Topic: Playstation 3 Fan Test

01 mei 2009om 17:37
[b]Playstation 3 Fan Test[/b] [img]http://exegeet.files.wordpress.com/2009/01/playstation-3-31.jpg[/img]

Met deze tutorial ga je leren hoe je het stof uit je Playstation 3 kan krijgen. Let wel op, deze werkt NIET op de Playstation 3 met 60 gig. Zie wel dat je Playstation op een open ruimte ligt, zodat het stof weg kan.

1) Zet je Playstation 3 helemaal uit, dus ook de schakelaar achter de PS3.
2) Hou je vinger op de Eject Knop en zet met je andere hand de schakelaar aan de achterkant weer aan.
3) Je PS3 zal vanzelf aangaan en beginnen te blazen om het stof eruit te halen.

[b]PS3-Sense of ik zijn niet verantwoordelijk aan enige schade aan je Playstation 3[/b]

Tutorial geschreven door Shmet

48 reacties

1. User  avatar
    1040 XP

Shmet, dit was toch al een x eerder op sense?

0
  2. User  avatar
    2449 XP

Nee, dat was gewoon in een topic herinner ik me nog:P Maar dat was een vraag of ’t slecht voor je ps3 was d8 ik

0
  3. User  avatar
    6621 XP

[quote]Nee, dat was gewoon in een topic herinner ik me nog:P Maar dat was een vraag of ’t slecht voor je ps3 was d8 ik[/quote]

Ja het was iets dat als je ps3 lichtje 4x knippert het betekend datie over hit raakt ofzo. Maja heb het tot nu toe nog maar 2x gedaan.

0
  4. User  avatar
    1755 XP

[quote]Shmet, dit was toch al een x eerder op sense?[/quote]

Vorige keer was het een vraag dat ik gesteld had of het gevaarlijk was of niet, een tut is er echt nooit geweest dus daarmee 😉

0
  5. User  avatar
    800 XP

Niet verantwoordelijk voor enige schade?
    Kan er enige schade door komen dan?:mellow:

0
  6. User  avatar
    94 XP

Dus deze Fan test gaat op mijn 80 Gb?

0
  7. User  avatar
    6621 XP

[quote]Dus deze Fan test gaat op mijn 80 Gb?[/quote]

Ja 🙂

10 tek.

0
  8. User  avatar
    93 XP

Schade? Ik hoop het niet. Mijn PS3 is al 2x stuk gegaan. Ik heb mijn ps3 anderhalf jaar geleden gekocht en ik heb maar 11 maanden in bezit gehad =_=

0
  9. User  avatar
    1536 XP

Je moet het gewoon 1x in het halfjaar doen ofzo. En tuurlijk zetten ze dat erbij dat hun niet verantwoordelijk zijn. Is gewoon logisch.

0
  10. User  avatar
    9970 XP

of je zet de stofzuiger op je ventilatie
    dat werkt ook, en word aangemoedig door sony

0
  11. User  avatar
    414 XP

Volgens mij doet hij het soms zelf, heb het al eens gehad toen ik Killzone 2 of Fifa 09 aan het spelen was. Was net begonnen dus het was niet omdat hij over verhit raakte. Deed net die fan test om wat stof eruit te laten want het was alweer een tijdje geleden, maar het duurde opvallend korter dan normaal, ook kwam er nauwelijks tot geen stof uit.

0
  12. User  avatar
    6621 XP

[quote]Volgens mij doet hij het soms zelf, heb het al eens gehad toen ik Killzone 2 of Fifa 09 aan het spelen was. Was net begonnen dus het was niet omdat hij over verhit raakte. Deed net die fan test om wat stof eruit te laten want het was alweer een tijdje geleden, maar het duurde opvallend korter dan normaal, ook kwam er nauwelijks tot geen stof uit.[/quote]

Ps3 is gewoon slim, niets aan te doen 😛

0
  13. User  avatar
    1755 XP

[quote]Niet verantwoordelijk voor enige schade?
    Kan er enige schade door komen dan?:mellow:[/quote]

Als je het elke week doet kan het schadelijk zijn maar 1 keer per maand of om de halfjaar zoals al gezegd kan het wel goed zijn. En ik moet dat erbij zetten, zie dat mensen zeggen dat hun PS3 kapot is daardoor 😐

0
  14. User  avatar
    1299 XP

Maakt het eigenlijk nog uit of je PS3 horizontaal of verticaal staat?

0
  15. User  avatar
    6621 XP

[quote]Maakt het eigenlijk nog uit of je PS3 horizontaal of verticaal staat?[/quote]

Ze zeggen dat horizontaal beter is, iets met de airflow dacht ik.

