Hey, PS3-Sensers,:game:
Ik heb deze tutorial gemaakt voor de mensen die vaak een langzame verbinding hebben met het Playstation Network (Lag)
[b]Wat gaan we doen?[/b] Het IP Adress van de Router Zoeken
De Playstation Voorbereiden voor een Static IP Adress
Router configureren voor een Static IP Adress, DMZ en Port Forwarding
Opmerking: Klik op de Screens voor een groter plaatje
Opmerking: Heb jij een andere router en je herkend de plaatjes van een Sitecom? stuur ze in een PM en ik zal ze toevoegen in de tutorial
Het IP Adress van de Router Zoeken
1. Ga op een Computer die de zelfde internet verbinding heeft als de PS3
2. Klik op Start| Run/Uitvoeren
[img]http://img218.imageshack.us/img218/1651/naamloos1r.png[/img]3. Type cmd in
4. In het scherm wat nu op komt (DOS MENU) Type daar in ipconfig en druk op enter
[img]http://www.rogerdickeyjr.com/wp-content/uploads/2008/03/1ipconfig1.png[/img]5. Schrijf op een blaadje of in een tekst verwerker de ‘Subnet Mask’ (Subnetmasker) en de ‘Default Gateway’ (StandaardGateway)
Subnetmasker: 255.255.255.0
StandaardGateway: 192.168.0.1 (Dit kan bij jou anders zijn)
Houdt deze gegevens bij de hand.
De Playstation voorbereiden voor een Static IP Adress
In dit gedeelte gaan we het Netwerk van de PS3 Configureren
1. Start je playstation op en ga naar Network Settings
2. Selecteer ”Internet Connection Settings”
3. Selecteer of je een Wired Connection of een Wireless Connection hebt (Ethernet Kabel of Draadloos)
4. Selecteer Custom (Handmatig)
5. Zoek nu je Draadloze Router en voer e.v.t de beveiligings code in. (N.v.t als je Ethernet kabel hebt dan klik je op Auto Detect)
6. IP Adress > Selecteer Custom
7. Nu kom je bij het scherm om je IP Adress e.c.t. in te voeren
Voor het IP Adress gebruiken we de IP die we net hadden opgezocht (192.168.0.1 of 192.168.1.1 ) Die veranderen we een beetje.
We voeren voor het IP adress als voorbeeld 192.168.0.[b]50[/b] je kunt ook een ander getal gebruiken dan 50
Als je 192.168.1.1 hebt doe je 192.168.1.50.
Dus:
192.168.0.50 of 192.168.1.50
Voor de Subnetmask gebruiken we: (Standaard) [b]255.255.255.0[/b]
Voor Default Router gebruiken we: [b]192.168.1.1 of 192.168.0.1[/b] (Die we hadden opgezocht)
Voor Primary en Secondary DNS Servers gebruiken we:
(Primary) [b]208.67.222.222 [/b] (Secondary) [b]208.67.220.220[/b]
8. MTU > Automatic
9. Proxy Server > Do not use
10. UPnP > Enable (belangrijk)
Nu gaan we de Router Configureren
We gaan nu de Router instellen op het IP wat we net hebben gemaakt (192.168.0.50 of 192.168.1.50), Ports Forwarden
Type in je browser het IP adress van je Router dat is dus 192.168.0.1 of 192.168.1.1 (of nog anders maar deze ip heb je gevonden in het begin van de tutorial.)
