Topic: ps3 instaleert niet na nieuwe hdd :s

06 april 2010om 00:28

hey,

Ik heb een probleem,
ik heb de originele hdd van mijn 80gb ps3 vervangen door een 320gb hdd wat werkte.
Maar door omstandigheden heb ik die hdd eruit moeten halen (die was van mijn laptop maar die moet worden hersteld en alle onderdelen moeten origineel zijn) en wou ik terug de originele hdd van 80gb terug steken.
Ik heb daarna de ps3 opgestart, de hdd geformateerd en toen kwam er op dat de ps3 niet kon worden gestart (wat normaal is na een formatering). ik moest dus een usb stick met update 3.15 of hoger in de ps3 steken.
Maar als hij dus wil gaan updaten komt er te staan bezig met het voorberiden van de update.. en dat gaat tot 99%. Dan doet die niets meer(je ziet wel nog steeds het laadicoontj vanboven bewegen en de hdd indicator brand ook). Zou iemand me hiermee willen helpen.

7 reacties

1. User  avatar
    3388 XP

Update van andere site downloaden?

0
  2. User  avatar
    4 XP

[quote]Update van andere site downloaden?[/quote]

ik heb de update van de ps3 site van sony en van een willekeurige site via google, zowel 3.15 en de laatste nieuwe.

0
  3. User  avatar
    9970 XP

daar vroeg hij bij mij ook om toen ik me hdd had vervangen
    ik heb het alleen genegeerd en hij ging ook gewoon door enzo!

maar wat ik niet snap..
    waarom vraagt hij om die firmware 3.15 of hoger?
    de geinstalleerde firmware staat toch op je PS3 zelf, niet op de hdd?
    anders zou het wel heel makkelijk zijn om je firmware terug te draaien!

0
  4. User  avatar
    4 XP

[quote]daar vroeg hij bij mij ook om toen ik me hdd had vervangen
    ik heb het alleen genegeerd en hij ging ook gewoon door enzo!

maar wat ik niet snap..
    waarom vraagt hij om die firmware 3.15 of hoger?
    de geinstalleerde firmware staat toch op je PS3 zelf, niet op de hdd?
    anders zou het wel heel makkelijk zijn om je firmware terug te draaien![/quote]

de laaste firmware die er op stond toen hij nog ging was 3.15, vandaar en waarom kan je hem dan niet opstarten zonder hdd als het toch op de PS3 zelf staat ? En wat heb je precies genegeerd? Want je kan toch niets anders doen dan de firmware terug instaleren of vergis ik mij?

0
  5. User  avatar
    278 XP

De PS3 bewaart een deel van de fw op de hardeschijf. Dit komt door een hardware verandering die sony heeft doorgevoerd bij de laatste Classic reeksen circa 1,5jaar geleden.
    Via het recovery menu kan je op de kale schijf de 3.15 update uitvoeren.

Anyway hier t linkje naar de update file: [url=http://www.haxnetwork.net/downloads.php?do=file&id=342]Firmware 3.15 Download.[/url]

0
  6. User  avatar
    4 XP

[quote]De PS3 bewaart een deel van de fw op de hardeschijf. Dit komt door een hardware verandering die sony heeft doorgevoerd bij de laatste Classic reeksen circa 1,5jaar geleden.
    Via het recovery menu kan je op de kale schijf de 3.15 update uitvoeren.

Anyway hier t linkje naar de update file: [url=http://www.haxnetwork.net/downloads.php?do=file&id=342]Firmware 3.15 Download.[/url][/quote]

ook dit helpt niet, nog steeds blijft hij staan bij 99% ik heb de hdd ookal verschillende keren geformateerd via recovery menu

0
  7. User  avatar
    278 XP

Veel mensen met de 3.21 update hebben deze crash ook. (Via de US Playstation Forums) Enigste optie is opstuuren naar Sony.

0