Topic: Aanslag/Ongeluk Koninginnedag

30 april 2009om 13:03
[QUOTE]do 30/04/09 12:50 (UPDATE video) – In Nederland is tijdens de feestelijkheden voor Koninginnedag in Apeldoorn een auto met hoge snelheid door de menigte gereden. Dat gebeurde op het moment dat de bus met de koninklijke familie op weg was naar Paleis Het Loo. Het is nog niet duidelijk of het om een ongeval gaat.
Live op de Nederlandse televisie was te zien hoe een zwaar beschadigde Suzuki Swift vanuit de Loolaan kwam aangereden, in de richting van de bus met de koninklijke familie. Daarna botste de auto tegen een zuil.

De auto lijkt eerst door de mensenmassa te zijn gereden. Er zouden 14 gewonden gevallen zijn, sommigen van hen zijn er erg aan toe. Op televisie was te zien hoe mensen gereanimeerd werden.

De open bus met de leden van de koninklijke familie reed op het moment van het incident in de Loolaan en draaide net de hoek om, richting het Paleis Ter Loo. Ze hebben het ongeluk zien gebeuren en waren geschokt. Prins Willem-Alexander en prinses Máxima keken toe met de handen voor de mond (foto links).

Onmiddellijk kwamen de hulpdiensten ter plaatse. Heel wat ambulances en brandweerwagens snelden toe om de gewonden te helpen.

Alle feestelijkheden voor Koninginnedag, waaronder het defilé, zijn afgelast. De politie heeft het talrijk opgekomen publiek verzocht om weg te gaan.

Het is onduidelijk of er opzet in het spel is. De bestuurder van de wagen raakte ernstig gewond en moest uit het wrak worden bevrijd. Hij is ook opgepakt en wordt verhoord door de politie.
[/quote]

Een video van de aanslag: [url]http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/mediatheek/1.517249?mode=popupplayer[/url]

Hoogstwaarschijnlijk is er al 1 dode, en volgens een Twitter gebruiker gaf de persoon in de Suzuki extra gas, dus gaat het om een aanslag.

HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD?!

85 reacties

1. User  avatar
    2449 XP

Ja ik zag het net op het NOS Journaal o.O
    Ben benieuwd of ’t een aanslag was of een dronken gast, ik denk een -mislukte- aanslag of iets dergelijks..

0
  2. User  avatar
    1214 XP

niet zo voorbarig.. er gingen ook verhalen de ronde dat de bestuurder verdwaasd was. Het zou dus ook een ongeluk kunnen zijn..

0
  3. User  avatar
    187 XP

al 4 doden toch?

0
  4. User  avatar
    209 XP

Mjah RTL4 meld al 4 doden. Niet normaal. Ben benieuwd of het een aanslag is ofniet.

0
  5. User  avatar
    1810 XP

OMG dat is ziek. :O

0
  6. User  avatar
    1214 XP

4 doden zijn nog niet bevestigd door de politie. Er gaan verhalen over dat de swift van de bus is afgeweken doordat er omstanders geraakt werden (waarschijnlijk met een vaart van 80 tot 100 km/u) daardoor zou de bestuurder al met het hoofd op het stuur liggen voordat het de Naald raakte..

0
  7. User  avatar
    56 XP

gebeurt wel veel de laatste tijdt, Alarmsfase 5 al Mexicaanse griep, Varkensgriep, Aanslag/ongeluk koningedag.

0
  8. User  avatar
    1214 XP

Er zijn helaas 2 doden bevestigd:(.. echt een hele nare dag.

0
  9. User  avatar
    2449 XP

[quote]gebeurt wel veel de laatste tijdt, Alarmsfase 5 al Mexicaanse griep, Varkensgriep, Aanslag/ongeluk koningedag.[/quote]

En niet vergeten dat de varkensgriep nu ook geconstateerd is in Nederland:mellow:

0
  10. User  avatar
    56 XP

idd, dat wordt strax montkapjes kopen.