[b]1. We gaan als eerst DMZ intellen [/b] [b]”DMZ > een 2e verbinding (IP ADRESS) Creeren”[/b](DMZ kun je vinden onder het kopje Firewall of Advanced > Firewall ik gebruik als voorbeeld het configuratie scherm van een Sitecom maar in principe werkt het allemaal het zelfde
[img]http://img517.imageshack.us/img517/3452/naamloos5.png[/img] [b][url=”http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_4be70e91cd412.jpg”]FRITZBOX[/url][/b]De bedoelling van DMZ is dat we de PS3 de DMZ Host gaan maken
Als eerst gaan we de DMZ functie activeren door op Enable DMZ
Daarna voeren we het DMZ IP Adress van je Playstation in
Dit gedeelte is erg gemakkelijk, We voeren alle porten in die het PSN Network gebruikt:
[img]http://img705.imageshack.us/img705/218/naamloos4i.png[/img] [b][url=”http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_4be70e91e15a5.jpg”]FRITZBOX[/url][/b]Let op dat je de IP Adressen goed hebt ingevoerd en de Porten dus controleer alles voor dat je op Toepassen drukt
[b]3. Het laatste onderdeel is UPnP Inschakelen[/b]Ga naar > Advanced > UPnP
[img]http://img208.imageshack.us/img208/4462/naamloos3.jpg[/img] [b][url=”http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_4be70e91ec82c.jpg”]FRITZBOX[/url][/b]Enable UPnP en druk op Toepassen.
We zijn nu bijna klaar!! Het laatste wat je moet doen is:
[b]PS3 Uitschakelen en de Router Herstarten (Stekker eruit > Even wachten > Stekker er in) [/b]:rofl: [b][i]*[/i][/b] Deze ”oplossing” werkt niet voor iedereen! [b][i][u]Copyrights to Fazzel100[/u][/i][/b]
TOP! en precies de router die ik ook heb! ben hier super blij mee (A) !
Mooie tut (Y)
Dit verhelpt overigens ook voor velen het NAT3 probleem 🙂
Dankje voor goede reacties 🙂
mooie tutorial
maar sommige dingen konden niet met mijn Fritzbox
[quote]mooie tutorial
maar sommige dingen konden niet met mijn Fritzbox[/quote]
Waarschijnlijk kan het wel maar dan staat het onder een ander onderdeel bijvoorbeeld.
Wow! mooie tut kerel!!
Morgen zeker even proberen 😀
[quote]Waarschijnlijk kan het wel maar dan staat het onder een ander onderdeel bijvoorbeeld.[/quote]ja klopt heb lang gezocht maar kon alle dingen uiteindelijk toch wel vinden
echt GEWELDIGE tut :D:yahoo:
Dankjee :d
type 2 :d!!!!!
Fantastisch dat het hier zo duidelijk staat uitgelegd! Een jaar geleden had ik ookdat NAT3 probleem maar na weken zoeken heb ik het kunnen fixen. Ik denk dat vele gamers hier veel useful info uithalen.
Mooie Tut, maar je kan ook gewoon naar [url=http://portforward.com/]http://portforward.com[/url] gaan daar staat elke router en elk probleem uitgelegt met screenshots. (Is alleen maar een kwestie van je router kiezen en dan je probleem kiezen (PS3 NAT3 naar NAT2). Sowieso is die site handig want niet iedere router heefd een DMZ functie.
handige tut voor mensen die niet veel verstand van hebben goed gedaan man
Idd netjes, maar wat heb je er nou aan? 😛
Ik snap het DMZ gedeelte niet jongens…
[quote]Idd netjes, maar wat heb je er nou aan? :P[/quote]
Het PSN Network is sneller en als je een NAT TYPE 3 Probleem had is die ook weg.
Ik heb een kpn experia box en ik kom er echt niet uit, heb al alles geprobeerd, poorten openen, exposed host, noem het op lukt allemaal niet
Help me!!
(A)
Wat voor 1 heb je J-DKK?
[quote]Ik heb een kpn experia box en ik kom er echt niet uit, heb al alles geprobeerd, poorten openen, exposed host, noem het op lukt allemaal niet
Help me!!
(A)[/quote]
Koop een nieuwe router xD
Bij deze heb je zo veel problemen xD
@marcovk
ik heb de SX551
@vinnie1234
maarja ik was ook van plan om een nieuwe te kopen, want dit ding is echt uber kont 😛
misschien dat toch iemand me kan helpen?
Ik heb een KPN Experiabox Thomson TG789vn met Linksys WRT160N eraan gekoppeld en het werkt niet, alleen het uPnP gedeelte werkt.
Gvd
iemand anders ervaring met Sx551 en een andere router dat wel goed werkt?
Nice Tut man!! 😀
ik hb wel NAT2, maar wel vaak last van zware en zeer irritante lag 🙁
Nice Tut, thnx.
