Topic: stotteren bij streamingvan films

09 mei 2009om 16:52

ik ben al een paar weken aan het zoeken hoe het nou komt dat als ik films groter dan 8gb stream hij tijdens het kijken stottert. alle verbindingen zijn met een 10/100 kaart verbonden naar een netgear standaart router.de playstation is verbonden via een utp kabel.ik heb zelf ook een ander station dan de ps3 geprobeert en het lukt nog niet, hij blijft stotteren. weet er iemand hoe het komt?
greetz;)

10 reacties

1. User  avatar
    647 XP

Ten eerste.
    Is het wel een PS3 compatibel formaat?
    Als dat niet zo is moet hij hem eerst encoderen en dat kost dus tijd…

Ten tweede. Zou ik denken dat het aan je internet moet liggen. Maar aangezien je zegt dat hij met de kabel verbonden is, kan dat niet het geval zijn.

0
  2. User  avatar
    327 XP

inderdaad bij mij begon de film oid altijd te stotteren als mijn verbinding een laag bereik had, misschien toch iets met de kabel? je kan t altijd met een andere kabel proberen

0
  3. User  avatar
    4 XP

ik heb het nu nog steeds en alle kabels vervangen ik heb het nu zelfs met een freecom media player 2 geprobeert en die heeft hetzelfde probleem weet er iemand nog iets anders?
    greetz

0
  4. User  avatar
    643 XP

[quote]ik heb het nu nog steeds en alle kabels vervangen ik heb het nu zelfs met een freecom media player 2 geprobeert en die heeft hetzelfde probleem weet er iemand nog iets anders?
    greetz[/quote]
    met welk programma stream je je films?

0
  5. User  avatar
    4 XP

ik stream mijn films met ps3 media server en heb alles geforceerd.

0
  6. User  avatar
    643 XP

[quote]ik stream mijn films met ps3 media server en heb alles geforceerd.[/quote]
    Welk processor zit er in die PC en hoeveel RAM heb je?

0
  7. User  avatar
    4 XP

intel core2duo 2.4ghz en 3gb ram op 800 denk ik

0
  8. User  avatar
    643 XP

[quote]intel core2duo 2.4ghz en 3gb ram op 800 denk ik[/quote]
    Heb je de juiste codecs geinstalleerd? Dit kan je zien bij de codecs-tab in het programma

0
  9. User  avatar
    4 XP

daar zal ik eens naar kijken en hoor je het morgen van mij in ieder geval vast bedankt

groetjes

0
  10. User  avatar
    5 XP

Waarschijnlijk speelt de film van je die groter is dan 8gb met een hogere bitrate af. Vandaar dat ie ook groter is dan 8gb, voor streamen maakt de grootte van bestand op de hdd niets uit verder.
    Kan zijn dat ie “piekt” naar +/- 80mbit per seconde. Dat gebeurde bij mij oa. bij de laatste batmanfilm.

Dan denk ik eigenlijk simpelweg dat je 10/100 base niet genoeg is om dit te ondersteunen. Je zal toch gigabit netwerkkaarten moeten hebben om dit vlekkeloos af te spelen. (je pc is qua hardware wel ok).

0