0
  11. User  avatar
    56 XP

dit is echt erg, duurt even met laden, maar dit is schokkend:

[url]http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week18/Thu12.ruwbeeld_apeldoorn.xml[/url]

0
  12. User  avatar
    1191 XP

[quote]niet zo voorbarig.. er gingen ook verhalen de ronde dat de bestuurder verdwaasd was. Het zou dus ook een ongeluk kunnen zijn..[/quote]

Je rijdt per ongeluk 4 mensen dood? en 12 gewond?
    Hoe bedoel je bedwaasd? Dat ie niet weet waar hij was?

0
  13. User  avatar
    3343 XP

Kijk NOS, RTL heeft niet veel gelijk, die gokken. Helaas leeft de automobilist ook nog. Als je op NOS ziet, zie je mensen aangereden worden. :O

0
  14. User  avatar
    1214 XP

[quote]Je rijdt per ongeluk 4 mensen dood? en 12 gewond?
    Hoe bedoel je bedwaasd? Dat ie niet weet waar hij was?[/quote]

Mensen zagen zijn hoofd al op het stuur liggen voordat hij de Naald raakte, vandaar die mogelijkheid. Maar omdat hij met hoge snelheid de omstanders raakte, veranderde de auto van spoor en schoot hij richting de Naald.

Dus hij reed richting de bus, maar doordat hij omstanders raakte, veranderde de auto van richting en was de bestuurder al bewusteloos voordat hij de Naald raakte.

Dit zijn geen feiten maar wel de op dit moment meest voordehandliggende gebeurtenissen.

0
  15. User  avatar
    3343 XP

[quote]Mensen zagen zijn hoofd al op het stuur liggen voordat hij de Naald raakte, vandaar die mogelijkheid. Maar omdat hij met hoge snelheid de omstanders raakte, veranderde de auto van spoor en schoot hij richting de Naald.

Dus hij reed richting de bus, maar doordat hij omstanders raakte, veranderde de auto van richting en was de bestuurder al bewusteloos voordat hij de Naald raakte.

Dit zijn geen feiten maar wel de op dit moment meest voordehandliggende gebeurtenissen.[/quote]

Kijk gewoon NOS, nu een nieuwe uitzending.

0
  16. User  avatar
    187 XP

erzijn 2 doden en 12 gewonden bevestigd

0
  17. User  avatar
    56 XP

ook eenje van 13 jaar toch?

0
  18. User  avatar
    3343 XP

[quote]ook eenje van 13 jaar toch?[/quote]

Nee, zou één kind bij zijn (niet bevestigd van de dood) en die zou 7 -8 jaar zijn.

0
  19. User  avatar
    381 XP

Echt erg dit. Ik zat rustig naar Nederland 1 te kijken komt er opeens een auto in beeld en mensen die op de grond vallen.:wacko: Zeer schokkende beelden ben een beetje van slag. Hopelijk heeft dat meisje het overleeft! :mellow:

0
  20. User  avatar
    3343 XP

[quote]Echt erg dit. Ik zat rustig naar Nederland 1 te kijken komt er opeens een auto in beeld en mensen die op de grond vallen.:wacko: Zeer schokkend ben een beetje van slag. Hopelijk heeft dat meisje het overleeft! :mellow:[/quote]

Hij/zij (niet bevestigd) zou het overleefd hebben. De benen van het kind lagen raar onder haar lichaam dus… Maar er zijn al 2 doden. :O Als je op NOS kijkt, zie je ook mensen op de achtergrond vliegen. :O

0
  21. User  avatar
    2574 XP

kijk ik ben niet meer in nederland en het gaat direct mis xD:P

0
  22. User  avatar
    1191 XP

[quote]kijk ik ben niet meer in nederland en het gaat direct mis xD:P[/quote]

