Hi ya’ll,
Ik heb echter een probleem met het stotterloos streamen.
Misschien dat jij me een tip kan geven en de goeie richting kan wijzen?
Ik wil de HD-films dus streamen naar mijn ps3 die bekabeld aan mijn gigabit router hangt (net nieuw [url]http://www.informatique.nl/551222/d-link-dir-825-quad-band-draadloos.html[/url] ) en gebruik hiervoor het programma ps3mediaserver. Toch hapertie/storttertie….De films staan op mijn laptop Toshiba a200 (en misschien dat daar het probleem ligt):sorry: en dat is deze [url]http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?service=NL&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=128141[/url] want de films worden natuurlijk eerst wireless naar mijn gigibitrouter gestuurd.
– Ligt het probleem van het stotteren bij de niet al te snelel processor van mijn laptop?
– Zou het de oplossing zijn om een externe hhd met upnp (waar de films op staan) via usb [u]aan de gigabitrouter [/u]te hangen, zodat de laptop tijdens het streamen in principe uit zou kunnen staan? Werkt ps3mediaserver dan nog?
– Zou het de oplossing zijn om een externe hhd met upnp(waar de films op staan) via usb [u]aan de ps3 te hangen[/u], zodat de laptop tijdens het streamen in principe uit zou kunnen staan? Werkt ps3mediaserver dan nog?
Ik heb nu nog geen externe hdd, dus hoop van jullie te horen of het wel zin heeft om ’t te kopen en mijn probleem van streamen zou kunnen oplossen.
– heb jullie nog andere tips?
Thanks

Het streamen van een film kost echt veel rekenkracht zeker als het een hd film is. Mijn computer doet dat zelfs met moeite. Dus ik denk dat een laptop niet echt geschikt is voor hd, kopieer het gewoon naar de ps3.
thankis voor zo’n snelle reactie!
Oke laptop is niet snel genoeg, dacht ik al, echter jouw alternatief heeft naar mijn idee een paar nadelen:
-met fullhd zijn het echter altijd van die grote bestanden dus dat duurt nogal lang
– je mist de functionaliteit van ps3mediaserver, waarbij je subs kan kiezen etc, iso’s kan lezen etc
Daarnaast wil ik sowiesso al mijn muziek op een hdd knallen ipv mijn laptop Als ik muziek eil luisteren via de ps3 moet de laptop dus altijd aanstaan, dat vind ik ook best en nadeel
[quote]thankis voor zo’n snelle reactie!
Oke laptop is niet snel genoeg, dacht ik al, echter jouw alternatief heeft naar mijn idee een paar nadelen:
-met fullhd zijn het echter altijd van die grote bestanden dus dat duurt nogal lang
– je mist de functionaliteit van ps3mediaserver, waarbij je subs kan kiezen etc, iso’s kan lezen etc
Daarnaast wil ik sowiesso al mijn muziek op een hdd knallen ipv mijn laptop Als ik muziek eil luisteren via de ps3 moet de laptop dus altijd aanstaan, dat vind ik ook best en nadeel[/quote]
Naja subs kan je met een converten doen wat je eigenlijk sowieso moet doen als je op me ps3 film wilt kijken wat ps3 kan geen mkv afspelen. Maar blijbaar ziet er niets anders op of je moet ff een beter laptop kopen 😛
als de films wireless naar je router worden gestuurd dan word het daar al beperkt tot 54 mbps of je moet een wireless-n netwerk hebben:
Wat mijn opstelling is en wat goed werkt:
1.Laptop met PS3 Media Server
2. Met een ethernet kabel waarover 1gbps gaat
3. de laptop aan de ps verbonden
4. streamen maar zonder haperingen
Wat jij hebt volgens mij is
1. laptop met ps3 media server
2. verbonden met een wireless network aan je router (54 mbps, dus zoals je hier al ziet het word beperkt tot 54 mbps)
3. router zend het door naar je ps
4. en door het maar met 54 mbps gaat krijg je dus haperingen
maar dat is mijn standpunt
correct if i’m wrong
[quote]als de films wireless naar je router worden gestuurd dan word het daar al beperkt tot 54 mbps of je moet een wireless-n netwerk hebben:
Wat mijn opstelling is en wat goed werkt:
1.Laptop met PS3 Media Server
2. Met een ethernet kabel waarover 1gbps gaat
3. de laptop aan de ps verbonden
4. streamen maar zonder haperingen
Wat jij hebt volgens mij is
1. laptop met ps3 media server
2. verbonden met een wireless network aan je router (54 mbps, dus zoals je hier al ziet het word beperkt tot 54 mbps)
3. router zend het door naar je ps
4. en door het maar met 54 mbps gaat krijg je dus haperingen
maar dat is mijn standpunt
correct if i’m wrong[/quote]
Dat kan, met de java media server kan je het forcen via lan te verbinden, dus zou het heel wat sneller moeten gaan.
