Topic: Pc kopen (zelf maken) paar vraagjes

22 april 2010om 17:06

Ik ga hopelijk in de zomervakantie een pc bouwen rond de €800 €900 alleen de pc zelf dus geen / beeldscherm/ muis/ toetsenbord / enzo. maar de vraag aan jullie is of dit lijstje hier onder goed is voor die prijs, of weten jullie betere onderdelen voor die prijs.

Pc is bedoeld voor: adobe progamma,s en games 😛

Grafische kaart (PCIe) XFX HD5770
Processor Intel® Core™ i5-750
Voeding Corsair CMPSU-850TX
Behuizing Antec Three Hundred
Moederbord Asus P7P55D
Harddisks (SATA) Samsung HD103UJ
Geheugen GeiL 6GB DDR3-1333 Tri-Kit
DVD-ROM Samsung SH-D163A

[url]http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/detailView.html?cn=1&tn=BUILDERS[/url]

€ 890,38

Alvast bedankt !! 😛

22 reacties

1. User  avatar
    969 XP

ook antec, hetzelfde als mij 😛

0
  2. User  avatar
    643 XP

Met deze dingen weet ik niet veel, geef wat meer info over de onderdelen

0
  3. User  avatar
    511 XP

Waar ga je dat kopen? Want ik ben ook bezig met pc’s samenstellen zegmaar, kijken wat goed is enzo, maar bij alternate.nl kom iik van jouw samenstelling al op 1000€ uit?
    Dus ik zou wel graag willen weten waar jij het zal kopen 😛

Ziet er voorderest btw wel goed uit, voor die prijs.

Alleen, waarom een 850W voeding? lijkt mij te veel, volgens mij kan je makkelijk een 650W voeding erin doen…

+EDIT: wat zijn die letters en cijfers vóór de onderdelen?
    en het moederbord, heb je een E editie, of PRO? of wat 😛 en je geheugen? serienummer? Want er zijn er meerdere van 6gb en 1333 mhz

0
  4. User  avatar
    133 XP

Deze is niet heel snel voor dat geld.
    Je kan beter voor dat geld de snelste phenom II kopen.(sneller als een core i5 maar net iets langzamer dan een core i7 maar scheelt bijna niks)

0
  5. User  avatar
    9970 XP

je hebt wel geil geheugen 😛
    ICIF86 Geheugen GeiL 6GB DDR3-1333 Tri-Kit

0
  6. User  avatar
    670 XP

geen amd nemen gewoon intel

0
  7. User  avatar
    133 XP

@sweetkill_NL
    Intel is misschien met hun top modellen iets sneller maar AMD is bijna even snel voor veel minder geld(of sneller voor hetzelfde geld) en AMD’s black edition’s zijn fucking makkelijk over te clocken.

0
  8. User  avatar
    670 XP

[quote]@sweetkill_NL
    Intel is misschien met hun top modellen iets sneller maar AMD is bijna even snel voor veel minder geld(of sneller voor hetzelfde geld) en AMD’s black edition’s zijn fucking makkelijk over te clocken.[/quote]

ik had eerst een amd. en nu intel en vind intel tog beter dan amd
    maarja dat is mijn mening weetje

0
  9. User  avatar
    718 XP

Ik heb het op deze site samen gesteld

[url]http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/detailView.html?cn=1&tn=BUILDERS[/url]

0
  10. User  avatar
    133 XP

[quote]ik had eerst een amd. en nu intel en vind intel tog beter dan amd
    maarja dat is mijn mening weetje[/quote]

Jonge ligt er toch ook aan wat voor AMD!!!!!
    AMD is helemaal niet slechter als Intel(ik gebruik beide) maar ligt eraan wat voor model je neemt.
    AMD is met zijn topmodellen misschien wel iets langzamer dan Intel maar Intel is ook meteen bijna 2 keer zo duur.
    Bij AMD krijg je betere prestatie’s voor je geld(maar als geld geen spel speelt moet je natuurlijk de snelste Intel core i7 kopen XD)

Dit lijkt mij een betere samenstelling:
    http://i39.tinypic.com/5p22dg.jpg

Heb je er ook nog een blu-ray brander op en een 2 tb schrijf.

0
  11. User  avatar
    722 XP

ziet er chill uit ik heb een kk pc van 1500 euro pff tegenwoordig word alles goedkoper jah 😀

0
  12. User  avatar
    13 XP

Hey dat gedoe over amd en intel is allemaal onzin.
    Ikzelf heb een Processor AMD Phenom II X4 965 AM3 Black Box met 6 gb ddr3 pc 10666 en mijn pc is sneller als die van mijn collega
    Volgens de benchmarks is net zo snel met zijn veel duurdere Processor (intel Core i5 670).
    Gewoon een stabiel systeem en met je voeding niet te vergeten altijd meer pakken als wat je nodig hebt kan nooit geen kwaad.
    Denk ook aan een goede videokaart met genoeg eigen geheugen bijvoorbeeld een Geforce GTX 260 top kaartje echt een aanrader.

Loop desnoods eens een keer een winkel binnen en vraag wat de mogelijkheden zijn om door de zaak zelf een systeem samen te stellen.
    Soms kom je dan gewoon goedkoper uit als dat je hetzelf gaat doen.