Nu is het echt geen moment om grappen te maken joh…

0
  23. User  avatar
    71 XP

[url]http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/04_april/30/binnenland/0430_1145_ongeluk_koninginnedag.xml[/url]
    Het gaat wel weer lekker hier, maar ik denk dat het een aanslag is.
    [url]http://i42.tinypic.com/24y35gw.jpg[/url]
    [url]http://img172.imageshack.us/img172/1203/anpfoto2.jpg[/url]
    [url]http://www.geenstijl.nl/archives/images/dader477.jpg[/url]

0
  24. User  avatar
    555 XP

[quote][url]http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/04_april/30/binnenland/0430_1145_ongeluk_koninginnedag.xml[/url]
    Het gaat wel weer lekker hier, maar ik denk dat het een aanslag is.
    [url]http://i42.tinypic.com/24y35gw.jpg[/url]
    [url]http://img172.imageshack.us/img172/1203/anpfoto2.jpg[/url]
    [url]http://www.geenstijl.nl/archives/images/dader477.jpg[/url][/quote]

Als de auto tot stilstand kwam tegen de naald en toen was ontploft had ik je gelijk gegeven maar dit een aanslag? Nou denk het niet.;)

0
  25. User  avatar
    71 XP

Wat doet die kerel daar in een auto dan, voordat die tot stilstand kwam lag hij al met zijn hoofd op het stuur en kon dus niet meer sturen. En bij een aanslag hoeft geen bom te zijn.

0
  26. User  avatar
    1214 XP

[quote]Als de auto tot stilstand kwam tegen de naald en toen was ontploft had ik je gelijk gegeven maar dit een aanslag? Nou denk het niet.;)[/quote]

Het had wel de schijn dat de bus dus het doelwit was. kwart voor 4 de persconferentie

0
  27. User  avatar
    555 XP

Misschien lijkt het erop maar denk het niet want anders is het wel een slecht van ze gepland. Ze hebben de bus niet eens weten te raken. En dat terroristen zo amateuristisch zijn geloof ik nou ook niet echt.

0
  28. User  avatar
    71 XP

Volgens mij is het een actie van die kerel zelf en niet van een groep want anders was het wel een beetje anders gegaan. Er wordt gezegd dat die man tegen het koninklijke huis was. Dat kan dus al genoeg zeggen. Als je een aanslag wilt plegen ben je niet meteen een terrorist.

0
  29. User  avatar
    3343 XP

[quote]Misschien lijkt het erop maar denk het niet want anders is het wel een slecht van ze gepland. Ze hebben de bus niet eens weten te raken. En dat terroristen zo amateuristisch zijn geloof ik nou ook niet echt.[/quote]

Hij was uitgeweken over alle slachtoffers die geraakt waren. En je kon zien dat het wel doel was. Als je NOS gekeken had, had je een animatie kunnen zien, als die bus was doorgereden en die auto gewoon recht was gebleven, had hij hem recht die bus ingezet. Misschien wel bommen in de bus?

0
  30. User  avatar
    1214 XP

Ja de timing was wel perfect. Hij heeft rekening gehouden met de vertraging die was opgelopen. Ook zeggen bronnen dat hij opzet bekend heeft..

Maar met een swift en zonder wapens kom je volgens mij niet ver:S

0
  31. User  avatar
    3343 XP

[quote]Ja de timing was wel perfect. Hij heeft rekening gehouden met de vertraging die was opgelopen. Ook zeggen bronnen dat hij opzet bekend heeft..

Maar met een swift en zonder wapens kom je volgens mij niet ver:S[/quote]

Ja, klopt opzet is bevestigd. Ik ga nu (15:45) de persconferentie op NOS (1) kijken.