[quote]Dat kan, met de java media server kan je het forcen via lan te verbinden, dus zou het heel wat sneller moeten gaan.[/quote]
ja maar als ik goed begrijp is zijn laptop alleen draadloos verbonden:P en dus niet via lan
Idd en dan is het natuurlijk niet raar dat je film stotterd! ook is die laptop veelte sloom om HD films goed te transcoderen. misschien als je je films omzet naar mp4 en je laptop bekabeld aansluit dat het dan beter gaat!
top al dat meedenken van jullie!
ik heb echter geen 54 mbps, maar gigabit lan-dual N-router! Een vrije dure: [url]http://www.informatique.nl/551222/d-…draadloos.html[/url]
ik weet dat de laptop het zwakste punt is met hd streamen…daarom zoek ik naar een oplossing waarin de [u]laptop uit [/u]staat.
ik vroeg mij af of de oplossing is om een externe hdd aan de router te hangen en zo mijn mkv’s te bekijken? Laptop helemaal afgesloten. De film komt dan direct via een lan-kabel toch ook op mijn ps3? Of hapertie dan ook?
Ik wou zo’n Western Digital My Book Essential 2.0 externe HDD 1 TB USB 2.0 kopen zegmaar….ik heb het idee dat het dan wel gaat werken, maar zeker weten doe ik dat niet, graag jullie advies
Het grote probleem is dat de film omgezet wordt tijdens het streamen, en dit duurd bij een HD film te lang om vloeiend te streamen, het probleem ligt dus echt bij de snelheid van je laptop.
[quote]top al dat meedenken van jullie!
ik heb echter geen 54 mbps, maar gigabit lan-dual N-router! Een vrije dure: [url]http://www.informatique.nl/551222/d-…draadloos.html[/url]
ik weet dat de laptop het zwakste punt is met hd streamen…daarom zoek ik naar een oplossing waarin de [u]laptop uit [/u]staat.
ik vroeg mij af of de oplossing is om een externe hdd aan de router te hangen en zo mijn mkv’s te bekijken? Laptop helemaal afgesloten. De film komt dan direct via een lan-kabel toch ook op mijn ps3? Of hapertie dan ook?
Ik wou zo’n Western Digital My Book Essential 2.0 externe HDD 1 TB USB 2.0 kopen zegmaar….ik heb het idee dat het dan wel gaat werken, maar zeker weten doe ik dat niet, graag jullie advies[/quote]
oke dat is idd een prima router!!
Je kan aan je router zekr een HDD hangen maar dan kan je geen mkv bestanden afspelen!! dit komt omdat de PS3 dat niet ondersteund. Wat Tversity en PS3 media server doen, is de mkv transcoderen en dan oversturen zodat je ps3 het goed aangeleverd krijgt! het Transcoderen is erg zwaar en een Externe HDD heeft geen chip om dit uit te voeren. Een NAS daarin tegen heeft wel een chip maar die is te zwak, om dit goed te doen.
Ik zat een tijdje geleden in hetzelfde schuitje en ben tot de conclusie gekomen dat de PS3 een halve mediaspeler is!
Je kan er eigenlijk heel weinig formaten mee afspelen en dat zal altijd zo blijven. En als je een dikke pc hebt die het transcoderen makkelijk aan kan, dan heb je dus 2 energieslurpes aan staan om een film te kijken! Daarom even heb ik even gespaard en voor de onderstaande optie 3 gekozen.
De enigste oplossing is:
1. of je koopt een snellere laptop of gebruikt een andere computer in je huis die sneller is om films over te sturen.
2. of je zet al je mkv’s over naar MPEG4 bestanden (MP4), en dan zet je ze op je externe HDD die aan je router of ps3 gekoppelt is.
