The Order: 1886 is een game die je zeker in de gaten moet houden zoals je een tijdje terug kon lezen in onze preview. De game is grafisch werkelijk van de bovenste plank en laat zien wat deze nieuwe generatie echt in zijn mars heeft.

Volgens Ready at Dawn’s Marc Turndorf is dat ook één van de punten waar ze het meest op in spelen door een zeer filmische ervaring neer te zetten.

Wat wel opvalt is dat The Order 1886 gebruik maakt van quick-time events, iets wat je tegenwoordig niet heel erg veel meer ziet. Het zou echter volgens Turndorf noodzakelijk zijn in sommige gevallen om het filmische gevoel vast te houden en omdat The Order: 1886 een lineaire ervaring is. Je kunt bepaalde dingen op verschillende manieren aanpakken, maar het verhaal zal altijd hetzelfde zijn. Niet heel verwonderlijk dus dat Turndorf aangeeft dat The Order: 1886 slechts één einde zal kennen. De game zal in februari 2015 in de winkel liggen.

“It’s a story driven linear experience. There are some branches here and there and different ways to do things, but we’re trying to tell one story with one compelling ending,”