0
  32. User  avatar
    555 XP

Naja ut zal allemaal wel 😛

0
  33. User  avatar
    66 XP

omg nu gaat het vuurwerk vanavond niet door 🙁

0
  34. User  avatar
    66 XP

Trieste zaak weer vandaag… en wat doet de persfotograaf, meteen door ze knieen een foto maken van het reanimeren… damn…:wacko:

0
  35. User  avatar
    71 XP

[quote]omg nu gaat het vuurwerk vanavond niet door :([/quote]

Bij ons ook niet 🙁

0
  36. User  avatar
    9970 XP

[quote]Trieste zaak weer vandaag… en wat doet de persfotograaf, meteen door ze knieen een foto maken van het reanimeren… damn…:wacko:[/quote]

respect hebben die gasten niet, die denken alleen maar aan een mooie foto
    mafkezen, profiteren van het leed van een ander

0
  37. User  avatar
    915 XP

LET OP: SCHOKKEND

[url]http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/miMedia/2009/week18/Thu12.ruwbeeld_apeldoorn.xml[/url]

0
  38. User  avatar
    1755 XP

Omg dit is wel erg hoor 🙁 zeker die foto van hierboven. Maar met een swift man, als het gepland was of een aanslag neem je toch een grotere auto, maar zo slim is hij nu ook niet en zoveel te beter. Erg, zag het ook op tv. En nu een fimpje op youtube met iedereen op de grond 🙁

0
  39. User  avatar
    6621 XP

Dit is ziek, ik zat dat filmpje te kijken echt… ziek is die gast.

0
  40. User  avatar
    1214 XP

[b]De foto van de auto heb ik verwijderd. Ik vraag jullie geen aanstootgevend materiaal op de website te plaatsen. In dit topic kunnen jullie praten over de gebeurtenissen van vanmiddag, maar het posten van dergelijke illustraties kunnen als schokkend ervaren worden.[/b]

0
  41. User  avatar
    915 XP

[quote][b]De foto van de auto heb ik verwijderd. Ik vraag jullie geen aanstootgevend materiaal op de website te plaatsen. In dit topic kunnen jullie praten over de gebeurtenissen van vanmiddag, maar het posten van dergelijke illustraties kunnen als schokkend ervaren worden.[/b][/quote]

Ok jammer…mischien onder spoilers voor degene die wwel tegen de realiteit kunnen of daar oud genoeg voor zijn.

0
  42. User  avatar
    1214 XP

[quote]Ok jammer…mischien onder spoilers voor degene die wwel tegen de realiteit kunnen of daar oud genoeg voor zijn.[/quote]

[b]Diegene die de beelden willen zien kunnen via andere bronnen het materiaal bekijken. Wij van PS3-Sense vinden het niet verantwoord dergelijke beelden op PS3-Sense te posten.[/b]

0
  43. User  avatar
    915 XP

[quote][b]Diegene die de beelden willen zien kunnen via andere bronnen het materiaal bekijken. Wij van PS3-Sense vinden het niet verantwoord dergelijke beelden op PS3-Sense te posten.[/b][/quote]

[b]okay.[/b] dat is duidelijk,vooral met die enge dikke letters 😛

0
  44. User  avatar
    558 XP

[quote]respect hebben die gasten niet, die denken alleen maar aan een mooie foto
    mafkezen, profiteren van het leed van een ander[/quote]
    Die gasten, doen ook alleen maar hun werk..

0
  45. User  avatar
    381 XP

[quote]WTF??? zou je niet aan dat 8jarig meisje denken dat dood is??!?!?? ipv je vuurwerk?
    [/quote]

IS ZE DOOD !?!?! :mellow:

0
  46. User  avatar
    9970 XP

sorry, maar als ik hun werk zou hebben, en het gebeurd letterlijk en figuurlijk voor je neus (wat dat is ook het geval), dan volg je je intuitie, en dan ga je kijken of je kunt helpen

maarja dat ben ik dan hé

0
  47. User  avatar
    558 XP

Tuurlijk, helemaal met je eens..

0
  48. User  avatar
    71 XP

Zeggen jullie nu, als je erbij staat denk je niet zo. Je bent geschrokken en weet niet wat je moet doen.

