Forum

Topic: fiber power internet en draadloze router

Anoniem's avatar

ik heb sinds het weekend fiber power internet 30Mbps, maar als ik de speedtest doe ik upc.nl, krijg ik als download snelheid maar 9.77Mbps.
zou dit aan de router kunnen liggen, dat deze geen 30Mbps aan kan?
welke routers zijn hier wel geschikt voor???

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

22 reacties

  1. 261 XP
    marcovk's avatar

    Ik weet niet of het met je router te maken heeft, wat ik wel weet is dat een provider nooit de volle downloadsnelheid levert.

  2. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    een router fw update ?
    wij hebben van ziggo een router haalde voor een fw update maar 0,7 mb ofzo
    en naar update wel de volle 50 mb

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    waren geen nieuwe updates meer, werkte al op de laatste nieuwe.
    heb vamiddag maar een nieuwe router gekocht, de netgear WN2000 ofzoiets?
    test ziet er nu in ieder geval een stuk beter uit ๐Ÿ™‚
    22Mbps down en 3Mbps up.

  4. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Als je dit draadloos haalt zal het wel kloppen, probeer het eens met draadje. Bel anders UPC, het kan dat ze te weinig doorsluizen. Want 1/3 van de eigenljike snelheid hoort niet. Je praat dan gewoon over max 2 รก 5 MB.

  5. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    waren geen nieuwe updates meer, werkte al op de laatste nieuwe.
    heb vamiddag maar een nieuwe router gekocht, de netgear WN2000 ofzoiets?
    test ziet er nu in ieder geval een stuk beter uit ๐Ÿ™‚
    22Mbps down en 3Mbps up.

    die speedtest van UPC was maar 1malig denk ik, zit nu rond de 9Mbps down.
    met draadje is niet veel beter moet ik zeggen. mijn ps3 zit met draad aangesloten, maar als ik daar de speedtest mee doe kom ik maar tot 7Mbps.

  6. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Tot welke snelheid gaat je router ? wij hadden ook sneller internet dan dat de router aankon dus ff nieuw router kopen en klaar

  7. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Ik weet niet of het met je router te maken heeft, wat ik wel weet is dat een provider nooit de volle downloadsnelheid levert.

    Je kan sowieso nooit met 30mb\per seconde downloaden -_-“

  8. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Tot welke snelheid gaat je router ? wij hadden ook sneller internet dan dat de router aankon dus ff nieuw router kopen en klaar

    heb ik dus gedaan. ik heb een router gekocht (de Netgear WN2000) welke door UPC ook wordt geadviseerd, en waarvan zij aangeven dat deze tot 60Mbps haalt, zou dus moeten werken.

  9. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Hoe verbind je met je router, via een kabel of draadloos?

  10. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Hoe verbind je met je router, via een kabel of draadloos?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1980
    die speedtest van UPC was maar 1malig denk ik, zit nu rond de 9Mbps down.
    met draadje is niet veel beter moet ik zeggen. mijn ps3 zit met draad aangesloten, maar als ik daar de speedtest mee doe kom ik maar tot 7Mbps.

  11. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    ik heb sinds het weekend fiber power internet 30Mbps, maar als ik de speedtest doe ik upc.nl, krijg ik als download snelheid maar 9.77Mbps.
    zou dit aan de router kunnen liggen, dat deze geen 30Mbps aan kan?
    welke routers zijn hier wel geschikt voor???

    Als ik het goed heb moet je je snelheid door 10 delen 30 mb delen door 10 is 3 mb dat is dan je snelheid die hij zowiezo moet halen

  12. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1980
    die speedtest van UPC was maar 1malig denk ik, zit nu rond de 9Mbps down.
    met draadje is niet veel beter moet ik zeggen. mijn ps3 zit met draad aangesloten, maar als ik daar de speedtest mee doe kom ik maar tot 7Mbps.

    inderdaad mijn ps3 zit aangesloten met een kabel, pc boven en de laptops zijn wireless. maar de ps3 heeft dus MET kabel nog een tragere downloadsnelheid als wireless.

  13. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    inderdaad mijn ps3 zit aangesloten met een kabel, pc boven en de laptops zijn wireless. maar de ps3 heeft dus MET kabel nog een tragere downloadsnelheid als wireless.

    Ja je ps3 is trager jah heb ik ook

  14. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ok, maar hoe kom ik dan aan die 30Mbps download.

  15. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Welke test doe je op je ps3, die van de ps3 zelf, daar haal ik ook heel traag, en doordat je pc wireless is gaat de snelheid omlaag, ik heb hier een laptop met kabel en haal 70 mb/s en via de laptop die wireless is haal ik rond de 11 mb/s

    Ik heb trouwens fiber power 90mbit

  16. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik gebruik die van de ps3 zelf inderdaad.
    maar gaat je snelheid dan zo erg omlaag als je wireless werkt?

  17. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    ik gebruik die van de ps3 zelf inderdaad.
    maar gaat je snelheid dan zo erg omlaag als je wireless werkt?

    Vaak wel ja.

  18. 542 XP
    niels's avatar

    ik gebruik die van de ps3 zelf inderdaad.
    maar gaat je snelheid dan zo erg omlaag als je wireless werkt?

    yup, enorm.. ik haal draadloos de 10 nogeeneens.. wireless zit ik op 40-50..

  19. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    yup, enorm.. ik haal draadloos de 10 nogeeneens.. wireless zit ik op 40-50..

    Wat is het verschil tussen draadloos en wireless? xD

  20. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    Als ik het goed heb moet je je snelheid door 10 delen 30 mb delen door 10 is 3 mb dat is dan je snelheid die hij zowiezo moet halen

    delen door 8 moet je doen

  21. 1402 XP
    Selec1's avatar

    delen door 8 moet je doen

    Misschien hebben jullie hier wat aan: http://www.translatorscafe.com/cafe/units-converter/data-storage/calculator/megabit-to-megabyte/

  22. 542 XP
    niels's avatar

    Wat is het verschil tussen draadloos en wireless? xD

    oh hahaha ๐Ÿ˜€ bedoelde natuurlijk: Draadloos haal ik de 10 nog geeneens.. met draad zit ik op 40-50 (A)