Stond al op NAT Type 2, maar dacht het misschien nog wat beter te kunnen krijgen door deze Tut te volgen.
Heb een Davolink, maar helaas zit hier geen UPnP optie op.
Heb wel de DMZ aangezet, want de portforwarding stond er al in.
Hij draait nu iets beter.
mooie tut, maar ik heb gewoon LAN 😛
nooit problemen mee gehad met lags ofzo
Ik kon in het begin helemaal niet connecten met psn.
Ik heb toen Sony gebeld en ze hebben me toen hiermee geholpen 🙂
ik heb ook NAT 2, ik dacht hem met deze tut nog beter te maken, maar het is niet echt beter geworden :S
heb alleen maar meer last van lag.
ha! thnx voor de geweldige tut!
eindelijk ben ik dan van NAT 3 naar 2 gegaan!!
ik heb dan een sitecom 150N, maar kon geen portforwarding spul vinden?
maar hij doet het wel!
[quote]ik heb ook NAT 2, ik dacht hem met deze tut nog beter te maken, maar het is niet echt beter geworden :S
heb alleen maar meer last van lag.[/quote]
Het is ook bedoeld om van NAT type 3 naar 2 te gaan… dus als jij al NAT 2 hebt is deze tutorial nutteloos voor jou:P
uhmm na die tut heb ik nat2, en ervoor nat 3
maar ik heb dus dat port forwarden nooit kunnen vinden/doen
[quote]Het is ook bedoeld om van NAT type 3 naar 2 te gaan… dus als jij al NAT 2 hebt is deze tutorial nutteloos voor jou:P[/quote]
En het is de bedoelling door port forwarding dat het sneller gaat (ietsjes)
Ik kan alleen geen UPnP aanzetten, maar me PS3 zegt wel: mogelijkheid tot UPnP als hij m’n router ziet.
Ik heb een eminent btw
als iemand weet hoe je UPnP aan moet zetten, zeg het dan pls, want ik weet niet zeker of die aanstaat
[quote]Het is ook bedoeld om van NAT type 3 naar 2 te gaan… dus als jij al NAT 2 hebt is deze tutorial nutteloos voor jou:P[/quote]
was te proberen toch 🙂
binnenkort BF:BC2 halen, eens kijken hoe dat gaat.
[quote]Ik heb een kpn experia box en ik kom er echt niet uit, heb al alles geprobeerd, poorten openen, exposed host, noem het op lukt allemaal niet
Help me!!
(A)[/quote]
exposed host zit je goed
alleen heb je dan ook het ip adres van je ps ingevoerd en enable aangevinkt ?
en heb je je ps3 een vast ip adres gegeven?
als je dat hebt gedaan allemaal dan moet je expiria box ff uit en aan doen en ps3 ook ff via achterkant uit en aan dan moet het werken
ff snel en beknopt voor meer info
voeg me ff toe op msn
Gelukt allemaal? Ik hoop het
@ Nis-Gens.
Kan jij geen aparte tutorial maken voor de KPN Xperia Box Nat 3 – > Nat 2?
Kan ik ook doen. Dawes, stuur me je msn.
Heey Fazzel,
Ik heb de stappen zoals bovengenoemd helemaal netjes doorlopen maar me ps3 blijft op NAT type 3 staan (balen), met kabel heb ik wel nat type 2 maar draadloos niet(bekend probleem) wat kan ik nu doen?
Heb een sitecom WL341 router……
Gr
ik heb deze tut ook gedaan, ik heb nogsteeds nat type 3 :S
is de beste stap een nieuwe router kopen?