0
  49. User  avatar
    6621 XP

[quote]Zeggen jullie nu, als je erbij staat denk je niet zo. Je bent geschrokken en weet niet wat je moet doen.[/quote]

Idd, stel je mr es voor, gillende mensen en iedereen loopt hard heen en weer. Dan loop ik eerder ff wat naar achter zodat ik niet in de weg loop dan dat ik ga kijken of ik kan helpen, natuurlijk als het kan dan doe ik het, maar het zal niet mijn eerste reactie zijn.

0
  50. User  avatar
    127 XP

Ongeluk? ja je rijd toevallig op de weg van de baan waar de koningin reed, en schep TOEVALLIG eenpaar mensen en rij bijna tegen de busvan de koningin aan,
    juist ja, mijnmening:P

0
  51. User  avatar
    915 XP

[quote]sorry, maar als ik hun werk zou hebben, en het gebeurd letterlijk en figuurlijk voor je neus (wat dat is ook het geval), dan volg je je intuitie, en dan ga je kijken of je kunt helpen

maarja dat ben ik dan hé[/quote]

als jij niet bevoegd bent om hun te helpen, kan je het nog erger maken, dan begrijp je toch wel? zomaar de slachtoffer bewegen is echt slecht..

0
  52. User  avatar
    358 XP

Dit is diep triest, ik was op het moment net op weg naar Amsterdam, hele tijd feest gevierd en tegen 17:00 pas gingen we een kroeg in en zagen we het op zo’n TV daar :dizzy:

Zit je hele tijd feest te vieren, terwijl er een ‘mislukte’ aanslag is gepleegd op de konining. Echt afschuwelijk gewoon, en die man was gewoon een normale gast in z’n omgeving zag ik op TV. Maarjah nu verpest die gewoon lekker koninginnedag en de komende jaren met koninginnedag. Me steun gaat naar de slachtoffers en nabestaanden.

0
  53. User  avatar
    9970 XP

[quote]Idd, stel je mr es voor, gillende mensen en iedereen loopt hard heen en weer. Dan loop ik eerder ff wat naar achter zodat ik niet in de weg loop dan dat ik ga kijken of ik kan helpen, natuurlijk als het kan dan doe ik het, maar het zal niet mijn eerste reactie zijn.[/quote]

Natuurlijk sta je dan van wtf is dit, en wat mijn eerste reactie zou zijn weet ik dan ook niet nee, maar ik zou dan in ieder geval geen foto’s staan maken..

ik heb dan toevallig BHV (bedrijfshulpverlening) behaald, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen, maar dat weet lang niet iedereen natuurlijk.

0
  54. User  avatar
    6621 XP

[quote]Natuurlijk sta je dan van wtf is dit, en wat mijn eerste reactie zou zijn weet ik dan ook niet nee, maar ik zou dan in ieder geval geen foto’s staan maken..

ik heb dan toevallig BHV (bedrijfshulpverlening) behaald, dus ik weet wat ik wel en niet moet doen, maar dat weet lang niet iedereen natuurlijk.[/quote]

Ik begrijp je 😉

0
  55. User  avatar
    3343 XP

Mensen, dit is geen aanslag geweest. Die man (gewoon Nederlander) was door de kredietcrisis ontslagen bij het bedrijf waar hij werkte en kon zijn huur van zijn huis niet meer betalen. Hij zou op 30 april 2009 (Koninginnedag) zijn huis uit getrapt worden en dat wist hij, dus hij had dit plan gemaakt (er lag een plan van aanpak in zijn auto) zodat hij misschien in de gevangenis kon eindigen en dat hij een onderkomen had OF hij wilde dood. Maar van mij part, had hij van een gebouw mogen springen, er zijn inmiddels al vijf mensen overleden als het er inmiddels niet al meer geworden zijn! :ranting:

0
  56. User  avatar
    1191 XP

[b]Dader Karst Tates overleden[/b]

http://farm4.static.flickr.com/3632/3490925296_f37e2185d0.jpg?v=0
    Karst Tates, de dader van de poging tot aanslag op de Koninklijke familie in Apeldoorn, is vannacht aan zijn verwondingen overleden. [b]Er waren gisteravond al meldingen dat hij hersendood zou zijn[/b]. Het dodental van het drama komt daarmee op zes.

