbeeld.
moet wel 2.5 inch s-ata schijfje zijn van 5400 rpm (7200 kan ook maar word ps3 sneller warm. zit standaart 5400 rpm in).
hier zoek maar uit.
[url]http://www.gistron.com/products/129/serialata.html[/url]
FAT32 is een bestandssysteem voor opslagmedia (zoals harde schijven, USB-sticks en solid state drives) met een 32-bits File Allocation Table.
Dusja…
Vragen beantwoord!? misschien beter closen voor het weer spam wordt?
[quote]FAT32 is een bestandssysteem voor opslagmedia (zoals harde schijven, USB-sticks en solid state drives) met een 32-bits File Allocation Table.
Dusja…
Vragen beantwoord!? misschien beter closen voor het weer spam wordt?[/quote]
dat heb je zeker van wikipedia? xD
ja die heeft tie daar van maar toch bedankt voor de hulp want dan ga ik effe kijken:D
[url]http://www.gistron.com/info/36636/info.html[/url] is 8MB snel voor zo ding eigelijk?
ik vraag wel veel maar goed wil gewooon weten of ik dan wel het goeie dingen koopt:P