Topic: Pandemie?

25 april 2009om 21:51

Update 19 mei 2009:

Bijna 10.000 gevallen van Mexicaanse griep
GENEVE – De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft 9830 gevallen van Mexicaanse griep geregistreerd. In 24 uur kwamen er duizend gevallen bij, zo bleek dinsdag bij de laatste meting. Dat berichtte de organisatie dinsdag.

Veel nieuwe gevallen, 545 zieken en vier nieuwe sterfgevallen, zijn in Mexico geteld. In de VS werden 409 nieuwe grieppatiënten geregistreerd.
De zieken zijn tot dusverre in veertig landen aangetroffen. Er zijn inmiddels 79 mensen aan de ziekte beweken.

[b]1000 gevallen in 24 uur![/b]

108 reacties

1. User  avatar
    3343 XP

[quote]Mexicaans eten:rofl:[/quote]

Jij bent en blijft een droogkloot. xD :rofl:

0
  2. User  avatar
    1377 XP

[quote]Mexicaans eten:rofl:[/quote]
    Ik heb toen wel Mexicaanse soep gegeten…

Gewoon opgelopen op straat, van een of andere mexicaan.

0
  3. User  avatar
    3388 XP

Heb je al symptonen dan?
    Als je de mexicaanse griep heb heb je de volgende sypmtonen:
    * Je krijgt de nijging een sombrero te dragen
    * Je roept vaak ariba
    * Je danst de samba

0
  4. User  avatar
    1191 XP

Obama kondigt medische noodtoestand af.

De Amerikaanse president Obama heeft de medische noodtoestand afgekondigd in verband met de Mexicaanse griep. Dat heeft het Witte Huis bekendgemaakt.

In de Verenigde Staten zijn inmiddels al meer dan 1000 mensen bij wie het H1N1-virus was vastgesteld overleden.

Met het uitroepen van de noodtoestand wordt de Mexicaanse griep gekwalificeerd als een zaak van “nationale urgentie”. Dat betekent onder meer dat medische centra meer bevoegdheden krijgen, zodat ze besmette mensen beter kunnen helpen.

Overbelast
    “De H1N1-pandemie blijft zich ontwikkelen”, zegt Obama in een verklaring. “Het aantal besmette mensen stijgt snel en het gevaar dreigt dat de hulpverlening op sommige plaatsen overbelast raakt.”

Sinds de Nieuwe Influenza A in april van dit jaar de kop opstak in de VS, zijn daar miljoenen mensen met het virus geïnfecteerd. Zo’n 20.000 mensen moesten in ziekenhuizen worden opgenomen.

0
  5. User  avatar
    3650 XP

[quote]Ik heb toen wel Mexicaanse soep gegeten…

Gewoon opgelopen op straat, van een of andere mexicaan.[/quote]

Ik heb momenteel ook alle symtonen 🙁
    En niet allemaal van de normale griep :'(
    Ag jha xD

0
  6. User  avatar
    3388 XP

Ik was ook een beetje ziek maar 🙂 Had ook alle symptonen gewoon de 2 dagen doorgebikkeld ondanks dat je je kut voelt en het is nu zo goed als over 😀

0
  7. User  avatar
    3650 XP

[quote]Ik was ook een beetje ziek maar 🙂 Had ook alle symptonen gewoon de 2 dagen doorgebikkeld ondanks dat je je kut voelt en het is nu zo goed als over :D[/quote]

je moet het minimaal 2 tot 4 dagen hebben he :O daarna is het dpas m griep xD en duurt gem 1 week xDik zit nu op me 2e dag :|xD

0
  8. User  avatar
    3388 XP

[quote]je moet het minimaal 2 tot 4 dagen hebben he :O daarna is het dpas m griep xD en duurt gem 1 week xDik zit nu op me 2e dag :|xD[/quote]

Kheb het 2 dagen gehad :O Maar ik weet van mezelf dat als ik ziek in me bed blijf liggen dat ik dan zeker wel 2 weken ziek ben……………

0