De 38-jarige inwoner van Huissen werd gisteren geopereerd. Hij overleed vannacht in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De politie kent zijn motief niet en beschikt alleen over zijn verklaring van vlak na het incident. Daarbij liet hij weten dat zijn actie was gericht tegen het Koninklijk Huis. De Nationale Recherche doet onderzoek naar de gebeurtenis en de toedracht. Ook wordt onderzocht of er eventueel anderen betrokken zijn bij de aanslag. Vooralsnog zijn daar geen aanwijzingen voor.

(alsof hij dat nog niet was voor de aanslag…:yeahright:)

0
  57. User  avatar
    6621 XP

Nou die heeft zijn daad gedaan en weg. 🙁

0
  58. User  avatar
    1536 XP

[quote]Mensen, dit is geen aanslag geweest. Die man (gewoon Nederlander) was door de kredietcrisis ontslagen bij het bedrijf waar hij werkte en kon zijn huur van zijn huis niet meer betalen. Hij zou op 30 april 2009 (Koninginnedag) zijn huis uit getrapt worden en dat wist hij, dus hij had dit plan gemaakt (er lag een plan van aanpak in zijn auto) zodat hij misschien in de gevangenis kon eindigen en dat hij een onderkomen had OF hij wilde dood. Maar van mij part, had hij van een gebouw mogen springen, er zijn inmiddels al vijf mensen overleden als het er inmiddels niet al meer geworden zijn! :ranting:[/quote]
    Dat is een aanslag. En hij heeft dat nog zelf bekend.

0
  59. User  avatar
    915 XP

[quote]Mensen, dit is geen aanslag geweest. Die man (gewoon Nederlander) was door de kredietcrisis ontslagen bij het bedrijf waar hij werkte en kon zijn huur van zijn huis niet meer betalen. Hij zou op 30 april 2009 (Koninginnedag) zijn huis uit getrapt worden en dat wist hij, dus hij had dit plan gemaakt (er lag een plan van aanpak in zijn auto) zodat hij misschien in de gevangenis kon eindigen en dat hij een onderkomen had OF hij wilde dood. Maar van mij part, had hij van een gebouw mogen springen, er zijn inmiddels al vijf mensen overleden als het er inmiddels niet al meer geworden zijn! :ranting:[/quote]

Dus als het een nederlander is is het geen aanslag :mellow:?

dit is gwn een aanslag hoor, bewust op mensen inrijden.

0
  60. User  avatar
    1536 XP

Bewust op een menigte inrijden is geen aanslag. Een aanslag is het dode van een persoon met politieke invloed.

0
  61. User  avatar
    71 XP

Ja en 1 keer proberen en het mislukt dus dan nog maar een keertje. Ben ik nu getikt?

0
  62. User  avatar
    414 XP

Innige deelneming voor de familie van de slachtoffers.

0
  63. User  avatar
    492 XP

Mijn medeleven aan alle slachtoffers en/of famile en nabestaanden.

