Call of Duty: Infinite Warfare verkoopt flink minder exemplaren in de UK bij launch dan Black Ops III

infinite-warfare_r3pw

Call of Duty: Infinite Warfare heeft in het Verenigd Koninkrijk een stuk minder exemplaren verkocht in de launchweek dan bij Black Ops III het geval was. Dit maakt Chart-Track vandaag bekend in een nieuwsbericht op haar website. Dit bedrijf houdt alle verkopen bij van games in het Verenigd Koninkrijk.

Dit jaar is er geen Xbox 360 of PS3-versie van de game uitgebracht, wat vast enigszins invloed heeft gehad op het aantal verkopen. Al met al zijn de sales 48.4% lager dan bij Black Ops III het geval was, een flinke drop dus voor Activision bij de Britten.

Hieronder vind je alle verkoopcijfers van gelanceerde Call of Duty games in de launchweek. Hieruit blijkt dat met een drop van ongeveer 48.4% de game zo’n 326.000 exemplaren heeft verkocht. De laatste keer dat Call of Duty in de launchweek deze cijfers haalde, was 9 jaar geleden met Call of Duty 4: Modern Warfare. Toen klom de franchise er weer bovenop na de teleurstelling van Call of Duty 3 en werden de enorme aantallen enkele weken na release behaald.

Na Black Ops II zag de launchweek van Call of Duty er steeds slechter uit in het Verenigd Koninkrijk, maar Black Ops III en ook Advanced Warfare hebben op latere momenten alsnog hoge verkoopcijfers weten te bereiken.

[Week 45, 2007] CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE (ACTIVISION) < 215,000 / NEW
[Week 46, 2008] CALL OF DUTY: WORLD AT WAR (ACTIVISION BLIZZARD) – 430,000 / NEW
[Week 46, 2009] CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2 (ACTIVISION BLIZZARD) – 1,600,000 / NEW
[Week 45, 2010] CALL OF DUTY: BLACK OPS (ACTIVISION BLIZZARD) – 1,800,000 / NEW
[Week 45, 2011] CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 3 (ACTIVISION BLIZZARD) – 1,773,000 / NEW
[Week 46, 2012] CALL OF DUTY: BLACK OPS II (ACTIVISION BLIZZARD) – 1,386,000 / NEW
[Week 45, 2013] CALL OF DUTY: GHOSTS (ACTIVISION BLIZZARD) – 690,000 / NEW
[Week 45, 2014] CALL OF DUTY: ADVANCED WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD) – 730,000 / NEW
[Week 45, 2015] CALL OF DUTY: BLACK OPS III (ACTIVISION BLIZZARD) – 635,000 / NEW

  1. 66.249.69.xxx's avatar

    Terecht.

    0
  2. User  avatar
    154 XP

    De enige COD die ik ooit nog zou kopen is MW4

    0
  3. 86.90.167.xxx's avatar

    hoop dat dit ze zal leren om te luisteren naar gamers…. breng egte schiet gamea met verhaal en hou het op de grond… als ik wil vliegen dan koop ik titanfall 2… of star wars

    0
  4. 82.171.149.xxx's avatar

    Wat zou het zijn om de volgende COD weer in de toekomst te laten afspelen HAHA! Gewoon schijt aan de gamers.

    0
  5. 212.115.205..xxx's avatar

    Mw1 remaster zou los denk ik 3:1 verkopen naast IW

    0
  6. 77.175.250.xxx's avatar

    BF1 duhhh

    0
  7. User  avatar
    594 XP

    Heb hem na 1 dag weer verkocht wat een teleurstelling.

    0
  8. User  avatar
    980 XP

    Volgende jaar advanced warfare 2, en daarna world at war 2

    0
  9. 80.85.42.xxx's avatar

    En terecht. laat ze maar eens goed afgaan stelletje honden. Bahbah

    0
  10. User  avatar
    1153 XP

    Bijna 50% minder poeehh dat komt hard binnen. Het enige wat ik wel positief aan IW vind is dat de singleplayer goed in elkaar zit. Dit was hetzelfde geval bij AW. Singleplayer vet, de rest niet echt.

    0
  11. 84.31.222..xxx's avatar

    Ja gek he…

    0
  12. 89.200.15.xxx's avatar

    @bliksum: als ik iets zou moeten voorspellen zou ik het zelfde zeggen. AW verkocht nog redelijk. En tijdens de bo3 tijd werd er veel om ww2 games gevraagd. Als je dan de ontwikkelingstijd mee neemt kom je daar op uit

    0
  13. User  avatar
    4884 XP

    Haha wat hadden ze nu gedacht man zo ’n flop spel…. vind wel erg dat veel vrienden zich laat pakken door die cod mw remastered … daardoor 85 euro betalen… kzou nooit van mijn leven 85 euro verspillen aan een cod game … ze gaan dat spel toch splitsen dan gaan ze weer veel suc6 hebben

    0
  14. User  avatar
    1039 XP

    Ik moet eerlijk zijn, na enkele cod’s te hebben overgeslagen ben ik verrast van Infinite Warfare. De campaign zit zeer goed in elkaar en de MP speelt lekker weg.

