Topic: samsung led TV

19 januari 2010om 19:33

laatst was ik voor een nieuwe tv aan het kijken en vind persoonlijk die led tv van samsung mooi. lekker dun 😀 en vind het beeld ook geweldig. dus ben aan het overwegen om het te kopen. ik twijfel alleen want vandaag zei een maat van mij dat als je gamed op zo’n tv dat ie blijft laggen omdat ie niet snel genoeg ververst ofzo. ik heb er zelf niet zoveel verstand van daarom is mijn vraag of er mensen zijn met ervaringen opdat gebied? mensen die bevoorbeeld op zo’n tv gamen? 😛

26 reacties

1. User  avatar
    420 XP

Die laggen niet hoor..

Zijn beter dan de gemiddelde LCD, uitzonderingen daar gelaten, maar blijf PLASMA prefereren!

// Dawes

0
  2. User  avatar
    643 XP

Ik heb ervaring met een Samsung LED-tv, de 8000 om precies te zijn. En ik moeten zeggen, het is echt slecht geëindigd!:'(
    M’n ouders kochten de TV voor €2500 waar ze nog een ECO-korting bovenop kregen van €300. Dit was in juli. In begin september begon de Tv al zijn mankementen te vertonen: tv die soms uitvalt en dan gewoon weer opnieuw opstart en het beeld dat zwart blijft als je de TV opnieuw opstart. Ook was het nog een irritant feitje dat op de Samsung-site er firmware updates staan, maar deze werkten dus totaal niet en werden zelfs niet herkent. Na bellen naar de Samsung helpdesk werd gesloten om de TV terug naar de fabriek te sturen. Na 4 – 5 weken zonder TV in de woonkamer (leuk zicht hoor, zie je zo een leeg gat in de muur xD) kregen we nieuws dat onze TV weer geleverd kon worden. We plaatsten opnieuw onze TV en we zien dat het kader volledig vol zit met krassen. Opnieuw contact opgenomen met Samsung om een nieuw kader op te plaatsen met als resultaat dat ze een reparateur zouden sturen om een nieuw kader te plaatsen. Het ene probleem, dat de TV geen beeld meer heeft, was opgelost, maar het probleem dat de TV soms opnieuw opstart blijft maar duren. De reparateur komt langs en plaatst een nieuw kader + voeding, omdat hij dacht dat het probleem daar zat. Na enkele dagen komt het probleem opnieuw opdagen en bellen we (opnieuw) naar Samsung. Na 3 reparaties krijgen we ons geld terug, maar wel aan de HUIDIGE (29/12) aankoopprijs. Die huidige aankoopprijs was dan €2000, maar we hadden wel €2500 betaald! De winkel zei wel dat we niet de enige waren met deze problemen met Samsung. Na wat over-en-weer geloop hebben we dan maar een andere LED-TV gekocht, een Philips, met een bijslag van €200. Met deze TV hebben we nog geen problemen gehad en is (volgens mij) een VEEL beter beeld.

Dus 5 maanden en een aantal reparaties later zitten we al opnieuw met een nieuwe TV. Een raad dat ik je kan geven is dus gewoon wegblijven van die Samsung-tv’s!

0
  3. User  avatar
    1390 XP

waarom geen sony LED-tv? of zijn die er nog niet? xD

0
  4. User  avatar
    643 XP

[quote]waarom geen sony LED-tv? of zijn die er nog niet? xD[/quote]
    €3000 is veel voor een TV, vind je niet

0
  5. User  avatar
    571 XP

Bij ons thuis staan 2 Samsung Tv’s (waarvan de oudste zo’n 4 jaar oud is en de andere zo’n 1,5 jaar) en we hebben nog nooit problemen gehad. Sharp raad ik je wel af daar heb ik namelijk slechte ervaring mee 😛

0
  6. User  avatar
    1191 XP

[quote]

Dus 5 maanden en een aantal reparaties later zitten we al opnieuw met een nieuwe TV. Een raad dat ik je kan geven is dus gewoon wegblijven van die Samsung-tv’s![/quote]