Wel jammer dat hij dood is gegaan, Kars T. Als hij nog had geleefd hadden ze hem lekker 30 jaar in de nor laten wegrotten; We zullen nu ook wel nooit precies weten waarom… 🙁 Had hij maar gewoon alleen die bus geraakt, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest… Nou ja misschien had iemand van het koningklijk huis een arm gebroken, of en whiplash… Wat is dat nou voor aanslag? Dit was toch gedoemd te mislukken?! We zullen het waarschijnlijk nooit begrijpen…

0
  64. User  avatar
    2574 XP

:rofl1:[quote]

(alsof hij dat nog niet was voor de aanslag…:yeahright:)[/quote]

hah LOL xD:rofl1:

0
  65. User  avatar
    1040 XP

Sjoerd,
    Allereerst heb ik net nog op tv gezien dat ze nog niet weten of het wel of geen aanslag was. Ze vermoeden zelfs dat er meerdere mensen in het spel waren.
    Ten 2e: Hij kon de huur wel betalen, maar heeft dat opgezegd.
    Ten 3e: Hij zou op 31 April zijn woning verlaten moeten hebben.
    ten 4e: je hebt een ding gelijk: Hij was 3 maanden geleden ontslagen.

Nu al 7 mensen (inclusief de bestuurder) overleden. Mijn steun gaat uit naar hem. Jammer dat onze feesten in Renswoude nu niet meer door gaan.

0
  66. User  avatar
    3388 XP

En het is allemaal zo erg voor het koningklijk huis………… Daar wordt alleen maar over geluld over hoe erg beatrix het heeft…… ik denk egt van WTF!?!?! Halo er zijn een paar mensen dood ja!! En dan maakt iedereen zich zorgen om BEA?!!!?

HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD!!!!?!!??!

0
  67. User  avatar
    3343 XP

[quote]Mijn medeleven aan alle slachtoffers en/of famile en nabestaanden.

Wel jammer dat hij dood is gegaan, Kars T. Als hij nog had geleefd hadden ze hem lekker 30 jaar in de nor laten wegrotten; We zullen nu ook wel nooit precies weten waarom… 🙁 [b]Had hij maar gewoon alleen die bus geraakt, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest… [/b]Nou ja misschien had iemand van het koningklijk huis een arm gebroken, of en whiplash… Wat is dat nou voor aanslag? Dit was toch gedoemd te mislukken?! We zullen het waarschijnlijk nooit begrijpen…[/quote]

Denk jij! :O Als je dat doet met zo’n auto, schuift hij hem onder die bus en was hij waarschijnlijk meteen doodgeweest.

0
  68. User  avatar
    9970 XP

ik denk dat zijn intentie juist was om te shockeren, maar dan meer richting het koninklijk huis dan naar omstanders, wat dus uiteindelijk fout is gelopen

PS: @robinginkel
    je bedoelt vast en zeker 30 april, aangezien we geen 31 dagen in april hebben dit jaar 😛

0
  69. User  avatar
    558 XP

[quote]
    PS: @robinginkel
    je bedoelt vast en zeker 30 april, aangezien we geen 31 dagen in april hebben dit jaar :P[/quote]
    Je haalt me de woorden uit m’n mond, euuh vingers op dit moment 😉

Maar het is gewoon niet gelopen hoe hij wou..
    Zijn doel was op zekers wel de bus van het Koninklijk Huis maar doordat hij door de afzetting moest rijden en daarna nog eens een aantal omstanders raakte week hij af van de bus en knalde tegen het monument…een beetje logisch mens begrijpt dat je dan een hele kleine kans van slagen hebt natuurlijk..
    Jammer dat hij dood is BTW, had hem wel een levenslange gevangenisstraf gegund, dit is wat hij wou, doodgaan..maarjah :wacko2: waarschijnlijk had hij zich toch niets meer herinnerd gezien het hersenletsel die hij opliep…

0
  70. User  avatar
    71 XP

HUISSEN – Karst Tates wilde wraak nemen op de beveiligingsdienst waavoor hij had gewerkt en waarbij hij onlangs was ontslagen.

Dit beweert een met de dader van de aanslag bevriende man tegenover De Telegraaf.

Karst zou volgens de getuigenis van de man niet van plan zijn geweest een aanslag op Koningin Beatrix te willen plegen.

,,Dit is een noodsituatie geweest. Karst was zijn huis, geld en baan kwijt. Hij wilde aantonen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was.’’