    0
  15. 2a02:1810:342c:db00:84f8:994f:b51d:9.xxx's avatar

    Ik ga hem toch ook kopen 1 van de dagen.
    Cod blijft toch cod.
    Snel en soepele gameplay.

    0
  16. 54.159.13..xxx's avatar

    Speelt super lekker. Had veel twijfels op het begin maar de beta had me over gehaald.

    Ben nu nonstop met me vrienden aan het spelen, alle camos ontlocken voor de wapens

    0
  17. 54.165.19..xxx's avatar

    Ik ben echt positief verrast door Infinite Warfare, het speelt veel lekkerder dan Black Ops 3… terwijl de beta echt kut was

    0
  18. 84.30.5.xxx's avatar

    Gewoon hedendaags warfare geen toekomst geen verleden maar van nu, zou het meest ideale zijn. Ik heb gehoord dat cod volgend jaar met vietnam gaat komen dus even afwachten hoe dat inelkaar zit!

    0
  19. 84.107.81..xxx's avatar

    @84.30.5.xxx: ja dit dus. Hedendaagse warfare zonder triple jump wall surf shit en ik ben weer van de partij. Nu zwaar aan het twijfelen of ik hem ga kopen alleen voor de remaster. Wat een honden

    0
  20. 77.172.248..xxx's avatar

    Suf spel, kwacht ff op MW op disk :)) Zal niet lang meer gaan duren met deze tegenvallende verkopen

    0
  21. 62.140.132.xxx's avatar

    @84.107.81..xxx: echt he, maar ik ga hem niet kopen. Vind zobies leuk geworden en remaster is vetcmaar geen 90€ waard

    0
  22. User  avatar
    325 XP

    Joh?

    0
  23. 94.209.208.xxx's avatar

    Dit is de eerste COD die ik niet koop. Ik ben heel blij met Battefield 1. Dat is pas een zalig game.

    0
  24. 81.243.6.xxx's avatar

    Weten de editors van Push Square dat hun items nagenoeg 1 op 1 op deze site komen te staan?

    0
  25. User  avatar
    400 XP

    Ik zie hier dus na Black Ops gewoon dat het elk jaar weer daalt ?
    Dan snap ik niet waarom ze elk jaar ‘Biggest game of the year’ en dat soort ongein op hun doosjes gooien. of ‘ Best entertainment launch’ etc.

    0
  26. 84.26.172.xxx's avatar

    Hij is echt kut dan is Black ops 3 nog beter een spel om lekker een hack tekopen en lol temaken en als je geban word boeit me dat niet zo

    0
  27. 145.131.252..xxx's avatar

    @212.115.205..xxx: zeker weten

    0
  28. 145.131.252..xxx's avatar

    @94.209.208.xxx: ja helemaal mee eens heb ook bf1 geweldig maar ja heb ook alles van call off duty aleen heb deze overgeslagen iw hoewel ik al spijt heb van black ops 3 licht al weer maanden in de kast

    0
  29. 188.207.111.xxx's avatar

    Maak gewoon een nieuw WOII shooter of een Vietnam shooter!

    0
  30. User  avatar
    2419 XP

    Dit doet me goed.

    0
  31. 85.17.34..xxx's avatar

    Ik was van plan om de nieuwe COD te kopen maar ben inmiddels overgestapt op Titanfall 2. Wat een heerlijke game is dit zeg.

    0
  32. User  avatar
    2486 XP

    Ik moet zeggen dat ik de Single player campaign heb zitten bekijken op JijBuis en ik vond het er echt geweldig uitzien. Wat een actie! En van een ruimteschip zo de ruimte in en weer terug. Space battles die er vet uitzagen. Soms deden ze me denken aan het begin van Star Wars Episode III. Dit spel schaf ik wel over een jaar voor een zacht prijsje voor de single player campaign. Maak mij niet uit dat ie niet zo lang is als de prijs rond de 20 euro is. Ik ben zelf namelijk niet zo’n MP shooter liefhebber.

    0
  33. 77.250.198.xxx's avatar

    De serie is een beetje over de houdbaarheidsdatum heen. Net als met Guitar Hero toentertijd. Misschien is het een goed idee om even een paar jaar geen COD uit te brengen, net als Medal of Honor die we niet meer zien na die flop van een paar jaar geleden. Al denk ik wel dat Activision nog flink geld verdient aan Call of Duty dus zullen ze er mee doorgaan tot echt iedereen erop uitgekeken is.

    0
  34. 143.176.160.xxx's avatar

    hy is goed de MP. de beta was minder

    0

Meer Call of Duty: Infinite Warfare

Meer