Topic: Is dit een goed suround sound set? – Help

25 mei 2009om 03:35

Hallo alle ps3-sense leden!

Ik ben nieuw hier en will graag help met dit:
[ame=”http://www.amazon.co.uk/Logitech-Multimedia-Theatre-Speaker-System/dp/B0006LCMK4/ref=pd_cp_ce_1?pf_rd_p=136153791&pf_rd_s=center-41&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B000LBHFMO&pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0XKSV8G2BBCF28ZHH5QZ”]Logitech X-530 Multimedia Home cinema set[/ame]

Je krijgt er een “gaming console adapter” bij want eigenlijk is ie bedoelt voor PC

Ik weet dat ik geen true suround sound ervan krijg maar in de feedback staat dat het wel goed werkt… zou well willen weten of iemand hier ervaring heeft met dit product… en feedback zou willen geven.

En ik ben nog niet helemaal 100% zeker HOE dit precies werkt…(met die adapter etc. en wat voor kabels er zijn, waar gaan de kabels in de ps3???)

iemand een idee? zou fijn zijn als iemand een makelijke uitleg kan geven

Groeten nieuwe ps3-senser Endrix

PS: ik weet dat het best veel vragen zijn maar ik wil zeker zijn voodat ik iets koop… Alvast bedankt

13 reacties

1. User  avatar
    1810 XP

Yups, mijn broer heeft diezelfde set ook. (alleen dan een 2.1)

Geluid is echt perfect, zeer goede bass, en een 5.1 set (zoals die van jouw)
    Lijkt mij alleen maar beter omdat het surround sound is.

Kabels zullen waarschijnlijk via de SCART-aansluiting gaan, omdat je HDMI- plug al bezet is voor het beeldscherm. (als je een HD-tv hebt)
    Of het zou via je tv moeten worden aangesloten, maar daar heb ik geen arvaring mee.

0
  2. User  avatar
    863 XP

In de meeste hdtv’s zitten nogal wat gaten in de achterkant waar je stekkertjes in kan steken.

0
  3. User  avatar
    27 XP

bedankt voor het helpen > mooi dat het geluid nice is 😀
    jah het gaat in een HDTV maar deze set heeft geen HDMI ingang/uitgang dat is wat ik nou niet helemaal begrijp hoe kan ik dit in mijn ps3 steken zonder HDMI en als het scart is… herkent de ps3 dat wel ? (het beeld door HDMI en scart voor geluid)

en er is nog een ouput die “optical” heet waar is die voor? (ps3)

NL-3rRor-NL kan je checken hoe je broer het voormekaar heeft gekregen t zou mij egt helpen (heeft hij het voor de ps3 of PC?)

alvast bedankt

0
  4. User  avatar
    3388 XP

Ik heb hiervan de 2.1 set:P Je kan deze aansluiten via scart en er zit een verloopje bij naar hoofdtelefoon:P Ik heb dat verloopje erop gezet en die hoofdtelefoonuitgang in mijn tv gestopt! Hij geeft echt geweldig geluid! Zeker goede kwalilteit:p

ps. ik weet niet of het bij de 5.1 ook zo zit bij die kabeltjes maar dat kan je vragen bij de winkel zelf:P heb ik ook gedaan^^

0
  5. User  avatar
    1810 XP

Zou je mischien een afbeelding kunnen laten zien over wat voor aansluiting het is?

Voor mijn audioset heb ik namelijk een groen stereopluggetje. Die past ook niet op mijn Playstation 3, maar met een kleine omleiding is het me toch gelukt. ^^

Beeld staat ingesteld op HDMI, en mn geluid staat ingesteld op SCART.
    https://www.addison-electronique.com/catalog/images/produits/section-k/102201.jpg
    http://www.isplc2006.org/b2b/pics/Adaptor.jpg
    http://images0.speurders.nl/images/46/4681/46818210_1.jpg

Als je de kabel (afbeelding 3) verbind met je playstation 3, dan zijn alleen één rood en het één wit pluggetje belangrijk. Die zijn namelijk voor het geluid.
    Verbind je rode en witte pluggetje met het tussenstuk (afbeelding 1)
    En verbind die weer met pluggetje 16 (van afbeelding 2) Die past weer op de stereo plug van de audio set. TADAA! 😀 xD

Alleen ben ik bang dat je dan geen surround sound meer hebt. (weet ik niet 100% zeker)

Het is een hoop gepongel, en gedoe, maar mij is het gelukt, en ik heb goed geluid. (een 2.1 set, dus zowieso geen surround sound.)

