Hoi
Een collega van mij heeft een PS3 60 gig. Deze ps3 wil geen ps3 spellen meer afspelen. Maar wat het vreemde is de spellen van de PS2 speelt hij wel af
Wat kan dit zijn
Hoi
Een collega van mij heeft een PS3 60 gig. Deze ps3 wil geen ps3 spellen meer afspelen. Maar wat het vreemde is de spellen van de PS2 speelt hij wel af
Wat kan dit zijn
zowieso een probleem natuurlijk
als ik hem was zou ik uiteraard sony bellen!
en misschien even verder zoeken naar dit probleem op internet
Sony bellen is volgens mij het enige wat hij kan doen voorlopig
Appart probleem, kan natuurlijk wel.
De PS3 en PS2 games maken gebruik van andere hardware, ik zou zeggen veel succes
Voor Nederland
Telefoon
0495 574 817
Voor België
Telefoon
011 516 406
blueray lens is dan kapot:D
zit er dan een BR lens en dvd lens in ???
uhmm nee
natuurlijk niet
er zit gewoon 1 lens in, dus daar zal het niet aan liggen
wat doet de ps3 als hij een ps3 game probeerd op te starten?
Mischien software probleem firmware verkeerd geinstaleerd ofzo….
Lasertje is dus kapot… Weet niet of je vriend technisch is maar ik zijn garantie is al verlopen aangezien hij een 60GB versie heeft. Ik vond toevallig een site waar je lasers ook apart kon kopen en zelf vervangen:P
[url]http://www.console4fun.nl/shop/Playstation-3-Onderdelen-c-555.html[/url]
Dan is de BleuRay software vast gelopen. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ps2 games speelt hij dan wel af omdat daar de BleuRay software niet voor nodig is. Je kunt het proberen door het hele systeem te rebooten. Hielp bij mij met de eerste keer. Daarnaar niet meer. Gewoon naar sony opbellen en de ps3 opsturen. Viel bij mij nog mooi in de garantie.
Stom eigenlijk.. Er zijn mensen met een 40 gb versie, die alleen ps3 spellen kunnen spelen, en geen ps2, maar die dat wel zouden willen:P En hij kan alleen ps2 spellen spelen en geen ps3 spellen:P
zijn ps3 was gewoon flauw van steeds maar de hele goeie grafische ps3 games dus wil hij allen nog maar wat minder grafische games 😛
ps3 60 GB heeft 2 lenzen (net als alle andere uitvoeringen trouwens)
in dit geval is de blu ray lens defect.
de 60 GB versie is van de eerste lichtingen ps3’s en het probleem was een kinderziekte die inmiddels verholpen is.
de ps2 games spelen gewoon omdat de normale dvd lens nog wel werkt.
het heeft dus niks te maken met software of wat dan ook.
je zult de blu-ray lens moeten vervangen om het probleem op te lossen.
Dat is bullshit man!
De ps3 heeft 1 lens Ps2 games worden software matig afgespeeld.
niet in een 60gb ps3 daar heb je de emotion engine chip inzitten (die ook in de ps2 zit)
maar dat er maar 1 lens in zit, dat lijkt mij ook
ja inderdaad er zit maar 1 lens in maar 2 verschillende chips ik denk dat het probleem softwarematisch is in de chip van de blu-ray dus inderdaad rebooten kan helpen
via dat restore menu dan waarschijnlijk
je kunt het wellicht proberen
niet geschoten is altijd mis 😉