Bron: [url]http://www.ad.nl/binnenland/3190241/Karst_wilde_wraak_nemen.html[/url]

0
  71. User  avatar
    515 XP

Die kerel, heeft bij een kennis van mij in de klas gezeten..
    En op de middelbare school bij ons in de buurt gezeten…

Gewoon eng zoiets……. het ergste is dat wij nooit zullen weten waarom en wat hij er mee wilde bereiken…

0
  72. User  avatar
    1512 XP

maar als hij de bus wel had geraakt zal er niks ergs zijn gebeurt de bus heeft een lelijke deuk en die suzuki swift in de prak

0
  73. User  avatar
    1810 XP

Als die gast nou iets van explosieven bij had gehad. (veel)

Dan was de hele koningklijke familie overleden. :O
    Of ie nou tegen de bus, of tegen de naald was geknalt.

Die explosie was dan toch gigantisch geweest.

Maar hij had helemaal niets bij. :O
    Dus het is alleen maar moeilijker te begrijpen. =/

0
  74. User  avatar
    515 XP

Die kerel is gisteren bij ons in de buurt begraven……

hij heeft een graf zonder steen of bloemen, als ze verstandig zijn zetten ze er nooit een steen op….

0
  75. User  avatar
    1214 XP

Ik hoorde dat ie de aanslag pleegde om te laten zien dat de beveiliging niet goed was. Hij was zelf als beveiliger ontslagen.. Dus werd vertelt dat de aanslag niet per se op de koningin was gericht (verklaart autokeuze). En dat hij liever in de cel belande dan op straat nadat hij zn huis uit gezet was…

0
  76. User  avatar
    164 XP

geen huis geen werk…

dus de gevangenis in dan maar ?!? beetje vreemde keuze…

ach hij zit nu in een gevangenis waar ie nooit meer uit komt…

0
  77. User  avatar
    515 XP

Dan had hij een betere (lees veiliger bv. een Volvo) auto moeten nemen, dan was die niet overleden…

0
  78. User  avatar
    1214 XP

[quote]Dan had hij een betere (lees veiliger bv. een Volvo) auto moeten nemen, dan was die niet overleden…[/quote]

Zeker, hij had in die Swift niet eens een airbag…

0
  79. User  avatar
    1191 XP

[quote]Als die gast nou iets van explosieven bij had gehad. (veel)

[b]Dan was de hele koningklijke familie overleden.[/b] :O
    Of ie nou tegen de bus, of tegen de naald was geknalt.

Die explosie was dan toch gigantisch geweest.

Maar hij had helemaal niets bij. :O
    Dus het is alleen maar moeilijker te begrijpen. =/[/quote]

President Balkenende^^

0
  80. User  avatar
    9970 XP

het was ook niet zijn bedoeling om mensen aan te rijden waarschijnlijk
    hij lag al met z’n kop op het stuur voor die de naald raakte

zowies, die swift zal zijn eigen auto wel geweest zijn lijkt me zo.

en de reden dat hij het gedaan heeft, was naar horen zeggen/lezen, dat hij was ontslagen, in scheiding lag, zijn 2 kinderen niet meer mocht zien.
    en ik geloof ook dat hij zelf vanaf 30 april zijn huur op had gezegd…

0
  81. User  avatar
    492 XP

Toch vind ik je dan nog steeds een asshole, ook al was het onbedoeld… Zoiets is gedoemd om mis te gaan!!!

0
  82. User  avatar
    9970 XP

Tja dat je zoiets in je hoofd haalt vind ik al absurd

ik praat ook helemaal niks goed van wat hij heeft gedaan hoor, integendeel zelfs

0
  83. User  avatar
    1512 XP

er zijn nu al 8 sl8offers

0
  84. User  avatar
    1191 XP

[quote]er zijn nu al 8 sl8offers[/quote]

zeg gewoon slachtoffers…

0
  85. User  avatar
    276 XP