[quote]ik heb deze tut ook gedaan, ik heb nogsteeds nat type 3 :S
is de beste stap een nieuwe router kopen?[/quote]nee je hoeft geen nieuwe router te kopen.
volgens mij moet elke router op nat type 2 kunnen worden gezet maar als je deze tutorial doet is het niet altijd verzekerd dat het op nat type 2 zet.
het ligt ook vaak aan andere instellingen, het kan soms ook wezen als je 2 routers op mekaar aansluit dat ze niet goed samenwerken en dat het dan ook niet werkt
Helpt dit ook voor de KPN Experiabox ARV7519?
huh ik heb 1 of andere probleem met die DNS
(Primary) 208.67.222.222
(Secondary) 208.67.220.220
geld dit met iedereen zo?
want bij mij blijkbaar niet >< ik heb het zo gedaan ip adress: 192.168.0.50 Subnetmask: 255.255.255.0 default gateway 192.168.0.1 (Primary) 208.67.222.222 (Secondary) 208.67.220.2.20 maar wtf ik kan niet eens internet bereiken XD default gateway is tog je router dingens die waar je in je webrowser moet intikke? maar zoals iemand al zei mischien werken de modem en router niet goed samen Ik heb namelijk een Sitecom wl-342 router die is aangesloten met een Linksys BEFSX41 modem >< moet ik hiervoor ook een sitecom modem halen ofso? of moet ik deze stappen ook voor de modem instellen want ik kan in 192.168.0.1 en in 192.168.1.1 please for god sake somebody resond T_T
Hee,
Ik probeer mijn NAT zo open mogelijk te krijgen.
Ik heb alles uit deze thread gedaan.
Maar het mislukt bij de uPnP.
Als ik uPnP uit laat op mijn router, dan zegt de connection test bij uPnP: ‘niet beschikbaar’.
Maar als ik uPnP aanzet, dan zegt de connection test bij uPnP: ‘mislukt’ en gaat de test niet verder met NAT en download snelheid etc.
Ik heb de PS3 aangesloten met een kabel en ik heb nu NAT type 2.
Maar bij Call of Duty: Black Ops is mijn NAT moderate. Ik zou deze graag open hebben.
Wat moet ik doen?
Ik heb even vraagje, moet je andere apparaten ook nog aanpassen aan je router dan?
lijkt me ipc niet, maar het internet doet het niet overal meer als ik het verander.
Ik denk dat ik even de tut nog een keer ga proberen morgen, want misschien heb ik wel wat overgeslagen xD
uhm laat maar
FAZZEL BEDANKT!!
Nat type is open 😀
hallo,
ik snap die stap met die port forwrding niet, op die plaatje staat 5 keer die zelfde ip adress onder elkaar, moet ik gewoon dan ook precies die dezelfde 5 in mijn port forwarding table invoeren?
Of is ééntje genoeg ipv 5
ik heb deze alle 5 ingevoerd en voor de rest precies de stappen gevolgd. Maar bij MW2 en Black Ops zegt hij dat mijn NAT type nog steeds Moderate is.
Ik begrijp er egt helemaal niks meer van! Iemand die mij mischien kan helpen aub?
En ik heb ook de zelfde router: Sitecom.
Ik had hetzelfde probleem als jij en ik heb het opgelost.
Je moet:
òf je ps3 IP in je DMZ zetten
òf ports forwarden en upnp aanzetten.
Niet allebei, dan werken ze elkaar alleen maar tegen.
Ik heb nu mijn PS3 IP in mijn DMZ en geen ports geforward en mijn upnp staat uit.
Mijn NAT is open.
Hoe kom ik met mijn Fritzbox naar de Firewall, is dat het gedeelte als je op de 1e FRITZBOX link klikt. Eenmaal als ik daar ben kan ik de ‘Exposed Host’ niet vinden hij staat er niet tussen. Ik krijg alleen de opties: FTP server, HTTP server, eMule UDP, eMule TPC, MS Remote Desktop en als laatste Other Applications. Ik weet niet welke ik hieruit moet kiezen maar de rust van deze tutorial is erg duidelijk. Alvast bedankt,
ik voeg de ip adres van mijn ps3 in de DMZ en ik verdwijder wat er in de port forwardering en ik schakel Upnp uit maar ik krijg nog steeds moderate.
YES!! ik heb de firewall uit gezet en hij nu OPEN!!
Maar is het nu niet erg dat ik mijn firewall uit laat??
Maakt het uit welke router/provider je hebt?
[quote]Maakt het uit welke router/provider je hebt?[/quote]
neej, elke router heeft ipc die opties, dus kan je gewoon instellen.
ik heb het met een eminent router.
en provider maakt zoiezo niets uit 😉
Mooie Tut man 🙂
maar moet je persee UPnP inschakelen?