0
  16. User  avatar
    800 XP

[quote]Als je het elke week doet kan het schadelijk zijn maar 1 keer per maand of om de halfjaar zoals al gezegd kan het wel goed zijn. En ik moet dat erbij zetten, zie dat mensen zeggen dat hun PS3 kapot is daardoor :|[/quote]

Ok thnx..
    Nja ik heb hem nu een jaar ofso en heb dit nog nooit uitgevoerd..:mellow::P
    Laten we dat morgen maar is gaan doen dan..
    Nu lekker pitten.. 😀

0
  17. User  avatar
    915 XP

Gast, dit is door SONY afgeraden omdat je ps3 serieuze problemem kan opleveren als je dit doet..waarom zet je dit op de website????

Deze functie is alleen voor monteurs etc om die fan te repareren!

0
  18. User  avatar
    915 XP

‘According the french site UltimatePS3, PS3 Fan Test can damages your system, the fans speeding up is a fail safe trying to get the bottled up heat out of the system, this can burn your CPU and GPU, this is confirmed by SCEE.

0
  19. User  avatar
    800 XP

Damn.. ben ik blij dat ik het nog niet heb gedaan.. 😐

0
  20. User  avatar
    6621 XP

[quote]’According the french site UltimatePS3, PS3 Fan Test can damages your system, the fans speeding up is a fail safe trying to get the bottled up heat out of the system, this can burn your CPU and GPU, this is confirmed by SCEE.[/quote]

Dat betekend dat ik lkkr verder kan gaan met me stofzuiger 😀

0
  21. User  avatar
    800 XP

[quote]Dat betekend dat ik lkkr verder kan gaan met me stofzuiger :D[/quote]

Me 2.. 😐
    Ik ga niet de gok wagen dat mijn ps3’tje kapot gaat..:disgust1:

0
  22. User  avatar
    1536 XP

[quote]Damn.. ben ik blij dat ik het nog niet heb gedaan.. :|[/quote]
    Ik spel het voor je uit:
    a l s – j e – h e t – g e w o o n – é é n – k e e r – i n – h e t – j a a r – d o e t – k a n – h e t – g e en – k w a a d – p u n t

Als je het weekelijks gaat doen is het inderaad niet goed nee/gewoon slecht ja. En of een monteur of jij het doet maakt ook niet uit. Voor een knopje indrukken maakt het niet uit welk beroep je hebt.

0
  23. User  avatar
    915 XP

[quote]Ik spel het voor je uit:
    a l s – j e – h e t – g e w o o n – é é n – k e e r – i n – h e t – j a a r – d o e t – k a n – h e t – g e en – k w a a d – p u n t

Als je het weekelijks gaat doen is het inderaad niet goed nee/gewoon slecht ja. En of een monteur of jij het doet maakt ook niet uit. Voor een knopje indrukken maakt het niet uit welk beroep je hebt.[/quote]

En wat is jou bron hiervoor? Ik lees op die websites dat de ps3 het na 1 keer al begeeft jongen dus je moet mensen geen valse informatie geven of informatie van eigen ervaring want het kan zo gebeuren dat het bij iemand anders fout gaat.

O-K-E

0
  24. User  avatar
    1536 XP

Mijn bron is m’n eigen ervaring en omgeving. Iedereen die ik ken met een PS3 in real heeft het al een keer gedaan. Nog niemand een probleem gehad. En met echt alles (dus echt en echt alles) kan het bij iemand anders fout gaan. Dus echt serieus alles! Dus als je zeker wilt weten dat niks fout gaat, moet je in een donker hoekje gaan zitten en niks doen. En anders zie ik het verschil nogsteeds niet tussen dat een monteur het doet en jij.
    En het is meer dan logisch dat Sony het af raad, zo zijn hun niet aansprakelijk voor enigee schade hierdoor.

En wat is jouw bron van dat de PS3 het al na 1 keer begeeft?

0
  25. User  avatar
    9970 XP

met de stofzuiger raden ze dan weer niet af, dat staat zelfs in de handleiding

0
  26. User  avatar
    800 XP

[quote]met de stofzuiger raden ze dan weer niet af, dat staat zelfs in de handleiding[/quote]

Dit lijkt me ook gwn het meest beste idee..
    Misschien zit er dan 3 stofjes meer in dan dat je het de ps3 zelf laat doen of is de stofzuiger zelfs beter..
    Iniedergeval loop je geen risico’s… 😉

0
  27. User  avatar
    446 XP

de methode van de 40 gb zorgt niet voor schade, maar de methode van de 60 gig om hem hard te laten draaien(lang aan laten staan en omdraaien) is gewoon oververhitten en dat is wel slecht

0
  28. User  avatar
    800 XP

Ooh.. ik heb 40 gig (A)
    waarvandaan heb je die informatie dan? 😀

0
  29. User  avatar
    69 XP

heb het net getest en werkt prima, begint ineens vanchter hard te blazen en vanvoor voel je hem zuigen 😀 heb na 30sec terug op de eject toets gedrukt en dan stopte hij trg de schakelaar af en trg op en alles werkt perfect! zou het alleen niet te veel doen!

