Topic: Er zit een geest in mijn DS

02 april 2010om 22:02

Ik heb gisteren een DS lite overgekocht van een vriend. Hierbij zat zoon DS kaartje met 100 spellen erop (kaart is van R4).
De touchscreen van de ds deed het goed maar toen ik hem thuis aan deed ging hij vaag doen.
Thuis heb ik hem met een vochtig doekje afgenomen omdat het beeldscherm nogal vettig was.

Het probleem:
Er lijkt net ofdat een “geest” op mijn scherm drukt naar rechts.
Hierdoor blijf je in een spel rondjes rennen of maakt keuze naar rechts constant.

Kan iemand mij vertellen wat hier gebeurt is ? En is het op te lossen?

Alvast bedankt he!

11 reacties

1. User  avatar
    643 XP

Een vochtig doekje, wat is vochtig. Ik hoop dat er toch geen water meer uit dat doekje droop, anders weten we direct waar de fout zat.

0
  2. User  avatar
    414 XP

[quote]Een vochtig doekje, wat is vochtig. Ik hoop dat er toch geen water meer uit dat doekje droop, anders weten we direct waar de fout zat.[/quote]

Nee absoluut niet. Het was meer dat ik dit zei omdat misschien het beeldscherm niet tegen vocht kan wat vet verwijdert.

Maar zowiezo als het zo nat was dan had het touchscreen het helemaal toch niet gedaan?
    Want nu is het probleem gewoon zo dat hij rechts voordurend ingedrukt houd.

Nog andere oorzaken te bedenken en oplossingen?

0
  3. User  avatar
    85 XP

[quote]Nee absoluut niet. Het was meer dat ik dit zei omdat misschien het beeldscherm niet tegen vocht kan wat vet verwijdert.

Maar zowiezo als het zo nat was dan had het touchscreen het helemaal toch niet gedaan?
    Want nu is het probleem gewoon zo dat hij rechts voordurend ingedrukt houd.

Nog andere oorzaken te bedenken en oplossingen?[/quote]

Als je doekje heel erg vochtig/nat was en je aan de rechterkant iets te hard drukte ofzo dan kan daar water in gekomen zijn en dat hij die kant op blijft “drukken”
    Meer weet ik niet…

0
  4. User  avatar
    1390 XP

je had gewoon een psp moeten kopen.. xD
    nee grapje.. maar bij je vriend deed hij het nog wel helemaal goed?

0
  5. User  avatar
    414 XP

[quote]je had gewoon een psp moeten kopen.. xD
    nee grapje.. maar bij je vriend deed hij het nog wel helemaal goed?[/quote]

Ik heb al een psp en die word ook gebruikt 🙂
    En ja hij deed het daar wel.

0
  6. User  avatar
    511 XP

Nog een keer schoonmaken, en dan meer links drukken (Y)

0
  7. User  avatar
    414 XP

[quote]Nog een keer schoonmaken, en dan meer links drukken (Y)[/quote]

LOL

Ik heb me DS maar even naar een marktplaats reparateur gebracht. Morgen krijg ik hem terug met een nieuwe touchscreen voor 20€. wel zondaaaa maar goed……

0
  8. User  avatar
    94 XP

wat je eventueel ool nog kan proberen is het hercalibrere van het schrem. ik had namelijk ook eens last van een soortgelijk probleem en daarmee was het opgelost

0
  9. User  avatar
    602 XP

Er zit geen geest in, hij gaf gewoon de geest

0
  10. User  avatar
    13 XP

Of je belt met derek oglivie en vraagt of hij met hem wilt praten en wilt vragen of hij je ds met rust wilt laten :rofl1:

0
  11. User  avatar
    413 XP

Het kan toch zijn dat er vocht in is gekomen of dat er druk schade is opgetreden door het hard schoonmaken van ’t scherm.
    Het is ook mogelijk dat de connector van het scherm binnen in de ds wat los is en daar sluiting maakt, idergeval lijkt dit me
    een zaak voor Nintendo.

0