———————————————–
Heb bij Black ops Nat type Open 😀
Hoi Hoi !
Ten eerste, dat was een hele mooie, en duidelijke tutorial :).
En nu mijn probleem, zelf heb ik een ”ZyXEL P-2602R-D1A”
Ik heb mijn pc een static ip address gegeven, mijn ps3 een static ip met alle juiste informatie.
Bij mijn router heb ik de poorten opengegooid, uPnP aangezet, alles herstart.
Internet werkt prima, kan op internet met mijn ps3, alleen alle poorten staan nog steeds op moderate, nat type 2 en er komt te staan uPnP – Unavailable bij network connection test ..enige idee iemand ?
Mvg
Ik heb een Dlink Dir-655 router maar ik heb precies gedaan wat er in deze tut staat maar hij blijft op nat type 3 staan en ook op portforwarding.com heb ik precies gedaan wat er staat en daar doet ie het ook niet. Mijn router heeft een DMZ optie maar die blijkt ook niet te helpen. Iemand enig idee wat ik fout doe?
[quote]Ik heb een Dlink Dir-655 router maar ik heb precies gedaan wat er in deze tut staat maar hij blijft op nat type 3 staan en ook op portforwarding.com heb ik precies gedaan wat er staat en daar doet ie het ook niet. Mijn router heeft een DMZ optie maar die blijkt ook niet te helpen. Iemand enig idee wat ik fout doe?[/quote]
port forwarding doe je zoiezo niet op een andere site dan die van je router.
Dat doe je gewoon dus op je ip adres: waarschijnlijk 192.168.1.1 of anders 192.168.0.1
Daar kan je voor de optie port forwarding kiezien 😉
[quote]port forwarding doe je zoiezo niet op een andere site dan die van je router.
Dat doe je gewoon dus op je ip adres: waarschijnlijk 192.168.1.1 of anders 192.168.0.1
Daar kan je voor de optie port forwarding kiezien ;)[/quote]
Dat heb ik ook gedaan op mijn eigen ip adres. Niet op de site zelf. Maar enig idee wat ik fout doe dan? Ik hoorde ook ergens dan je DMZ niet tegelijk met UPNP aan moet zetten?
[quote]Dat heb ik ook gedaan op mijn eigen ip adres. Niet op de site zelf. Maar enig idee wat ik fout doe dan? Ik hoorde ook ergens dan je DMZ niet tegelijk met UPNP aan moet zetten?[/quote]
jaa klopt, alleen UPnP, das het beste 😉
[quote]jaa klopt, alleen UPnP, das het beste ;)[/quote]
Ja maar dat lukt geen van beiden bij mij, niet alleen DMZ, niet alleen DMZ en niet alleen port forwarding maar ze doen het ook niet allemaal tegelijk. Maar het moet toch lukken met een Dlink Dir-655, ik heb KPN als provider, misschien heeft het daarmee te maken>?
[quote]Ja maar dat lukt geen van beiden bij mij, niet alleen DMZ, niet alleen DMZ en niet alleen port forwarding maar ze doen het ook niet allemaal tegelijk. Maar het moet toch lukken met een Dlink Dir-655, ik heb KPN als provider, misschien heeft het daarmee te maken>?[/quote]
je schalt port forwarding en UPnP in, en DMZ laat je uit. Ik ken die router niet, maar de provider heeft er al helemaal niks mee te maken.
Ik heb een eminent router, d8 eerst ook dat het niet kon, maar gewoon beetje zoeken, dan kom je het wel tegen.
UPnP staat wss bij je basic settings
[quote]je schalt port forwarding en UPnP in, en DMZ laat je uit. Ik ken die router niet, maar de provider heeft er al helemaal niks mee te maken.
Ik heb een eminent router, d8 eerst ook dat het niet kon, maar gewoon beetje zoeken, dan kom je het wel tegen.
UPnP staat wss bij je basic settings[/quote]
Ik heb precies gedaan wat je zei, maar hij blijft nat type 3 aangeven.
[quote]Ik heb precies gedaan wat je zei, maar hij blijft nat type 3 aangeven.[/quote]
router al opnieuw gestart (stekker er 10 sec uit halen)?
