Forum

Topic: Nintendo DSi

Anoniem's avatar


De Nintendo DSi is de nieuwste generatie van Nintendo’s draagbare spelconsole Nintendo DS (de opvolger van de Gameboy Advance, zoals de Nintendo Wii kopen de Gamecube opvolgde). De letters ‘Ds’ in Nintendo Dsi staan nog steeds voor ‘dual screen’: het apparaat beschikt over 2 schermen, waarvan het onderste een touchscreen is, dat bediend wordt met de bijgeleverde stylus. Alle spellen gemaakt voor de Nintendo DS en de Nintendo DS Lite kunnen worden afgespeeld op de Dsi.

Belangrijkste nieuwe eigenschappen:

2 camera’s
Interactieve gametoepassingen
Maak en bewerk je eigen foto’s

Nintendo DSi Sound
Verbeterd geluid
Beluister je muziek
Maak en bewerk je eigen spraaksamples

Nintendo Wifi-Connection
Eenvoudig, veilig en gratis online gamen
Internet Browser

DSiWare
Downloa exclusieve software via Nintendo DSiWare

SD Geheugenkaartingang
Zet je foto’s, spraaksamples ed. razendsnel op een SD kaart

Backwards Compatible
De Nintendo DSi speelt dezelfde games af die ook zijn ontwikkeld voor de Nintendo DS Lite.
Alleen Game Boy Advance spellen worden niet meer ondersteund.
Nieuwe games voor de Dsi zullen een kopieerbeveiliging én regiobeveiliging meekrijgen, zodat huidige illegale kopiën niet meer bruikbaar zijn.

Nou zit ik er over te denken om er ééntje te kopen. Heeft iemand hier ervaringen met de DS(i)?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

1 reactie

  1. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    De DS is gaaf. Ik heb 40 spelletjes op m’n R4 en die heb ik allemaal gespeeld. Er zijn voor sommige niet veel leuke, maar de leuke zijn echt gaaf.

    Ik heb er al sinds een maand na de lauch v/d 1ste eentje. Dat is nogsteeds de eerste 🙂