Als je een set wilt hebben die 100% zeker op je Playstation 3 werkt, zul je een wat nieuwere moeten halen, die hebben tegenwoordig allemaal een HDMI aansluiting.

0
  6. User  avatar
    1377 XP

Ik heb ook de x-530 op mijn PS3 aangesloten. Het geluid is inderdaad van zeer hoge kwaliteit, soms is de bas alleen te veel aanwezig.

Je sluit hem via de game adapter aan op je scart verbinding in je PS3. Hierdoor heb je 2x stereo in plaats van surround. En je kan je beeldscherm gewoon op de HDMI houden; je kan dat heel gemakkelijk instellen op de PS3.

Als je echt een surround set wilt dan kan je voor de z-5500 gaan.

0
  7. User  avatar
    265 XP

Zoals je zelf al een beetje zegt is het geen echt Surround geluid(en DTS) dat je eruit krijgt maar eerder een soort van virtueel surround! je kent het mischien wel onder de naam Dolby pro logic surround. Hier wordt van een stereo signaal een soort van surround sound van gemaakt! Het zijn prima speakers voor als je niet te veel geld wilt uitgeven, en je kan ze gewoon op je tv aansluiten! Als je echt Dolby Surround wilt zoals hierboven ook beschreven dan moet je de Z-5500 nemen.
    Ik zou nog wel 1 keer achter je oren krabben waarom je niet gewoon een 2.1 setje neemt! het geluid is namelijk hetzelfde alleen scheelt het in kabel trekken en je houdt wat geld over om misschien in de toekomst een echt surround setje te kopen!

0
  8. User  avatar
    27 XP

Bedankt voor het helpen allemaal… Ik snap hoe het werkt… niet moeilijk eigenlijk was gewoon vergeten hoe de scart outlet eruitzag lol (met die rooie en witte kabel)
    ik denk dat ik gwn een 2.1 set ga kopen zoals KiefDelicious al zij… het word gewoon stereo dat in 5 stukken word gedeelt (correct me if im wrong) heb zo ook geld over voor een nieuwe game 🙂

Welke 2.1 set hebben jullie? welke raad jij aan?

ben nog wel geinteresteerd waar die “optical” output op de ps3 voor is… iemand een idee??

0
  9. User  avatar
    1214 XP

Super set!!!:DK’heb em zelf ook:)

0
  10. User  avatar
    3388 XP

Dezelfde set als die je wou alleen dan 2.1:P Die heb ik ook perfect geluid!!!

0
  11. User  avatar
    265 XP

[quote]Bedankt voor het helpen allemaal… Ik snap hoe het werkt… niet moeilijk eigenlijk was gewoon vergeten hoe de scart outlet eruitzag lol (met die rooie en witte kabel)
    ik denk dat ik gwn een 2.1 set ga kopen zoals KiefDelicious al zij… het word gewoon stereo dat in 5 stukken word gedeelt (correct me if im wrong) heb zo ook geld over voor een nieuwe game 🙂

Welke 2.1 set hebben jullie? welke raad jij aan?

ben nog wel geinteresteerd waar die “optical” output op de ps3 voor is… iemand een idee??[/quote]

Dat is 1 van de 2 standaarden om Digitaal geluid over te sturen! (dus DTS en Dobly digital) de andere is COAXIAL. Dus als je een echte 5.1 set koopt zoals de Z-5500 dan moet je die Optisch aansluiten. Als je bijv een ander setje wilt of een dvd speler met een 5.1 speakerset moet je opletten dat hij wel een Optical Input heeft! en geen COAXiale Input. Optical gaat namenlijk via een glas kabeltje en Coaxial via koper.

0
  12. User  avatar
    234 XP

Mocht je nog voor die 5.1 willen gaan, haal dan het 540 model. Is een verbeterde tav het 530 model;) Ik wou eerst ook 530 kopen maar ben na enig zoekwerk erachter gekomen dat het 540 model beter is;)

0
  13. User  avatar
    27 XP

Ooh ok… KiefDelicious bedankt voor de uitleg en de moeite – nu weet ik daar ook wat meer over 🙂

Ik had het 540 model ook gezien maar volgens mij krijg je daar geen game console adapter bij of wel? kan je die adapter apart kkopen??

0