PFTG
Enige tijd terug lanceerde No Matter Studios een Kickstarter campagne voor de game Prey for the Gods. Deze game is overduidelijk gebaseerd op Shadow of the Colossus en aanvankelijk zou de game enkel voor de PC gemaakt worden.

Een PlayStation 4 en Xbox One versie behoorde ook tot de mogelijkheden, mits men het doel van $600.000 zou weten te bereiken. Hun initiële doel is $300.000 om de game überhaupt realiteit te maken en met nog 11 dagen te gaan moeten ze nog $6000.- ophalen.

Een verdubbeling lijkt dus iets te ver buiten bereik te zijn en dat realiseerde de ontwikkelaar ook. Deze verdubbeling was voornamelijk bedoeld om extra mensen in te kunnen huren, die dan aan de consoleversie zouden gaan werken.

Er is echter goed nieuws, want ze zijn wat aan het experimenteren geweest en binnen een paar dagen hadden ze de game draaiende op consoles op een stabiele 30 frames per seconde, zonder dat de game echt daadwerkelijk geoptimaliseerd is.

Omdat het No Matter Studios gelukt is om de game vrij snel draaiende op consoles te krijgen, zullen ze de game sowieso ook naar consoles brengen. Hiervoor hoeft het aanvankelijk benodigde bedrag van $600.000 niet gehaald te worden. Enige nadeel is wel dat de consoleversie pas na de PC versie komt, die staat vooralsnog voor december 2017 gepland.

“Prey for the Gods is running and playable on PS4 and Xbox One. We figured this was going to be incredibly difficult to pull off. Initially, we put that stretch goal at $600K so we could hire people to offload Tim’s work allowing him to focus on consoles.

However, we had to respond to the outcry from fans as people were pledging substantial amounts, without even a working computer, just for the chance that we’d hit a stretch goal. So we took it upon ourselves last week to shift our priorities and focus on getting the game to run on consoles. We were surprised and incredibly excited by the results. Within days, we had them playable and running @30fps, un-optimized! At that time, we knew we needed to take another look at our stretch goals. We also took this time to be a little more explicit with how we intend to use the funds. Namely, showing that we wish to hire an in-house animator and in-house world builder. We were also able to squeeze in Mac/Steam!! HURRAY!”