0
  30. User  avatar
    515 XP

Het heplt altijd wel een beetje, maar de stof die rond dwarrelt is vaak een beetje vettig.

Hierdoor blijft de stof “vast geplakt” zitten aan diverse onderdelen, meer in theorie kun je heel wat jaren vooruit voordat de PS3 zo vol zit dat de fan niet meer rond kan draaien.
    Gaan ik er wel van het gunstigste uit, als jij meerdere honden / katten heb, vloerbedekking en de PS3 in een hoek heb verstoppeld. Dit helpt natuurlijk allemaal niet mee..

Maar hierdoor worden de luchtopningen weer een beetje gereinig, en de windsnelheid die hierdoor ontstaan in de PS3 bevinden is die op berekened. Iets anders is het als je de stofzuiger / compressor gebruikt, hiermee kun je onderdelen defect maken..

Als je voor zekerheid wilt gaan gewoon 1 keer in de paar jaar de cover er afschroeven en voorzichtig schoonmaken…

0
  31. User  avatar
    670 XP

je kan ook zo een bus kopen waar lucht uit komt:P dan plaas je het stof er beetje af enzo gebruik ikvoor bij de pc altijd heel handig

0
  32. User  avatar
    515 XP

Licht…. een zaklamp bedoel je ? :rofl:

0
  33. User  avatar
    670 XP

[quote]Licht…. een zaklamp bedoel je ? :rofl:[/quote]

ik bedoelde lucht hihihi
    te snel getypt

0
  34. User  avatar
    9970 XP

[quote]je kan ook zo een bus kopen waar lucht uit komt:P dan plaas je het stof er beetje af enzo gebruik ikvoor bij de pc altijd heel handig[/quote]

blaas je de stof dan niet juist je ps3 in?

0
  35. User  avatar
    670 XP

[quote]blaas je de stof dan niet juist je ps3 in?[/quote]

ik doe het via mijn hardeschijf kant:P zo er uit:D

0
  36. User  avatar
    647 XP

[quote]heb het net getest en werkt prima, begint ineens vanchter hard te blazen en vanvoor voel je hem zuigen 😀 heb na 30sec terug op de eject toets gedrukt en dan stopte hij trg de schakelaar af en trg op en alles werkt perfect! zou het alleen niet te veel doen![/quote]

Niet teveel?
    Volgens mij juist niet te lang….:shrug:

0
  37. User  avatar
    1755 XP

[quote]Niet teveel?
    Volgens mij juist niet te lang….:shrug:[/quote]

Ook niet teveel hoor 😉

0
  38. User  avatar
    2295 XP

Lol, dit is nog eens een oude TUT! Maar bedankt, weer wat geleerd (Y)!

0
  39. User  avatar
    890 XP

Kan het ook met de PS3 slim?

Net ff google gekeken, is bijna het zelfde alleen dan moet je de stroomkabel er uit trekken ipv schakelaar omzetten.

0
  40. User  avatar
    1356 XP

[quote]Kan het ook met de PS3 slim?

Net ff google gekeken, is bijna het zelfde alleen dan moet je de stroomkabel er uit trekken ipv schakelaar omzetten.[/quote]

Maar waar draait die fan dan op welke stroom ?

0
  41. User  avatar
    2610 XP

of je behandeld je ps3 met love en laat hem gewoon:p

0
  42. User  avatar
    1356 XP

[quote]of je behandeld je ps3 met love en laat hem gewoon:p[/quote]

Ik behandel mijn ps3 met LOVE <3, ik maak hem elke week schoon en geef hem soms een beurt ( HEHEHEHEHHE) LAWL

0
  43. User  avatar
    890 XP

[quote]Maar waar draait die fan dan op welke stroom ?[/quote]

eject knop inhouden, en dan de stroomkabel er weer insteken 😛

0
  44. User  avatar
    1356 XP

[quote]eject knop inhouden, en dan de stroomkabel er weer insteken :P[/quote]

Tnx net gedqan is wel lolz

0
  45. User  avatar
    2210 XP

net gedaan.. had niet het gevoel dat het hielp.. zag geen stof niks

0
  46. User  avatar
    1512 XP

de laatste keer dat ik dit deed kreeg ik een explosie van stof xD
    zou het binnenkort ff weer doen 😛

0
  47. User  avatar
    890 XP

[quote]net gedaan.. had niet het gevoel dat het hielp.. zag geen stof niks[/quote]

Ik heb mijn PS3 een jaar, en had het laatst ook gedaan.. bij mij kwam er ook helemaal niks uit.

0
  48. User  avatar
    9970 XP

lol, toch maar es doen, die van mij is nu bijna 4 jaar oud, en nooit gedaan haha

0