0
  13. User  avatar
    133 XP

[quote]Hey dat gedoe over amd en intel is allemaal onzin.
    Ikzelf heb een Processor AMD Phenom II X4 965 AM3 Black Box met 6 gb ddr3 pc 10666 en mijn pc is sneller als die van mijn collega
    Volgens de benchmarks is net zo snel met zijn veel duurdere Processor (intel Core i5 670).
    Gewoon een stabiel systeem en met je voeding niet te vergeten altijd meer pakken als wat je nodig hebt kan nooit geen kwaad.
    Denk ook aan een goede videokaart met genoeg eigen geheugen bijvoorbeeld een Geforce GTX 260 top kaartje echt een aanrader.

Loop desnoods eens een keer een winkel binnen en vraag wat de mogelijkheden zijn om door de zaak zelf een systeem samen te stellen.
    Soms kom je dan gewoon goedkoper uit als dat je hetzelf gaat doen.[/quote]

Ik wil niet zeuren hoor maar de 5770 is sneller dan een Geforce GTX 260(en is makkelijker over te clocken dan Nvidia kaarten).
    Maar denk je niet dat hij meer heeft aan mijn samenstelling dan die hij zelf had uitgezocht??

0
  14. User  avatar
    555 XP

Als je iets gaat bestellen doe het dan niet bij alternate maar bij azerty of salland.eu beide goede site’s en stuk goedkoper 😉
    En zo’n samenstel programma wil af en toe ook niet helemaal kloppen bij dingen dacht ik.

0
  15. User  avatar
    511 XP

[quote]Jonge ligt er toch ook aan wat voor AMD!!!!!
    AMD is helemaal niet slechter als Intel(ik gebruik beide) maar ligt eraan wat voor model je neemt.
    AMD is met zijn topmodellen misschien wel iets langzamer dan Intel maar Intel is ook meteen bijna 2 keer zo duur.
    Bij AMD krijg je betere prestatie’s voor je geld(maar als geld geen spel speelt moet je natuurlijk de snelste Intel core i7 kopen XD)

Dit lijkt mij een betere samenstelling:
    http://i39.tinypic.com/5p22dg.jpg

Heb je er ook nog een blu-ray brander op en een 2 tb schrijf.[/quote]

Een 2 terabyte harde schijf, dude wtf?? en ook waarom op 5400 rpm?

Ik vind zelf die hele pc vaag samengesteld, net alsof je gewoon wat aan hebt geklikt en niet kijkt of het bij elkaar past.

Dat moederbord heeft 4 slots voor geheugen, en als je er dan 3 in prikt lijkt me een beetje balls zegmaar, volges mij kan een amd daar ook niet goed mee om, en die intel i5 en i7 wel

0
  16. User  avatar
    133 XP

[quote]Een 2 terabyte harde schijf, dude wtf?? en ook waarom op 5400 rpm?

Ik vind zelf die hele pc vaag samengesteld, net alsof je gewoon wat aan hebt geklikt en niet kijkt of het bij elkaar past.

Dat moederbord heeft 4 slots voor geheugen, en als je er dan 3 in prikt lijkt me een beetje balls zegmaar, volges mij kan een amd daar ook niet goed mee om, en die intel i5 en i7 wel[/quote]

Pardon ik zag het net.
    Ik had idd een beetje weinig tijd XD
    Ik zou dan idd een 2 slot nemen(boeit opzich niet heel veel)
    En ik wil niet zeuren hoor maar omdat er 2 tb op dezelfde grootte is is hij nog steeds sneller dan een 7200 rpm van 250 gb.(simpele natuurkunde)
    want als je bij de 2 tb een toer maakt is hij tig keer zoveel bytes voorbij gegaan als een 7200 rpm van 1 tb.

0
  17. User  avatar
    133 XP

Voor de rest is het goed op elkaar in gesteld en je kan de ATI gpu en de AMD cpu heel makkelijk overclocken.
    En deze 2 stukjes hardware zijn extreem goed op mekaar ingespeeld.(zelfde bedrijf IPV de concurrentie tussen Intel en Nvidia)

0
  18. User  avatar
    718 XP

Ik ga een X langs een pc winkel om de prijzen tevergelijken. en wat beter is 😛

0
  19. User  avatar
    718 XP

Deze topic kan dicht 😛 allang me pc in elkaar gezet

0
  20. User  avatar
    571 XP

[quote]Pardon ik zag het net.

En ik wil niet zeuren hoor maar omdat er 2 tb op dezelfde grootte is is hij nog steeds sneller dan een 7200 rpm van 250 gb.(simpele natuurkunde)
    want als je bij de 2 tb een toer maakt is hij tig keer zoveel bytes voorbij gegaan als een 7200 rpm van 1 tb.[/quote]

Dat heb je mis! Kijk je hebt een 250Gb Hdd en een 500 Gb. De 500 Gb hdd bestaat uit 2 platters (zo noemen ze dat volgens mij) van 250 Gb. Datzelfde heb je met de 320Gb en de 640Gb varianten. Hoe het nou precies zit met de 2 Tb hdd weet ik niet precies (8×250; 4×500; 2x1tb, ik verwacht dat laatste)

0
  21. User  avatar
    133 XP

Oké maar dan heb je alsnog grotere ”platters” dus heb je hetzelfde effect.(in de meeste gevallen)

0
  22. User  avatar
    718 XP

LOL topic kan dicht heb eral 1 gekocht !! xD

0