3. Je bouwt een HTPC en bent meteen van alle gezeik af 😀
4. Je koopt een Media-extender zoals bijv de Conceptronic CFULLHDMAi.
mijn HTPC:
[url=http://img515.imageshack.us/img515/8616/front2.jpg]http://img515.imageshack.us/img515/8616/front2.th.jpg[/url]
Speelt alles vloeiend af en upscaled DVD’s naar 1080p, dit alles in een mooi jasje van MEDIAPORTAL met de STREAMEDMP skin 😀
wat bedoel je precies met wordt ‘omgezet’?
volgens mij wordt een mkv pas getranscodeerd als de de receiver geen mkv aankan, maar bijv. alleen . vob bestanden en het hierdoor omgezet moet worden……een ps3 speelt echter alles af.
[quote]Het streamen van een film kost echt veel rekenkracht zeker als het een hd film is. Mijn computer doet dat zelfs met moeite. Dus ik denk dat een laptop niet echt geschikt is voor hd, kopieer het gewoon naar de ps3.[/quote]
Dat is wel een hele oude gedachte. M’n laptop is vele malen krachtiger dan de meeste desktops van rond de 1000 euro.
– oke helder dat mkv’s per se via ps3 mediaserver moeten worden gestreamd omdat de film in realtime getranscodeerd moet worden zodat de ps3 het aankan.
In dergelijke gevallen zal ik dus eerst de mkv om dienen te zetten. Ik neem aan dat je wel een enorm kwaliteitsverlies krijgt als je mkv omzet in mp4? Of is het beter mkv naar mp4 om te zetten of mkv naar vob? Hoeveel scheelt dat in percentages?
MKV = 100%,
Avchd = ?%
mp4 = ?%
vob =?%
De ps3 slikt echter [u]wel avchd’s [/u]heb ik gelezen. Hier kan je ze downloaden: [url]http://avchd.maxbentum.nl/forumdisplay.php?f=45[/url]. Ik heb ze al eens gedwonload en op een duallayer gebrand en dat werkte enorm goed op de ps3!
Ik heb gelezen op [url]http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php/avchd-streameni-5455.html[/url] dat je deze wel kan streamen heb ik gelezen door in je externe hdd een map avchd te noemen. Die schijnt de ps3 wel te herkennen als er slechts 1 map avchd heet. Klopt dat?
– Als de avchd zelfs subs heeft (dus zonder er zelf een apart .srt-bestandje aan toe te voegen) zijn deze dan wel op tv te zien?
[quote]- oke helder dat mkv’s per se via ps3 mediaserver moeten worden gestreamd omdat de film in realtime getranscodeerd moet worden zodat de ps3 het aankan.
In dergelijke gevallen zal ik dus eerst de mkv om dienen te zetten. Ik neem aan dat je wel een enorm kwaliteitsverlies krijgt als je mkv omzet in mp4? Of is het beter mkv naar mp4 om te zetten of mkv naar vob? Hoeveel scheelt dat in percentages?
MKV = 100%,
Avchd = ?%
mp4 = ?%
vob =?%
De ps3 slikt echter [u]wel avchd’s [/u]heb ik gelezen. Hier kan je ze downloaden: [url]http://avchd.maxbentum.nl/forumdisplay.php?f=45[/url]. Ik heb ze al eens gedwonload en op een duallayer gebrand en dat werkte enorm goed op de ps3!
Ik heb gelezen op [url]http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php/avchd-streameni-5455.html[/url] dat je deze wel kan streamen heb ik gelezen door in je externe hdd een map avchd te noemen. Die schijnt de ps3 wel te herkennen als er slechts 1 map avchd heet. Klopt dat?
– Als de avchd zelfs subs heeft (dus zonder er zelf een apart .srt-bestandje aan toe te voegen) zijn deze dan wel op tv te zien?[/quote]
Ik heb nu al een grote film collectie op AVCHD (Zo’n 80 stuks)
Maaar je hebt wel degelijk kwaliteits verlies… pas bij de 3 a 2 dual layers heb je dezelfde kwaliteit als een Blu-Ray maar deze maken ze automatisch klein om op een DVD-9 te kunnen passen….
En ja je kan beter van MKV naar MP4 met het programma van Tweakers…
Het heette gotsent dacht ik zo uit mijn hoofd…
En hoe zit het met je laptop? Hij heeft wel een ingebouwde ontvanger maar weet niet hoe snel die laptops wireless kunnen uploaden…
idd misschien ondersteund je laptop ook geen Wireless N, maar allen B en G, dan gaat het als nog over 54Mbs (in de praktijk eerder rond de 30)