[quote]router al opnieuw gestart (stekker er 10 sec uit halen)?[/quote]
Al gedaan hij blijft nat type 3.
[quote]Al gedaan hij blijft nat type 3.[/quote]
nou dan zou ik het echt niet weten, behalve gewoon alles nog een keer heel nauwkeurig opnieuw doen (als je daar zin in hebt 😉 )
Ik heb moderate :S hoe kryg ik open…
Volg de tutorial xD
[quote]Volg de tutorial xD[/quote]
Dat heb ick ook gedaaaan :s
Hallo,
Ik heb een KPN Experia Gigaset box. Heb deze turtorial al geprobeerd maar het lukt nog niet. Ik wil heel graag NAT 2 krijgen maar ik weet gewoon niet wat ik fout doe. Het gekke is dat ik zie dat hier de meeste mensen geen NAT open hebben staan. Maar als ik BLACK OPS speel, dan staat er wel gewoon NAT open alleen met Fifa 11 staat Beperkte verbinding. Wie kan mij helpen?
Voeg me toe op msn dat gaat makkelijker(A)
Groetjes Bas
ok wat er met mij is vind ik erg vreemd:
ik heb de tut gedaan en de resultaten waren als volgd:
modernwarfare 2: Nat Open
CoDBlack Ops : Strict
als iemand weet hoe het is op te lossen; Graag!
[quote]Type in je browser het IP adress van je Router dat is dus 192.168.0.1 of 192.168.1.1 (of nog anders maar deze ip heb je gevonden in het begin van de tutorial.)[/quote]
Ik heb het ip adres: 192.168.1.38 gevonden en als ik dat intyp dan krijg ik geen pagina…? Iemand een tip…
[quote]Voor Default Router gebruiken we: 192.168.1.1 of 192.168.0.1 (Die we hadden opgezocht)[/quote]
Bij mij is de standaard gateway 192.168.1.254 moet ik dit intypen inplaats van die 2 hierboven?
Oké, nou dat is gelukt dan ben ik in de router vind ik nergens het kopje DMZ..? Ik heb deze router:
Zyxel P-2602HW-D3A
Iemand misschien enig idee hoe het hiermee werkt?
[quote]192.168.1.254[/quote]
Probeer dit is te veranderen naar 192.168.0.1
En dat ook bij de DNS.
Hugggeeeee problem here !!
Ik heb alles open nu maaaarr,,,
Ik krijg op mijn computer geen hogere snelheid dan 80 kbs terwijl dit eerst 1mbs was.. ?
Wie kan me helpen
Waar is DMZ voor nodig? is portforwarding niet genoeg?
Ik begrijp er helemaal niets van..Ik heb precies dezelfde router en heb alles gedaan wat jij vertelde in je tut.
Maar alsnog blijft hij op moderate.. Terwijl upnp beschikbaar is en mijn nat type 2 is:s
Heeft iemand mischien nog andere suggesties??
[quote]Ik begrijp er helemaal niets van..Ik heb precies dezelfde router en heb alles gedaan wat jij vertelde in je tut.
Maar alsnog blijft hij op moderate.. Terwijl upnp beschikbaar is en mijn nat type 2 is:s
Heeft iemand mischien nog andere suggesties??[/quote]
Hey, allereerst hartstikke bedankt voor de tut Fazzel100, super!
Ik had dus een beetje vreemd verhaal, de eerste keer dat ik de tut uitgevoerd heb werkte die perfect. Nu heb ik een tijdje een andere modem gehad en nu weer een andere en toen werkte het ineens niet meer???!! 😮
Ook NAT 2 maar wel moderate, net als jij Frankpuka.
Maaarr, ik heb net gebeld met helpdesk van playstation en het probleem is verholpen: Hoefde alleen alle geforwarde ports te verwijderen uit me router 🙂 Volgens betrokkene heffen portforwarding en DMZ elkaar op als ze tegelijk gebruikt worden. Dus hij zei 1 van de 2 kiezen.
Nou hoop dat jullie hier ook wat aan hebben!