Ik heb er al 5 jaar een, en hij doet het nog steeds goed

0
  7. User  avatar
    670 XP

ik ga ook een led nemen binnekort lekker goedkoop bij mediamarkt:D

0
  8. User  avatar
    2036 XP

wacht even tot eind dit jaar, 3D TV 😀

0
  9. User  avatar
    1390 XP

[quote]€3000 is veel voor een TV, vind je niet[/quote]

best wel.. xD

0
  10. User  avatar
    571 XP

[quote]wacht even tot eind dit jaar, 3D TV :D[/quote]

Dat wordt ook mijn volgende tv. Wanneer zo’n ding 1000 á 1200 euro gaat kosten koop ik er één 😀

0
  11. User  avatar
    420 XP

[quote]”Samsung problematiek”

… Na wat over-en-weer geloop hebben we dan maar een andere LED-TV gekocht, een Philips, met een bijslag van €200. Met deze TV hebben we nog geen problemen gehad en is (volgens mij) een VEEL beter beeld.

Dus 5 maanden en een aantal reparaties later zitten we al opnieuw met een nieuwe TV. Een raad dat ik je kan geven is dus gewoon wegblijven van die Samsung-tv’s![/quote]

Samsung is vaak wel een toestel met veel problemen in mijn ogen, komen het meeste terug bij ons. Maar soms zijn het ook prima tv’s.

[quote]waarom geen sony LED-tv? of zijn die er nog niet? xD

[quote]€3000 is veel voor een TV, vind je niet[/quote][/quote]

Alleen de X4500 vanaf 46″ is momenteel FULL RGB LED bij Sony. Ze hebben ook een dunne, de LED EDGE variant (ZX1E). Maar dat toestel stelt in mijn ogen 3x niks voor.

[quote] Sharp raad ik je wel af daar heb ik namelijk slechte ervaring mee :P[/quote]

SHARP SUPERPRODUCT! De ..LE700 (of LE705) zijn topproducten!

// Dawes

0
  12. User  avatar
    903 XP

Samsung is niet slecht hoor.

IK heb al 1,5 maand de samsung le32b530 zonder problemen.

Me vade heeft al bijna halfjaar de le32b650 zonder problemen.

Me computer scherm is 19″ samsung…. geen problemen al 2 jaar.

0
  13. User  avatar
    931 XP

[quote]Samsung is niet slecht hoor.

IK heb al 1,5 maand de samsung le32b530 zonder problemen.

Me vade heeft al bijna halfjaar de le32b650 zonder problemen.

Me computer scherm is 19″ samsung…. geen problemen al 2 jaar.[/quote]

Idd, mijne hangt ook al een jaartje
    Nog nooit wat mee gehad :yahoo:

0
  14. User  avatar
    1512 XP

wij hebben een LED tv in de woonkamer hangen van 1.07 meter en hij was toen we hem kochten €2000,-

echt een geweldige tv

0
  15. User  avatar
    848 XP

Huh? Samsung vaak kapot? dat zie ik niet zovaak.
    Maar als je aan het kijken bent voor een LED tv aan het kijken bent van Samsung geef ik je één tip, koop hem niet, laat hem gewoon in de winkel staan!
    De beelden zijn blauw (nee, geen instelling) en gezichten zien er uit als die strak getrokken botox hoofden.

0
  16. User  avatar
    4682 XP

Heb zelf een 106 cm plasma tv, en ben hier erg tevreden mee.
    Zelf zal ik geen LCD tv meer willen hebben. ( wacht dan nog liever op een Oled TV )

Echte LED-tv’s bestaan niet! ze kunnen het beter (LED back light) lcd/TFT tv’s noemen.
    Het scherm van deze tv’s bestaat dus niet uit led’tjes.

Mijn samsung LCDtv/monitor is al 3 keer kapot geweest, maar gelukkig had ik er 3 jaar garantie op, en de homecinema set die ik aan mijn moeder gegeven heb deed na de garantie periode ook erg moeilijk met het af spelen van een disc, hij loopt vast als hij te lang op II staat, en ik moest na aan-koop het eerste setje luidsprekers al weer omruilen.

Heb ook erg veel problemen met LG gehad.

Philips was vroeger een goed merk, maar is de laatste jaren in mijn ogen wat minder geworden.

JVC, Grundig, Sharp, zijn rederlijk.

Wil je een goede LCD tv dan zal Ik voor een Sony gaan.
    Wil je een goede plasma tv ga dan voor Panasonic, of je moet nog aan een Pioneer Kuro kunnen komen.