[quote]Optimaliseer Playstation Network / Oplossing* NAT-TYPE Probleem
VOOR VELEN EEN OPLOSSING DIE TE MAKEN HEBBEN MET HET WEL BEKENDE NAT-TYPE PROBLEEM
Hey, PS3-Sensers,
Ik heb deze tutorial gemaakt voor de mensen die vaak een langzame verbinding hebben met het Playstation Network (Lag)
Wat gaan we doen?
De Playstation Voorbereiden voor een Static IP Adress
Opmerking: Klik op de Screens voor een groter plaatje
Opmerking: Heb jij een andere router en je herkend de plaatjes van een Sitecom? stuur ze in een PM en ik zal ze toevoegen in de tutorial
1. Ga op een Computer die de zelfde internet verbinding heeft als de PS3
2. Klik op Start| Run/Uitvoeren
3. Type cmd in
4. In het scherm wat nu op komt (DOS MENU) Type daar in ipconfig en druk op enter
5. Schrijf op een blaadje of in een tekst verwerker de ‘Subnet Mask’ (Subnetmasker) en de ‘Default Gateway’ (StandaardGateway)
Subnetmasker: 255.255.255.0
StandaardGateway: 192.168.0.1 (Dit kan bij jou anders zijn)
Houdt deze gegevens bij de hand.
De Playstation voorbereiden voor een Static IP Adress
In dit gedeelte gaan we het Netwerk van de PS3 Configureren
1. Start je playstation op en ga naar Network Settings
2. Selecteer ”Internet Connection Settings”
3. Selecteer of je een Wired Connection of een Wireless Connection hebt (Ethernet Kabel of Draadloos)
4. Selecteer Custom (Handmatig)
5. Zoek nu je Draadloze Router en voer e.v.t de beveiligings code in. (N.v.t als je Ethernet kabel hebt dan klik je op Auto Detect)
6. IP Adress > Selecteer Custom
7. Nu kom je bij het scherm om je IP Adress e.c.t. in te voeren
Voor het IP Adress gebruiken we de IP die we net hadden opgezocht (192.168.0.1 of 192.168.1.1 ) Die veranderen we een beetje.
We voeren voor het IP adress als voorbeeld 192.168.0.50 je kunt ook een ander getal gebruiken dan 50
Als je 192.168.1.1 hebt doe je 192.168.1.50.
Dus:
Voor de Subnetmask gebruiken we: (Standaard) 255.255.255.0
Voor Default Router gebruiken we: 192.168.1.1 of 192.168.0.1 (Die we hadden opgezocht)
Voor Primary en Secondary DNS Servers gebruiken we:
(Primary) 208.67.222.222
(Secondary) 208.67.220.220
8. MTU > Automatic
9. Proxy Server > Do not use
10. UPnP > Enable (belangrijk)
Nu gaan we de Router Configureren
We gaan nu de Router instellen op het IP wat we net hebben gemaakt (192.168.0.50 of 192.168.1.50), Ports Forwarden
Type in je browser het IP adress van je Router dat is dus 192.168.0.1 of 192.168.1.1 (of nog anders maar deze ip heb je gevonden in het begin van de tutorial.)
1. We gaan als eerst DMZ intellen
”DMZ > een 2e verbinding (IP ADRESS) Creeren”
(DMZ kun je vinden onder het kopje Firewall of Advanced > Firewall ik gebruik als voorbeeld het configuratie scherm van een Sitecom maar in principe werkt het allemaal het zelfde
FRITZBOX
De bedoelling van DMZ is dat we de PS3 de DMZ Host gaan maken
Als eerst gaan we de DMZ functie activeren door op Enable DMZ
Daarna voeren we het DMZ IP Adress van je Playstation in
Klik op Add en daarna op Toepassen (erg belangrijk)
2. Configureer je Router voor Port Forwarding
Dit gedeelte is erg gemakkelijk, We voeren alle porten in die het PSN Network gebruikt:
FRITZBOX
Let op dat je de IP Adressen goed hebt ingevoerd en de Porten dus controleer alles voor dat je op Toepassen drukt
3. Het laatste onderdeel is UPnP Inschakelen
Ga naar > Advanced > UPnP
FRITZBOX
Enable UPnP en druk op Toepassen.
We zijn nu bijna klaar!! Het laatste wat je moet doen is:
PS3 Uitschakelen en de Router Herstarten (Stekker eruit > Even wachten > Stekker er in)
* Deze ”oplossing” werkt niet voor iedereen![/quote]
ik vind het echt mooi om te zien dat je hier (waarschijnlijk) heel veel werk in hb gestoken om andere te helpen 🙂
mijn complimenten
ik heb Thompson Gateway staat er in het adres balkje maar ik kan geen DMZ vinden kan iemand me helpen er staat geen firwel of advanced
Home
Thomson Gateway
Broadband Connection
Toolbox
Home Network
Help
enige opties maar hoe kan ik dit regelen?
Ik heb ook precies dat probleempj met dat moderate en strickt ofzo ik kan meeste vriendne niet joinen :S
ik hoor graag wat van jullie
-emrewest
Hallo,
Mooie tutorial hoor, maar helaas heb ik een andere router. Ik heb namelijk een Thomson Router.
Het vinden van mijn DMZ instelling kan ik hier dus niet in vinden, waardoor ik niet verder kom.
Zou je me misschien een uitleg kunnen geven over hoe dit werkt met deze router?
Ik hoop dat je me kan helpen, aangezien ik nu geen plezier meer heb in het gamen.
Gr
Hoi,ik heb telenet router/modem en 2 playstations (bedraad bekabeld)waarmee hoofdzakelijk online black ops online wordt gespeeld.
Op de router is er maar de mogelijkheid om één dmz toe te passen.Kan dus in princiepe maar op één playstation” NAT open “bereiken.
Wat indien ik een nu een eigen gaming router na de telenet router zet en het ip adres van deze router in DMZ zetten.Vervolgens NAT enabelen.
Is volgens telenet de manier om een router na de telenet router te plaatsen.Heeft iemand ervaring met deze manier van werken?
Ondertussen eens mijn usrobotics na de telenet modem router geplaatst en ip in dmz gezet.Dan alle toestellen op een gb switch ingeplugd.
Eerste conclusie:op de twee playstationtoestellen NAT 2/open.Perfect dus.
Tweede conclusie:na enkele minuten valt de internetverbinding weg tijdens online gamen op beide toestellen.
Router opnieuw opgestart en opnieuw valt internetverbinding weg tijdens online gamen op de twee toestellen.
Is daar een reden voor?
Mooi topic. Ik heb alleen mijn UPnP aan hoeven zetten om NAT-Type 2 te krijgen though
Kan iemand mij helpen? Ik heb namelijk een probleem, ik heb alle DMZ+PS3 stappen gedaan en nu kan ik totaal niet meer met het internet verbinden.
Als ik mijn internet verbinding test, komt er:
IP-adres ophalen —– Geslaagd
Internetverbinding —– Niet geslaagd met de reden (80710102 error)
Weet er iemand hier een oplossing voor?
:sorry:
Router+Modem: Sitecom WL-615
PS: ik kan het niet oplossen door poorten te openen, router kan dit niet!
waar kan ik ingodnaam mn router type vinden xD
[quote]Hallo,
Mooie tutorial hoor, maar helaas heb ik een andere router. Ik heb namelijk een Thomson Router.
Het vinden van mijn DMZ instelling kan ik hier dus niet in vinden, waardoor ik niet verder kom.
Zou je me misschien een uitleg kunnen geven over hoe dit werkt met deze router?
Ik hoop dat je me kan helpen, aangezien ik nu geen plezier meer heb in het gamen.
Gr[/quote]
Ik heb ook een router van het merk Thomson TG712, is hier ook een tutorial voor?
Wil iemand me helpen met de instellingen via mijn router?
Help me!!
(A)[/quote]
mijn pa se vriend werkt bij kpn hij probeerde wat hij wist maar lukte gewoon niet ik heb ook een experia
Heb je ook mischien een turotial voor linksys?
Ik denk dat deze man niet meer gaat reageren op dit topic.. Maar ik zou wel even voor je kunnen kijken?
Is goed bedankt alvast
Ik kan het plaatje niet zien van DMZ