0
  17. User  avatar
    1512 XP

wij hebben een Samsung LED tv en hij werkt perfect weet niet waarom jouw tv’s kapot gaan maar mij bevalt samsung perfect want we hebben 2 in huis

0
  18. User  avatar
    2 XP

Door de toewijzing van uw adviezen, zou je kunnen graven, dat het bewustzijn dat je niet kunt vangen van alle andere middelen. Ik hou van deze manier van het delen van kennis.

0
  19. User  avatar
    643 XP

[quote]Door de toewijzing van uw adviezen, zou je kunnen graven, dat het bewustzijn dat je niet kunt vangen van alle andere middelen. Ik hou van deze manier van het delen van kennis.[/quote]
    En nu in normale mensentaal :S

0
  20. User  avatar
    778 XP

[quote]En nu in normale mensentaal :S[/quote]

Z’n zin klopt ook helemaal niet :p

0
  21. User  avatar
    555 XP

[quote]Door de toewijzing van uw adviezen, zou je kunnen graven, dat het bewustzijn dat je niet kunt vangen van alle andere middelen. Ik hou van deze manier van het delen van kennis.[/quote]

Jij had zeker hele sterke wiet 😛

0
  22. User  avatar
    524 XP

Ververst wel normaal… Het is een TV van nu.. ze kunnen het niet maken om een tv te maken die laggt. zelfs zo’n kleine beeldbuis kan dat XD

0
  23. User  avatar
    722 XP

hmm ik heb een samsung TV en me zus ook doen het allebij goed en me pa en ma gaan miss een led tv kopen van samsung 😛

0
  24. User  avatar
    9970 XP

je moet maar eens een normale LCD tv van samsung en een LED tv van samsung naast elkaar zetten
    zo mega veel verschil zit er niet in vond ik persoonlijk
    daarom heb ik nu de Samsung LE32B650 (met streaming/internet etc) ipv de 6000 serie

0
  25. User  avatar
    420 XP

Heerlijk al die onbeargumenteerde reacties hier..

Ik zou eens zeggen, loop bij mij de winkel in en dan weet je op ten duur waarom je geen Samsung moet kopen als je echte kwaliteit wil.

Samsung en LG zijn budgettv’s (zegt niets over de andere electronica producten van hun!!!). Ze geven voor een zeer scherpe prijs een best aardige kwaliteit, maar op de echte toptoestellen komen ze flink te kort op alle fronten. Samsung is daarentegen nog wel erg innovatief (als eerste een marktconforme LED-edge, internetapplicaties, streamingmogelijkheden) en doen veel aan design.

Het enige frapante is dat ze per toestel, verschillende panelen gebruiken. Als voorbeeld, je kan een Samsung LE32B650 kopen, enkel wordt deze versie geleverd met 2 verschillende panelen (maar dat zie je niet aan het toestel zelf, wel aan de kwaliteit). Zodoende kan je nog afgezet worden bij wijze van spreken, want het verschil is echt goed te zien.

Maar zoals ik al zei, het betreft hier een budgettoestel. Bekijk hun oude toplijn, de b8000 (led-edge). Behoorlijk goed beeld, vol met mogelijkheden en innovaties. Maar nog steeds te duur voor zijn doen toentertijd. Tevens verwacht van je van een toplijn dat ze alles in huis hebben, dus ja. Ook een behoorlijk geluid (zie Philips / Sony / Sharp / Panasonic etc). Nu zijn ze weer innovatief en komen als eerste met een 3D tv (de c7700). Maar ik kan je vertellen, wacht maar tot de Panasonic Plasma 3D’s er komen. Dat is weer een wereld van kwaliteitsverschil.

Kortom,
    Heb je niet veel te besteden voor een nieuwe tv, of ben je al tevreden met minder kwaliteit voor heel wat minder geld. Dan zijn samsung (en lg’s)- tv’s goed voor de doelgroep waarin jij je bevind.

Mocht je me 1000 euro geven om een 40″ toestel uit te zoeken atm:
    Sharp 40LX705 !! (of le705 ook prima ,enkel ander uiterlijk. Kwa beeld gelijk. Sterker nog, zelfde beeldpanelen als de Philips 9704 – TOPLIJN 2009/2010 )

0
  26. User  avatar
    524 XP

De Televisies van vandaag zijn gemaakt voor vermaak.. Dus ook Gamen en normaal TV kijken.

0